AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #21 Skrevet 22. april 2017 Vi var veldig opptatt av at barnet kunne sitte mot oss. Nå har vi en på litt over ett år og en snart nyfødt. Kjøpt Bugaboo donkey søskenvogn. Anonymkode: 441c1...7e1
Gjest Geirfuglen Skrevet 22. april 2017 #22 Skrevet 22. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: City elite jogger og Urban jungle er også populære alternativer. Særlig city elite er lett å legge sammen og er noe lettere enn TFK og Urban jungle. Dette er trehjulinger som takler det meste av føre. Anonymkode: 627ae...eca Men det er City Elite som kun er forovervendt?
SusanneLorentze Skrevet 22. april 2017 #23 Skrevet 22. april 2017 Jeg har Stokke trailz og den er perfekt i mine øyne. Den har svingbare hjul forsn som kan låses. Sportsdelen kan vendes forover og bakover. Barnet ligger høyt og den er veldig stødig. Bagen er stor og god. Et minus med den er at den tar ganske stor plass i bilen (men vi bruker ikke bilen ofte). Den har også litt dårlig solskjerm (kan kjøpe parasoll eller solseil). Jeg har ikke prøvd å trille med andre vogner, så har ikke så mye å sammenligne med. Men jeg går i skogen (på grusveier/breie stier) og på senteret mellom hyller og stativ uten problemer. 😊
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #24 Skrevet 22. april 2017 44 minutter siden, Geirfuglen skrev: Men det er City Elite som kun er forovervendt? Ja, visste ikke bedre - men viste seg å funke bra for oss, ungen ville absolutt se ut og frem selv fra babybagen og hun er fortsatt både trygg og nysgjerrig, så tror det er overdrevet hvor viktig det er for er barn å se mors ansikt "hele forbanna tiden" (pardon my French) Anonymkode: 627ae...eca
Gjest Geirfuglen Skrevet 22. april 2017 #25 Skrevet 22. april 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, visste ikke bedre - men viste seg å funke bra for oss, ungen ville absolutt se ut og frem selv fra babybagen og hun er fortsatt både trygg og nysgjerrig, så tror det er overdrevet hvor viktig det er for er barn å se mors ansikt "hele forbanna tiden" (pardon my French) Anonymkode: 627ae...eca Sikkert variabelt, men har noen på barselgruppa som har den og angrer veldig på kjøpet, og det er jo kjedelig når vogn er såpass dyrt. Og det er sånt man gjerne ikke vet på forhånd om vil funke eller ei.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #26 Skrevet 22. april 2017 Jeg er førstegangsfødende og på utkikk etter vogn. Erfaringen er derfor ikke stor, men jeg har likevel tanker om hva jeg ser etter i en barnevogn. Vognen skal passe både meg og min samboer høydemessig. Den skal være lett å justere! Den skal være god å trille/egnet til vårt bruk (i vårt tilfelle er vi avhengig av en vogn som er god i terrenget) Helst en kombivogn, som lett kan endres- og justeres, men også vokse med barnet. God kvalitet! Enkel å håndtere/legge sammen. Kurv og bag som er stor nok. Pent design. Jeg har siklet litt på Bugaboo Buffalo. Synes det er den peneste barnevognen. Veldig "klassisk" og stilren i designet. Synes flere av de andre barnevognene blir litt "valkete". Dessuten er det en kombivogn som lett kan gjøres om. Virker som en veldig god vogn. Men planen er i første omgang å se/prøve vogner i butikken. Det er ikke bare jeg skal skal være fornøyd, men også min samboer! Anonymkode: efaee...911
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #27 Skrevet 23. april 2017 Vi kjøpte city elite da jenta vår var 15-16 mnd - fordi vi skulle på bilferie og "kunne ikke" ha med oss en vogn som tok hele bagasjerommet. Det gikk veldig fint å ha henne sittende fremover da, men det er nok ikke noe jeg ville satset på noe særlig tidligere. Vi brukte emmaljunga frem til det, og byttet fra bag til sportsdel ved ca 6-7 mnd. Det hadde vært helt uaktuelt å hatt henne fremovervendt allerede da. Ved 8-10 mnd alder måtte hun se en av oss kontinuerlig (naturlig utviklingssteg; de forstår at mamma og en selv er to forskjellige individer - og at mamma dermed kan bli borte). Anonymkode: 0001a...0b1 1
Forundret.. Skrevet 24. mai 2017 #28 Skrevet 24. mai 2017 Nå har vi planlagt biltur i sommer og så i dag kom sjokket... Vi må få tak i ei ny god vogn til lillebror på åtte mnd for vogna hans tar halve bagasjerommet og får derfor ikke bli med på tur.. Så.. er det noen som har tips om ei vogn som blir liten sammenlagt men som er god å trille og å sitte samt ligge i for en stooor liten kar ?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #29 Skrevet 24. mai 2017 Vi har kjøpt Emmaljunga mondial deluxe. Betalte 4000 kr for den, kjøpt brukt på Finn. Da fulgte både bagdel og sportsdel med. Den koster vel nærmere 12000kr ny..!! For oss var det viktig med en stødig vogn, fire hjul som ikke er svingbare, store lufthjul, god plass under og at den passer i bilen. Vogna er svær, men vi får den inn i min Saab 95 uten problem (dog er det ikke plass til noe annet i bagasjen 😂). Var også viktig at den er lett å ta fra hverandre og sette sammen igjen. Anonymkode: e55a4...1e4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #30 Skrevet 24. mai 2017 38 minutter siden, Forundret.. skrev: Nå har vi planlagt biltur i sommer og så i dag kom sjokket... Vi må få tak i ei ny god vogn til lillebror på åtte mnd for vogna hans tar halve bagasjerommet og får derfor ikke bli med på tur.. Så.. er det noen som har tips om ei vogn som blir liten sammenlagt men som er god å trille og å sitte samt ligge i for en stooor liten kar ? Babyjogger city elite Anonymkode: e55a4...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #31 Skrevet 24. mai 2017 På 22.4.2017 den 16.58, AnonymBruker skrev: Syntes det er utrolig lite å spare på åkjøpe brukt. De fleste jeg har sett er sånn 'tre år gammel vogn, 2000 avslag i forhold til ny pris'. Når jeg har ringt på de er de som regel sitt samme dag også. Skjønner ikke at folk gidder det... Anonymkode: d823e...a7f Merkelig! 😏 Jeg sparte over 6000 kr på å kjøpe en pent brukt Bugaboo Donkey Duo fra 2015 med alt av utstyr. Anonymkode: 1be52...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #32 Skrevet 24. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Babyjogger city elite Anonymkode: e55a4...1e4 Slår et slag for den😄. Vi et superfornøyde 👍🏻👍🏻. Anonymkode: 1be52...6c0 1
Minlillesky Skrevet 24. mai 2017 #33 Skrevet 24. mai 2017 På 4.4.2017 den 18.59, Lykke86 skrev: Jeg lurte på hvilken barnevogn dere har? Hva er lurt å tenke på når man kjøper vogn? Og har noen som har kjøpt brukt/fra Finn? Mange spørsmål fra en som er totalt grønn på området her. Jeg kjøpte brukt vogn på finn.no. Betalte ca 300 kr for vognen. En gammel "årgang" på vognen, men ikke umoderne. Vognen hadde søte små bamser over hele vognen. Like hel og fin. Godt ivaretatt osv. Brukte den så lenge min datter brukte vogn. En stund siden hun sluttet med vogn nå, hun er 5,5 år Det som er viktig ved kjøp av brukt vogn; # Ingen mugg # Ingen skader # En som passer deres behov. (vognen vår kunne brukes både til dypvogn og sittevogn når barnet ble større. Etterhvert ble vognen "sovevogn" i barnehagen, da kjøpte jeg en enkel trille til bruk hjemme Posen jeg hadde i vognen til barnet lånte jeg av mamma. Den lå jeg selv i som baby. Av skikkelig kvalitet, ull osv. (Vinterbarn). Så sånne ting burde du kjøpe nytt. Men vogn går fint å kjøpe brukt. Man behøver ikke kjøpe svindyre vogner på 10 000 kr ++. Så lenge vognen på finn.no er like hel og fin, ingen skader/mugg osv, så kjøp! Du sparer mye penger, som kan gå til noe annet til barnet
Forundret.. Skrevet 24. mai 2017 #34 Skrevet 24. mai 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Babyjogger city elite Anonymkode: e55a4...1e4 Leste litt om den, må få studert og ta litt i en samt se den sammenlagt
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #35 Skrevet 25. mai 2017 7 timer siden, Forundret.. skrev: Leste litt om den, må få studert og ta litt i en samt se den sammenlagt Vi er veldig fornøyde med denne. Enkel på alle måter, lett å manøvrere og romslig (vi bruker den til 2-åringen). Men vi skaffet den da hun var 15 mnd, og ville kanskje ikke anbefalt den noe særlig før pga sittedel som ikke kan snus mot den som triller. Men en veldig fin vogn på alle andre måter! Anonymkode: 0001a...0b1
QBee Skrevet 25. mai 2017 #36 Skrevet 25. mai 2017 Har city elite. Ikke tatt den i bruk enda, men tror vi blir fornøyd. Pris var også et spørsmål- hvis ikke kunne vi nok vurdert en med vendbar sportsdel. Dog husker jeg ikke at dette var et tema sist jeg fikk barn og savnet ikke å kunne snu den med de to andre. Synes det er altfor lite å spare på å kjøpe brukt. Den vogna vi kjøpte kostet det samme ny på nett som på Finn.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #37 Skrevet 25. mai 2017 Kjøpte en brukt simo, i god stand veldig fornøyd, solid og fin vogn hvis man skal gå på snø, ulendt terreng osv. Den ruller lett og har en stor og romslig dypbag. Sportsdelen er bra også! Men om du skal tråkke mye i by osv er den kanskje litt tung. Nå får vi snart en til, ganske tett på nr 1, og må ha søskenvogn. Det blir dyrt, selv brukt Anonymkode: 2b6a1...531
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå