Gå til innhold

Blir sprø av ukastrerte/-steriliserte katter!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nabokatten har løpetid om dagen og tiltrekker seg ørten ukastrerte hannkatter! I går hadde fire stykk presset henne opp i et hjørne. Jeg prøvde å jage de bort, men den ene var ikke redd i det hele tatt. Jeg stod mellom han og hunnkatten og han fintet meg ut for å komme frem til hunnkatten! Jeg kastet til og med stein mot den for å prøve å få han bort, (og nei jeg kaster vanligvis ikke stein mot katter, og prøvde heller ikke treffe den!) men den reagerte knapt! :ohmy: Kattene hyler og skriker både dag og natt. 

Vi har selv en kastrert hannkatt, og denne ser de tydeligvis som en trussel. De pisser over alt utenfor huset vårt, og verst er rundt katteluken. Katten vår får dette sikkert i pelsen og drar det med inn i huset og det stinker! 

Noen som har tips til hva vi kan gjøre, annet enn å kvele eierne til disse kattene? 

Anonymkode: 94671...fde

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok dessverre ikke så mye du kan gjøre... Det er dessverre en hel rekke uegnede dyreeiere der ute, og disse tiltrekkes tydeligvis ofte av katter 😩

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

folk som ikke gidder (ja, for det går på viljen til folk) å kastrere kattene sine altså! Hvorfor skal folk ha dyr dersom de ikke vil ta ansvar for dem 🙄 Stakkars hunnkatt som blir voldtatt sikkert daglig nå. Eieren til den katten skulle hatt smekk på fingrene som lar katten gjennomgå sånne ting! Hadde ikke kostet meg en kalori å sinifrs til eier av hannkatten hvordan hun har det ute å om vedkommende ville latt en hund bli gjengvoldtatt også. 

Anonymkode: 03279...4fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

folk som ikke gidder (ja, for det går på viljen til folk) å kastrere kattene sine altså! Hvorfor skal folk ha dyr dersom de ikke vil ta ansvar for dem 🙄 Stakkars hunnkatt som blir voldtatt sikkert daglig nå. Eieren til den katten skulle hatt smekk på fingrene som lar katten gjennomgå sånne ting! Hadde ikke kostet meg en kalori å si ifra til eier av hunnkatten hvordan hun har det ute å om vedkommende ville latt en hund bli gjengvoldtatt også. 

Redigert 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

folk som ikke gidder (ja, for det går på viljen til folk) å kastrere kattene sine altså! Hvorfor skal folk ha dyr dersom de ikke vil ta ansvar for dem 🙄 Stakkars hunnkatt som blir voldtatt sikkert daglig nå. Eieren til den katten skulle hatt smekk på fingrene som lar katten gjennomgå sånne ting! Hadde ikke kostet meg en kalori å sinifrs til eier av hannkatten hvordan hun har det ute å om vedkommende ville latt en hund bli gjengvoldtatt også. 

Ja, jeg glemte å si at det er ca 1 år siden hunnkatten fikk sitt første kull med kattunger. To stykker, vet ikke hva slags kjønn de er, men regner med de heller ikke er kastrerte. Eieren lot de gå ute fra de var helt små og vi prøvde si fra, men det hjalp ikke. Så hun er helt håpløs. :kjefte: Kattemor er veldig liten og var helt skrapa når hun diet kattungene. Så et nytt kull vil trolig være veldig hardt for henne. :sukk:

TS

Gjest Anthrax
Skrevet

Finn et standard skriv om fordelene med kastrering + hvordan ukastrerte plager naboer og legg det i postkassen i nabolaget :) Man skulle ikke tro at folk ikke visste hva ukastrerte katter finner på, men noen har bare ikke fått slikt med seg... 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg glemte å si at det er ca 1 år siden hunnkatten fikk sitt første kull med kattunger. To stykker, vet ikke hva slags kjønn de er, men regner med de heller ikke er kastrerte. Eieren lot de gå ute fra de var helt små og vi prøvde si fra, men det hjalp ikke. Så hun er helt håpløs. :kjefte: Kattemor er veldig liten og var helt skrapa når hun diet kattungene. Så et nytt kull vil trolig være veldig hardt for henne. :sukk:

TS

I værste fall kan et kull til ta livet av henne. Virker ikke som at hun får næringen hun trenger i det hele tatt for å fostre opp kattunger. Hadde meldt henne til Mattilsynet, man kan ikke behandle katter sånn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Anthrax skrev:

Finn et standard skriv om fordelene med kastrering + hvordan ukastrerte plager naboer og legg det i postkassen i nabolaget :) Man skulle ikke tro at folk ikke visste hva ukastrerte katter finner på, men noen har bare ikke fått slikt med seg... 

Tenkte jeg kunne gjøre dette og kanskje henge opp på postkassestativene rundt om kring. :) 

Åpnet ytterdøren og trakket midt i en diger jordhaug i dag tidlig. Da har de greid å velte den største blomsterpotten min ut over hele dørmatten.. :sinna: 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Kontakt dyrevernorganisasjonen i ditt nabolag. De tar imot dyr som blir mishandlet. Det blir denne når de gir så blanke faen.

Anonymkode: 2a3f9...592

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for innhold som oppfordrer til voldshandlinger.

pinar, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...