Ung&Single Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Hei. Jeg er 28 år, single og ikke på leting, men har tenkt lenge på å få barn. Nå har jeg endelig stupt ut i det og bestillt sæd fra babydream.ml for hjemmebefruktning før helgen. Budet kom idag med pakken og jeg følte meg veldig sikker på dette valget, men nå som jeg står her på "kanten av stupet" leter jeg etter en form for "forsikring" på at dette er det rette valget å ta. Mine foreldre er veldig støttende om dette selvom de synes det er merkelig jeg velger å få barn alene, så jeg vet de vil være en til hjelp, men hovedspørsmålet er mer "hvordan vet man at man er klar"?
Gjest puttee Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 Du sier du har tenkt lenge på dette, så dette er nok bare en naturlig reaksjon på at det faktisk skjer. Det er skummelt, altfor spennende og du blir usikker osv. Jeg tror aldri man blir helt klar før man faktisk har barnet i hendene sine Hvis dette er noe du virkelig ønsker, og har tenkt på lenge - så kjør på :D Man angrer aldri på et barn
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 1 minutt siden, puttee skrev: Du sier du har tenkt lenge på dette, så dette er nok bare en naturlig reaksjon på at det faktisk skjer. Det er skummelt, altfor spennende og du blir usikker osv. Jeg tror aldri man blir helt klar før man faktisk har barnet i hendene sine Hvis dette er noe du virkelig ønsker, og har tenkt på lenge - så kjør på :D Man angrer aldri på et barn Jo, flere gjør det.. Anonymkode: a4125...5d6 12
Gjest puttee Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, flere gjør det.. Anonymkode: a4125...5d6 Okei, mulig det. Men jeg klarer ikke å forstå det hvertfall. Det blir et helt annet liv, ja - men man tilpasser seg og så går det som regelt helt fint.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #5 Skrevet 4. april 2017 Jeg sier ikke du skal gjøre det. Jeg vil bare komme med ett innspill om at om man skal vente på en er heeeelt klar for å gjøre ting så får en ikke utført mye i livet. Lykke til med valget uansett. Anonymkode: 53daf...d36 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #6 Skrevet 4. april 2017 1 minutt siden, puttee skrev: Okei, mulig det. Men jeg klarer ikke å forstå det hvertfall. Det blir et helt annet liv, ja - men man tilpasser seg og så går det som regelt helt fint. Var nettopp et storoppslag i mange nettaviser forrige uke (?) fordi ei hadde skrevet en anonym kronikk om akurat dette. Det er veldig tabubelagt, men jeg ser ikke problemet. Om noen angrer, ja og så? Det er menneskelig. Dyr støter også fra seg barn i blant. Anonymkode: a4125...5d6 3
Gjest puttee Skrevet 4. april 2017 #7 Skrevet 4. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var nettopp et storoppslag i mange nettaviser forrige uke (?) fordi ei hadde skrevet en anonym kronikk om akurat dette. Det er veldig tabubelagt, men jeg ser ikke problemet. Om noen angrer, ja og så? Det er menneskelig. Dyr støter også fra seg barn i blant. Anonymkode: a4125...5d6 Ja, men skal man gå rundt å pine seg selv ved å angre på alt mulig? Livet blir som det blir
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #8 Skrevet 4. april 2017 Jeg synes du er kjempe tøff! Litt kalde føtter er helt normalt når man plutselig skal gjøre noe, eller ikke. Kjenn på magefølelsen din når du får spørsmålet "Vil du dette"? Første du tenker er som regel det riktige for deg:) Anonymkode: e609e...e6a 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #9 Skrevet 4. april 2017 Du er bare 28 år, og har fortsatt god tid. Var jeg deg, ville jeg ventet i fem år til. Anonymkode: f657d...858 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #10 Skrevet 4. april 2017 Akkurat nå, puttee skrev: Ja, men skal man gå rundt å pine seg selv ved å angre på alt mulig? Livet blir som det blir Helt enig. Det er ikke noe vits i å angre på ting som har skjedd, for det er ikke noe du kan gjøre med det uansett. Ble en liten avsporing dette, men poenget mitt var liksom at jo folk KAN angre. Men det får så være. Jeg tenker uansett at TS har fått kalde føtter. Det er helt naturlig, og bare kroppen sin måte å reagere på fordi den merker at noe stort skal skje. Anonymkode: a4125...5d6 1
Gjest puttee Skrevet 4. april 2017 #11 Skrevet 4. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helt enig. Det er ikke noe vits i å angre på ting som har skjedd, for det er ikke noe du kan gjøre med det uansett. Ble en liten avsporing dette, men poenget mitt var liksom at jo folk KAN angre. Men det får så være. Jeg tenker uansett at TS har fått kalde føtter. Det er helt naturlig, og bare kroppen sin måte å reagere på fordi den merker at noe stort skal skje. Anonymkode: a4125...5d6 Enig i dette
Joppeline Skrevet 4. april 2017 #12 Skrevet 4. april 2017 Har du økonomi til å klare det alene, og har tenkt på det lenge, kjør på. Du er tross alt gammel nok til å vite hva du vil! Men du er ikke akkurat gammel da, så om du kunne tenke deg å få barn sammen med noen, bare at du ikke har møtt noen enda, ville jeg nok ha ventet i 2-4 år kanskje. Samtidig er det jo ikke egentlig noe problem å møte noen senere, selv om du har barn.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #13 Skrevet 4. april 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, flere gjør det.. Anonymkode: a4125...5d6 Sjeldent, og enda sjeldnere dem som har ønsket barn lenge 😊 Anonymkode: e354b...7e0
LittleBabyBlue Skrevet 4. april 2017 #14 Skrevet 4. april 2017 Ble veldig skeptisk til den siden når man kunne velge "den tradisjonelle metoden for befruktning".... Den ser også veldig uproff ut, som noe jeg kunne ha mekka selv når jeg var 16. 7
Gjest puttee Skrevet 4. april 2017 #15 Skrevet 4. april 2017 6 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Ble veldig skeptisk til den siden når man kunne velge "den tradisjonelle metoden for befruktning".... Den ser også veldig uproff ut, som noe jeg kunne ha mekka selv når jeg var 16. Samme tenkte jeg
Gjest Axl Rose Skrevet 4. april 2017 #16 Skrevet 4. april 2017 Når du tenker på egne ønsker før ditt barns framtid (uten en far, og få vite hvor h*n kommer fra med vilje) så er du ikke klar for barn.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #17 Skrevet 4. april 2017 43 minutter siden, Ung&Single skrev: Hei. Jeg er 28 år, single og ikke på leting, men har tenkt lenge på å få barn. Nå har jeg endelig stupt ut i det og bestillt sæd fra babydream.ml for hjemmebefruktning før helgen. Budet kom idag med pakken og jeg følte meg veldig sikker på dette valget, men nå som jeg står her på "kanten av stupet" leter jeg etter en form for "forsikring" på at dette er det rette valget å ta. Mine foreldre er veldig støttende om dette selvom de synes det er merkelig jeg velger å få barn alene, så jeg vet de vil være en til hjelp, men hovedspørsmålet er mer "hvordan vet man at man er klar"? Høres ut som en useriøs aktør. Har du sjekket at babydream er den de gir seg ut for å være? Jeg har benyttet med av inseminasjon og har googlet mye, men har ikke hørt om babydream. Anonymkode: 28f3d...c3c 6
Charlotteul Skrevet 4. april 2017 #18 Skrevet 4. april 2017 (endret) 4 minutter siden, Bootyhunter skrev: Når du tenker på egne ønsker før ditt barns framtid (uten en far, og få vite hvor h*n kommer fra med vilje) så er du ikke klar for barn. Hvorfor antar du at barnet vil få en dårligere fremtid enn andre? Vi har kommet lengre i 2017 enn at et barns liv skal bli stemplet som det ene eller det andre på grunnlag av en, to eller tre fedre/mødre. Jeg har aldri hatt en far, det vil ikke automatisk si at jeg har hatt/har et dårlig liv? Endret 4. april 2017 av Charlotteul Skriveleif 3
LittleBabyBlue Skrevet 4. april 2017 #19 Skrevet 4. april 2017 Var det ikke en tråd for en stund siden hvor en bruker lurte på om det var et marked for å selge sperm? 2
Kake-Kari78 Skrevet 4. april 2017 #20 Skrevet 4. april 2017 Synes dette ser ut som reklame for denne nettsiden, jeg.. får litt følelsen av at det sitter et par tjue år gamle gutter i et kollektiv som tenker at de har funnet på en genial måte å finansiere all festingen sin på..! 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå