AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #1 Del Skrevet 4. april 2017 For ikke lenge siden ble jeg kjent med ei som jeg kommer godt overens med og som jeg nå ser på som en venninne. Vi har god kjemi og lik humor. Problemet er bare det at hun går på sterke medisiner og har bivirkninger av disse, som gjør at hun har ekstremt kort lunte. Jeg føler at hvis man ikke har en "perfekt" dialog og kanskje ting blir tolket litt skjevt så er det sånne små bitre signaler med en gang. Så små at man har lite å gripe fatt i om man skulle tatt tak i det... Men man føler litt at man går på nåler på en måte, og at man må ta hensyn til denne personens ønsker og behov, hvis ikke så er man redd for å bli snakket bak ryggen på! Jeg selv tåler heller ikke så mye og det er kanskje derfor jeg reagerer, men jeg reagerer ikke med å være irritabel og sånn, jeg blir mest lei meg. Og fordi jeg selv har en veldig "outgoing" personlighet som kan tulle mye så oppstår det fort situasjoner som er litt ubehagelige, pga disse små signalene. Jeg skjønner jo at dette for hennes del mest sannsynlig har mye å gjøre med bivirkningene, men jeg føler også at det er litt grenser for hvor mye man skal ta hensyn til når venninneforholdet er såpass nytt. Noen som kjenner seg igjen og kanskje har noen tips? Jeg vil jo gjerne være venninne med denne personen siden vi har en del til felles. Anonymkode: b3172...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #2 Del Skrevet 4. april 2017 Hvor tar du det fra at hun har kort lunte og går på sterk medisin? Jeg syns det hører ut som du overdriver her. Kanskje hun trenger å få sagt ting og at det ikke er hennes grenser det er noe galt med men at du går for langt i å tulle og anta at det er bitre stikk osv? Du sier det er et nytt vennskap, kanskje du bør tilbringe mer tid og vise henne respekt for hennes person. Hun kan trenge tid på å kjenne trygghet til deg for alt du vet. Anonymkode: a7ed2...fe4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #3 Del Skrevet 4. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor tar du det fra at hun har kort lunte og går på sterk medisin? Jeg syns det hører ut som du overdriver her. Kanskje hun trenger å få sagt ting og at det ikke er hennes grenser det er noe galt med men at du går for langt i å tulle og anta at det er bitre stikk osv? Du sier det er et nytt vennskap, kanskje du bør tilbringe mer tid og vise henne respekt for hennes person. Hun kan trenge tid på å kjenne trygghet til deg for alt du vet. Anonymkode: a7ed2...fe4 Du stiller kritiske spørsmål til min tolkning av situasjonen, men du vet jo ganske lite til både å tolke det jeg skriver og dømme hvordan jeg tolker det. Så da blir svaret ditt egentlig litt ironisk. Menmen. 1. Jeg vet at hun går på sterke medisiner for hun har sagt det, og fortalt om sykdomshistorien sin. 2. Hun har sagt at hun tidligere har vært irritabel pga medisinen, og har beklaget seg flere ganger for å ha vært kvass. Og du vet jo når en person overreagerer på noe fremfor å reagere normalt, så ja, lunta er kort. 3. Og nei, jeg overdriver nok ikke når jeg henvender meg til henne for å spørre om noe og får en ett-ords ytring med sur mine tilbake... 4. Det er et nytt vennskap ja, men vi har hatt så dype samtaler og vært så mye sammen at det er ikke snakk om at hun ikke er trygg på meg eller usikker på om jeg respekterer henne. Kvinneguiden i et nøtteskall ass Anonymkode: b3172...965 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #4 Del Skrevet 4. april 2017 Skjer dette ofte? Er hun alltid irritabel og har kort lunte eller skjer det periodevis? Anonymkode: e577d...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #5 Del Skrevet 4. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjer dette ofte? Er hun alltid irritabel og har kort lunte eller skjer det periodevis? Anonymkode: e577d...6af Det varierer en del. En dag kan det være lite av det, andre dager føler jeg at jeg går på nåler. Anonymkode: b3172...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #6 Del Skrevet 4. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det varierer en del. En dag kan det være lite av det, andre dager føler jeg at jeg går på nåler. Anonymkode: b3172...965 Hun er jo klar over at hun kan være slik så vidt jeg forstår. Så da kan du prøve å snakke med henne om det. Si at du kan minne henne på det når hun er "unormalt" hissig. Kanskje det blir bedre om hun blir gjort oppmerksom på det degangene hun har kort lunte. Anonymkode: e577d...6af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #7 Del Skrevet 4. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun er jo klar over at hun kan være slik så vidt jeg forstår. Så da kan du prøve å snakke med henne om det. Si at du kan minne henne på det når hun er "unormalt" hissig. Kanskje det blir bedre om hun blir gjort oppmerksom på det degangene hun har kort lunte. Anonymkode: e577d...6af Jeg tror dessverre hun er litt for stolt eller sta til å kunne innrømme det der og da at hun var litt hissig. Så jeg er litt redd for hvordan hun reagerer om jeg skulle ta det opp, selv om det i og for seg er en fin fremgangsmåte. Anonymkode: b3172...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #8 Del Skrevet 4. april 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du stiller kritiske spørsmål til min tolkning av situasjonen, men du vet jo ganske lite til både å tolke det jeg skriver og dømme hvordan jeg tolker det. Så da blir svaret ditt egentlig litt ironisk. Menmen. 1. Jeg vet at hun går på sterke medisiner for hun har sagt det, og fortalt om sykdomshistorien sin. 2. Hun har sagt at hun tidligere har vært irritabel pga medisinen, og har beklaget seg flere ganger for å ha vært kvass. Og du vet jo når en person overreagerer på noe fremfor å reagere normalt, så ja, lunta er kort. 3. Og nei, jeg overdriver nok ikke når jeg henvender meg til henne for å spørre om noe og får en ett-ords ytring med sur mine tilbake... 4. Det er et nytt vennskap ja, men vi har hatt så dype samtaler og vært så mye sammen at det er ikke snakk om at hun ikke er trygg på meg eller usikker på om jeg respekterer henne. Kvinneguiden i et nøtteskall ass Anonymkode: b3172...965 Når dere har en så åpen dialog om dette synes jeg det er rart at du ikke har følt det naturlig å trekke frem disse følelsene du sitter med. Hun har jo tydelig innsikt i problemet, og vet at det skyldes medisinene. Hun vet også at det går utover menneskene rundt og beklager seg for det. Dette er jo en fin mulighet for å fortelle at du synes det av og til er vanskelig og (...). Jeg synes du gjør dette langt vanskeligere enn det er. Hun har jo vært åpen med deg. Det minste du kan gjøre er jo å være like åpen tilbake. Anonymkode: fb8eb...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #9 Del Skrevet 4. april 2017 Er dette medisiner hun blir å gå på permanent? Om det kun er for en stund hadde jeg nok holdt ut når jeg vet årsaken, om det er permanent ville jeg kanskje holdt henne litt mer på avstand. Anonymkode: adb4c...0ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #10 Del Skrevet 4. april 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når dere har en så åpen dialog om dette synes jeg det er rart at du ikke har følt det naturlig å trekke frem disse følelsene du sitter med. Hun har jo tydelig innsikt i problemet, og vet at det skyldes medisinene. Hun vet også at det går utover menneskene rundt og beklager seg for det. Dette er jo en fin mulighet for å fortelle at du synes det av og til er vanskelig og (...). Jeg synes du gjør dette langt vanskeligere enn det er. Hun har jo vært åpen med deg. Det minste du kan gjøre er jo å være like åpen tilbake. Anonymkode: fb8eb...fdc Jeg skjønner hva du mener, men samtidig er det der mye lettere sagt enn gjort. Når du føler at du går på nåler så blir det ikke akkurat naturlig å plutselig prøve å ha en åpen dialog. Som sagt, hun har vært åpen om reaksjonene hun har hatt tidligere, og har beklaget seg for ting i etterkant. Men det er ikke det samme der og da, for da føler du nærmest at du må passe deg for å si noe feil. Anonymkode: b3172...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #11 Del Skrevet 4. april 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette medisiner hun blir å gå på permanent? Om det kun er for en stund hadde jeg nok holdt ut når jeg vet årsaken, om det er permanent ville jeg kanskje holdt henne litt mer på avstand. Anonymkode: adb4c...0ae Det er permanent, så ja, du har et poeng. Har vurdert å kanskje la være å la venninneforholdet bli for nært, for da kan det fort ta en brå slutt, hvis dette skulle bli ubehagelig nok :/ Anonymkode: b3172...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #12 Del Skrevet 4. april 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når dere har en så åpen dialog om dette synes jeg det er rart at du ikke har følt det naturlig å trekke frem disse følelsene du sitter med. Hun har jo tydelig innsikt i problemet, og vet at det skyldes medisinene. Hun vet også at det går utover menneskene rundt og beklager seg for det. Dette er jo en fin mulighet for å fortelle at du synes det av og til er vanskelig og (...). Jeg synes du gjør dette langt vanskeligere enn det er. Hun har jo vært åpen med deg. Det minste du kan gjøre er jo å være like åpen tilbake. Anonymkode: fb8eb...fdc Men jo, det er sant, det går an å ta det opp når hun nevner det selv. Samtidig så har hun ikke satt det i sammenheng med medisinene for ting som har skjedd mens vi har kjent hverandre, muligens fordi hun ikke vil innrømme det. Altså hun har beklaget seg for å ha vært kvass som sagt, men ikke sagt at det var pga bivirkninger. Beklager om jeg forklarer meg kronglete. Anonymkode: b3172...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 4. april 2017 #13 Del Skrevet 4. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner hva du mener, men samtidig er det der mye lettere sagt enn gjort. Når du føler at du går på nåler så blir det ikke akkurat naturlig å plutselig prøve å ha en åpen dialog. Som sagt, hun har vært åpen om reaksjonene hun har hatt tidligere, og har beklaget seg for ting i etterkant. Men det er ikke det samme der og da, for da føler du nærmest at du må passe deg for å si noe feil. Anonymkode: b3172...965 Men da tar du det også opp i etterkant, gjerne etter en beklagelse (hun er allerede inne på temaet) - det er ikke nødvendig der og da, når stemningen allerede er dårlig. Ellers har jeg ikke så mange råd å komme med, det er jo bare tre alternativer. Prøve å ta det opp, og se hvordan det går. Leve med det. Droppe å være venn med henne/ikke være særlig gode venner. Ett av alternativene må man jo bare gå for, og det er opp til deg om vennskapet er verdt det eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #14 Del Skrevet 4. april 2017 2 minutter siden, Gaea skrev: Men da tar du det også opp i etterkant, gjerne etter en beklagelse (hun er allerede inne på temaet) - det er ikke nødvendig der og da, når stemningen allerede er dårlig. Ellers har jeg ikke så mange råd å komme med, det er jo bare tre alternativer. Prøve å ta det opp, og se hvordan det går. Leve med det. Droppe å være venn med henne/ikke være særlig gode venner. Ett av alternativene må man jo bare gå for, og det er opp til deg om vennskapet er verdt det eller ei. Jo, dere har kanskje rett. Å spørre om det kan være bivirkninger når hun beklager seg for å være kvass, og så fortelle at jeg noen ganger synes det kan være vanskelig å forholde seg til. Anonymkode: b3172...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #15 Del Skrevet 4. april 2017 Det som jeg ikke har nevnt er grunnen til at jeg er redd for å bli baksnakket av henne. Hun har dessverre en tendens til å snakke negativt om (nesten) alle andre. Jeg må innrømme at jeg ble litt med på lasset en stund, og kanskje sa noen ufine ord om andre, men har bestemt meg for at jeg ikke vil være med på det mer. Men ja, det er derfor jeg er redd for det, og er veldig usikker på hvordan jeg kan ta opp det i så fall, siden jeg selv har sagt noen ufine ord om andre. Det blir fort litt sånn "du har mange feil og skavanker og jeg er perfekt", om man tar opp for mye føler jeg. Samtidig er jeg redd det igjen blir gjenstand for en ubehagelig reaksjon. Anonymkode: b3172...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 5. april 2017 #16 Del Skrevet 5. april 2017 Er du sikker på at dere er en så god match som det du tror da? Kanskje du legger mere i vennskapet enn hva hun gjør? Det rettferdiggjør ikke at venninnen din bjeffer til deg, men jeg kan forstå det på en måte. Hadde selv ei venninne som jeg egentlig likte godt da jeg ble kjent med henne via en felles venn. Men etterhvert så følte jeg at hun la mye mere i vennskapet enn hva jeg gjorde. Jeg følte egentlig at hun forventet altfor mye av meg, at hun spiste meg litt opp. Etter som tiden gikk så kjente jeg på at hun gjorde meg mere og mere irritabel, hun gikk meg tilslutt på nervene. Så jeg valgte å avvikle hele vennskapet. Så det var rett og slett kjemien mellom oss, og at hun forventet masse av meg, det gjorde meg til en person jeg ikke liker å være. Jeg har gode venninner som ikke har den effekten på meg, det er en himmelvid forskjell. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #17 Del Skrevet 5. april 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror dessverre hun er litt for stolt eller sta til å kunne innrømme det der og da at hun var litt hissig. Så jeg er litt redd for hvordan hun reagerer om jeg skulle ta det opp, selv om det i og for seg er en fin fremgangsmåte. Anonymkode: b3172...965 medisinen er bare medisin. Medisin har ikke en bevissthet. Den kan ikke ta valg for henne. Mao hun velger selv hva hun sier. Medisinen kan ikke snakke. Anonymkode: f0461...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #18 Del Skrevet 2. mai 2017 Da ble venninneforholdet avsluttet. Det viste seg at hun har litt mer komplekse problemer med eget selvbilde enn hva jeg forestilte meg. Tolker alt i verste mening og når jeg prøver å sette ord på at det finnes to sider av samme sak og kommunikasjon, og vise forståelse for hennes opplevelse av noe, så legger hun skylden på meg for at ting går i vasken. Og baksnakker i haugevis uten filter. Baksnakker andre til meg, meg til andre og den ene om den andre osv osv. Uten å tenke på at det til syvende og sist kun går ut over henne selv. Ærlig talt. Sånne folk trenger jeg ikke i livet mitt ingen andre heller... Anonymkode: b3172...965 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #19 Del Skrevet 2. mai 2017 Ok Anonymkode: e9de5...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #20 Del Skrevet 2. mai 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok Anonymkode: e9de5...68a Ok til deg og Anonymkode: b3172...965 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå