Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står nå mellom disse to studiene og er usikker på hvilket jeg skal velge. Gjennomsnittslønna for radiografer er noe høyere enn for fysioterapeuter. Samtidig lurer jeg på hvor avansert teknologien på radiografstudiet er? Personlig er jeg ikke akkurat noe over gjennomsnittet teknologisk anlagt, men det skal da vel være mulig å lære seg for de fleste, eller? 

Vet at arbeidsmarkedet er så som så for begge yrkene. Har noen her peiling på hvilket av yrkene som per dags dato har best fremtidsutsikter? Del gjerne erfaringer. :)

Anonymkode: 975a7...ab3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig å finne jobb som radiograf. Få utlyste stillinger. Fysioterapi vet jeg ikke.

Anonymkode: 78be4...a79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er radiograf. Ferdigutdannet i 2014 med toppkarakterer (er 26år).  Likevel fortsatt i vikariat (samme sykehus). Blir nok fast etterhvert, men som regel må man i mange omganger som vikar før man får noe fast.

man må også flytte på seg etter hvor jobbene er. Og trenger ikke sykehuset du jobber på flere vikarer lenger, MÅ du nesten flytte da til neste jobb. Eller pendle langt.  Er ikke som å få jobb på nabokontoret liksom, som du kan med fysioterapi. Da det er langt mellom sykehusene. Er det noe du er villig til? Å bli revet opp med røttene gang på gang? Flytte fra Arendal til Kirkenes feks?

Det er et spennende yrke jeg stortrives med. Varierte arbeidsoppgaver, masse utfordringer, og du møter masse hyggelige folk.  Men grunnet usikkerheten og markedet vil jeg absolutt ikke anbefale deg å søke studiet. Det overutdannes.

De fra kullet mitt som fikk dårlige karakterer har ennå ikke jobb i det hele tatt. Men det handler også om hvem du kjenner, som i alle andre yrker nesten.

Anonymkode: e0b5a...65e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er radiograf. Ferdigutdannet i 2014 med toppkarakterer (er 26år).  Likevel fortsatt i vikariat (samme sykehus). Blir nok fast etterhvert, men som regel må man i mange omganger som vikar før man får noe fast.

man må også flytte på seg etter hvor jobbene er. Og trenger ikke sykehuset du jobber på flere vikarer lenger, MÅ du nesten flytte da til neste jobb. Eller pendle langt.  Er ikke som å få jobb på nabokontoret liksom, som du kan med fysioterapi. Da det er langt mellom sykehusene. Er det noe du er villig til? Å bli revet opp med røttene gang på gang? Flytte fra Arendal til Kirkenes feks?

Det er et spennende yrke jeg stortrives med. Varierte arbeidsoppgaver, masse utfordringer, og du møter masse hyggelige folk.  Men grunnet usikkerheten og markedet vil jeg absolutt ikke anbefale deg å søke studiet. Det overutdannes.

De fra kullet mitt som fikk dårlige karakterer har ennå ikke jobb i det hele tatt. Men det handler også om hvem du kjenner, som i alle andre yrker nesten.

Anonymkode: e0b5a...65e

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig vanskelig å finne jobb som radiograf. Få utlyste stillinger. Fysioterapi vet jeg ikke.

Anonymkode: 78be4...a79

Dette er ikke sant. Jeg har vært i kontakt med Radiografforeningen og de mener at behovet vil øke pga. kommende pensjonister og endringer i helsetilbudene, og selvom man må belage seg på vikariater (sånn det er for de fleste nyutdannede i helseverdenen), vil man etterhvert få seg en fast jobb. 

Anonymkode: 43e76...100

AnonymBruker
Skrevet

Vet du at du kommer inn på begge studiene da? Vet det er stor pågang på fysioterapistudiene i Oslo hvert fall. Vanskelig å komme inn.

Som fysioterapeut har du nok flere muligheter og flere videreutdanninger du kan ta.

Anonymkode: f4082...64a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du at du kommer inn på begge studiene da? Vet det er stor pågang på fysioterapistudiene i Oslo hvert fall. Vanskelig å komme inn.

Som fysioterapeut har du nok flere muligheter og flere videreutdanninger du kan ta.

Anonymkode: f4082...64a

Har rundt 5,3 i snitt, så vil tro jeg kommer inn.

Anonymkode: 975a7...ab3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...