Gå til innhold

Hva gir dere katten annet enn tørrfôr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Hva gir dere til katten annet enn tørrfôr? Og hvor ofte? Evt. om det er noe som er bedre/mer naturlig enn andre ting 

Anonymkode: 2839b...a6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Våtfor. Hvis jeg har rent kjøtt til middag får den gjerne litt av det før det tilberedes :) 

Anonymkode: 71721...aef

Skrevet

En og annen smakebit fra familiens middag og våtfor for katter to, tre ganger i uken. Dyrlegen anbefaler å ikke bare gi tørrfôr for at katten skal gå nok væske i seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir kattemat fra Vom&Hundemat. Katter er fra naturens siden rene kjøttetere, så tørrfor handler mer om hva som er praktisk for oss mennesker. Så gir jeg enkelte typer matrester, avskjær av kjøtt osv. 

Anonymkode: 29b77...ed7

AnonymBruker
Skrevet

Gir dere katten rått kjøtt og rå fisk? Eller kokes det først?

Anonymkode: 694ab...6b4

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gir dere katten rått kjøtt og rå fisk? Eller kokes det først?

Anonymkode: 694ab...6b4

Gir det rått :) 

Anonymkode: 71721...aef

AnonymBruker
Skrevet

Våtfor på fredag og lørdag, og om jeg spiser fisk/kylling/ost/leverpostei pleier hun å få en bit. Kyllingfilet får hun litt mer av fordi hun virkelig elsker det, men spiser det sjeldent. 

Anonymkode: a9450...9a4

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Hva gir dere til katten annet enn tørrfôr? Og hvor ofte? Evt. om det er noe som er bedre/mer naturlig enn andre ting 

Anonymkode: 2839b...a6f

Vanligvis får pusene tørrfor. Men de får litt godt innimellom. Serverer litt forskjellig. Av og til våtfor, middagrester og godbiter som "dreamies" (som de elsker). Det kommer litt ann på middagrester. Det er ikke alt de kan spise. Men har vi middag med noe pus og kan spise, så får de servert middagen etter vi har spist. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis får hun tørrfor fra dyrlege. Av annet får hun biff, kjøttdeig, kylligfilet osv. Dette får hun rått.

Anonymkode: e2c94...d35

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Blander en dæsj middagsmat eller frukt/grønt jeg har i huset med rått kjøtt og fisk. Gir sjeldent tørrfor.

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
22 timer siden, Lammelåret skrev:

En og annen smakebit fra familiens middag og våtfor for katter to, tre ganger i uken. Dyrlegen anbefaler å ikke bare gi tørrfôr for at katten skal gå nok væske i seg. 

Gjør de virkelig det? Så utrolig bra.

AnonymBruker
Skrevet

Vom og rå laks. Og litt egg av og til.

Anonymkode: f4d28...5bd

Skrevet

Ulike sorter våtfor - kjøper en del av de med seks i pakken, for ellers slikker hun bare opp sausen og lar bitene bli igjen.

Ellers så fisker vi om sommeren og fryser, hun får restene av torsk når vi har det til middag. Melk liker hun veldig godt, selv om jeg alltid har hørt at katter ikke tåler det (det gjør for så vidt ikke jeg heller lenger, men men). Er hun i første etasje får hun smake om vi har hvitsaus, eventuelt fiskeboller eller fiskekaker, og jeg deler alltid kyllingen min med henne slik at hun får det uten krydder - men hun spiser ikke mye av det. Da hun var yngre var hun veldig glad i mais og satt under bordet og spiste det da vi grillet ute.

Rått kjøtt har hun aldri fått, men hun kan få litt rå fisk, gjerne hoder og haler etter fisketurer, eller så skjærer jeg av litt før jeg koker torsk eller sei til middag.

Nå høres det ut som om hun får veldig mye annet enn tørrfor, men alt dette er unntakene heller enn regelen. Til hverdags går det i tørrfor og våtfor kanskje fire ganger i uken.

Skrevet
30 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Gjør de virkelig det? Så utrolig bra.

Mulig at det ikke var generelt, men spesielt for min katt. Er litt usikker.. 

Skrevet
33 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Blander en dæsj middagsmat eller frukt/grønt jeg har i huset med rått kjøtt og fisk. Gir sjeldent tørrfor.

Har hørt at tørrfôr er best med tanke på å forhindre utvikling av tannsten. 

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
5 timer siden, Lammelåret skrev:

Har hørt at tørrfôr er best med tanke på å forhindre utvikling av tannsten. 

Vet ikke om det er så effektivt, ett tygg så er tørrforet svelget, eller de svelger det helt? Mine får blant annet kyllingvinger å tygge på. Og så fanger de mus, det er igrunn derfor jeg har dem. Musene invaderte ventilasjonssystemet i bilen min og tok like godt og døde inni der, så da fant jeg ut at jeg måtte ha katt :P

AnonymBruker
Skrevet

Våtfor, men også melon! En gang det sto litt melonrester på bordet så kastet katten seg over det, så nå får hun en skål med finhakket melon ganske ofte. Hun er gal etter det, og har aldri blitt dårlig i magen.

Anonymkode: 0882d...e30

• Liker 1
Skrevet

Tørrfôr fra veterinær daglig. Kokt sei og boksemat en gang innimellom.

Skrevet

Han får tørrfor hver dag, høyt kjøttinnhold og store biter, han har hatt litt tannstein så er blitt anbefalt det. Ellers får han en teskje med paté hver kveld. Når vi har fisk eller kylling får han rent kjøtt fra det. Liker det best rått, torsk er storfavoritten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...