Gå til innhold

Skal hjelpe kompis med jobb. Hva ville du forventet i lønn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt spurt av en kompis om jeg vil hjelpe han med noe arbeid i sommer siden jeg har en del fri da. Arbeidet er varierende, f.eks stilasbygging, graving, bygging av mur osv. Jeg har ingen erfaring innen dette, men han har sagt han skal tilpasse oppgavene og hjelpe meg. Vi kommer til å jobbe sammen hele tiden. 

Jeg har spurt litt om betaling, men han sier det er vanskelig å svare. Jeg forstår at de ulike oppdragene blir priset ulikt. Jeg er jo også uerfaren. Men jeg ønsker jo å vite sånn ca hva jeg kan få. Det vil nok også variere hvor lenge og hvor mange jobber jeg er med på, da det ikke er vits for meg å være med der det kun trengs fagfolk. 

Hva ville dere forventet å fått betalt? Og hvor mye kan en tjene uten å skatte? Jeg vil ikke arbeide svart. 

Anonymkode: 846cb...ff8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

" Hvis du tjener 55 000 kroner eller mindre i løpet av året, trenger du ikke betale skatt. Bestill frikort.  "

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skattekort-og-forskuddsskatt/Frikort/Ungdom-og-skattekort/

Jeg vet dessverre ikke hva en håndtverkerjobb vil gi i betaling til en uten erfaring. Men sørg for å få det skriftlig av kompisen din før du begynner, ellers er det lett å bli lurt. Ingenting kan skape mer ufred og splid i et vennskap enn økonomi og penger....!

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg kontrakt med han. Ufaglært varierer.  Vet ikke hvor gammel du er,men eks en annen tråd her inne viser div timesats.  Varierer fra ca 150-220 kr

Anonymkode: 23b71...6e6

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg kontrakt med han. Ufaglært varierer.  Vet ikke hvor gammel du er,men eks en annen tråd her inne viser div timesats.  Varierer fra ca 150-220 kr

Anonymkode: 23b71...6e6

Timelønn som ufaglært på 220 nekter jeg å tro at noen har.

Anonymkode: 49621...727

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Timelønn som ufaglært på 220 nekter jeg å tro at noen har.

Anonymkode: 49621...727

Jeg kjører lastebil for 215 kr timen!? 

Anonymkode: 0cf2a...0b3

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt spurt av en kompis om jeg vil hjelpe han med noe arbeid i sommer siden jeg har en del fri da. Arbeidet er varierende, f.eks stilasbygging, graving, bygging av mur osv. Jeg har ingen erfaring innen dette, men han har sagt han skal tilpasse oppgavene og hjelpe meg. Vi kommer til å jobbe sammen hele tiden. 

Jeg har spurt litt om betaling, men han sier det er vanskelig å svare. Jeg forstår at de ulike oppdragene blir priset ulikt. Jeg er jo også uerfaren. Men jeg ønsker jo å vite sånn ca hva jeg kan få. Det vil nok også variere hvor lenge og hvor mange jobber jeg er med på, da det ikke er vits for meg å være med der det kun trengs fagfolk. 

Hva ville dere forventet å fått betalt? Og hvor mye kan en tjene uten å skatte? Jeg vil ikke arbeide svart. 

Anonymkode: 846cb...ff8

Du må spør om dette er via en bedrift. Tenker da om du er forsikret om noe skulle skje. Du skal jo jobbe med ting som kan være risikofylt.

Anonymkode: c266d...2f3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...