AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Hei! Jeg lurer på noe litt kanskje litt rart. Er man pålagt å opereres hvis man uten operasjon blir ufør? Hva om man har stor angst for operasjonen pga. lav smerteterskel? Anonymkode: 894db...405
TheGirlWhoWaited Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg lurer på noe litt kanskje litt rart. Er man pålagt å opereres hvis man uten operasjon blir ufør? Hva om man har stor angst for operasjonen pga. lav smerteterskel? Anonymkode: 894db...405 Ja, jeg synes virkelig at man skal pålegge en operasjon hvis den kan hindre uførhet. Angst for dette kan behandles, og vil du virkelig selv heller bli ufør resten av livet, enn å gjennomgå en operasjon og bli frisk/bedre? 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 Blir du helt frisk om du opererer? Er selve operasjonen forbundet med risiko, eller er det "bare" smertene du gruer deg for? Anonymkode: f64c0...532
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg lurer på noe litt kanskje litt rart. Er man pålagt å opereres hvis man uten operasjon blir ufør? Hva om man har stor angst for operasjonen pga. lav smerteterskel? Anonymkode: 894db...405 Lav smerteterskel i forbindelse med operasjon har ingenting å si. Det finnes smertestillende midler. Klart du må opereres. Du kan ikke vente at samfunnet skal fø på deg på grunn av angst for smerter en kort stund. Nei mann deg nå opp nå. Anonymkode: 16251...2ab 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #5 Skrevet 4. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lav smerteterskel i forbindelse med operasjon har ingenting å si. Det finnes smertestillende midler. Klart du må opereres. Du kan ikke vente at samfunnet skal fø på deg på grunn av angst for smerter en kort stund. Nei mann deg nå opp nå. Anonymkode: 16251...2ab Er operert før, smertestillende hjelper ikke hele tiden og man blir kvalm og svimmel av de. Så venter man bare på at det gjør vondt igjen og gleder seg til neste smertestillende dose. Innrømmer at jeg er pysete. Men det er ikke noe som er lett for meg 😕. Anonymkode: 894db...405
TheGirlWhoWaited Skrevet 4. april 2017 #6 Skrevet 4. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er operert før, smertestillende hjelper ikke hele tiden og man blir kvalm og svimmel av de. Så venter man bare på at det gjør vondt igjen og gleder seg til neste smertestillende dose. Innrømmer at jeg er pysete. Men det er ikke noe som er lett for meg 😕. Anonymkode: 894db...405 Og dette, i en begrenset periode, mener du skulle være verre enn et liv som ufør? 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #7 Skrevet 4. april 2017 1 time siden, TheGirlWhoWaited skrev: Ja, jeg synes virkelig at man skal pålegge en operasjon hvis den kan hindre uførhet. Angst for dette kan behandles, og vil du virkelig selv heller bli ufør resten av livet, enn å gjennomgå en operasjon og bli frisk/bedre? Hva du synes har jo ikke noe med saken å gjøre. Anonymkode: 5add0...9d1
Honey Dew Skrevet 4. april 2017 #8 Skrevet 4. april 2017 Av og til er det ting en bare må igjennom. Jeg tror alle gruer seg til en operasjon, men en får det så mye bedre når operasjonen er overstått. Tenk på at du lever et langt liv og du klarer å ha det ubehagelig i en liten stund av dette livet. Du er sannsynligvis ikke våken mens operasjonen står på og jeg anbefaler deg å få en samtale ved det sykehuset der operasjonen skal foregå. Under den samtalen, kan du fortelle legen eller den du snakker med, om frykten som du har og de vil hjelpe deg så godt som de kan.
TheGirlWhoWaited Skrevet 4. april 2017 #9 Skrevet 4. april 2017 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva du synes har jo ikke noe med saken å gjøre. Anonymkode: 5add0...9d1 Ååååå søren, du la ut innlegget bare for å få støtte ja - sorry da misforsto jeg... Vel, da kan jeg fortelle deg at man nok er pålagt å gjennomføre denne operasjonen, da et av kravene for å få innvilget ufør er at man har forsøkt alle mulighet for behandling for å unngå ufør. Endret 4. april 2017 av TheGirlWhoWaited 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #10 Skrevet 4. april 2017 Er d ikke slik at det blir vurdert ved søknad om ufør? Eks om det står i dine papirer : pasenter nekter å la seg operere pga angst. En operasjon vil gjøre pasienten frisk og selvforsørgende. Vil heller søke ufør,fremfor operasjon. Vet hva jeg ville stemt for her Aldri hørt om noen som nekter å bli frisk Anonymkode: 1f482...6b0 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #11 Skrevet 4. april 2017 29 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev: Ååååå søren, du la ut innlegget bare for å få støtte ja - sorry da misforsto jeg... Vel, da kan jeg fortelle deg at man nok er pålagt å gjennomføre denne operasjonen, da et av kravene for å få innvilget ufør er at man har forsøkt alle mulighet for behandling for å unngå ufør. Det der var ikke meg😛hilsen TS Anonymkode: 894db...405
TheGirlWhoWaited Skrevet 4. april 2017 #12 Skrevet 4. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det der var ikke meg😛hilsen TS Anonymkode: 894db...405 Oi, søren - da beklager jeg. Det er ikke så lett å følge med på anonyme brukere :-) 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #13 Skrevet 4. april 2017 4 timer siden, Honey Dew skrev: Av og til er det ting en bare må igjennom. Jeg tror alle gruer seg til en operasjon, men en får det så mye bedre når operasjonen er overstått. Tenk på at du lever et langt liv og du klarer å ha det ubehagelig i en liten stund av dette livet. Du er sannsynligvis ikke våken mens operasjonen står på og jeg anbefaler deg å få en samtale ved det sykehuset der operasjonen skal foregå. Under den samtalen, kan du fortelle legen eller den du snakker med, om frykten som du har og de vil hjelpe deg så godt som de kan. Oi, det hørtes kjempekoselig ut. Jeg fikk det mye jævligere etter operasjon. Og alle på sykehuset ga seg en god faen i hvordan jeg hadde det, både følelsesmessig og angående smerter, det var ganske mange forskjellige også.. Anonymkode: e18d3...517
Honey Dew Skrevet 4. april 2017 #14 Skrevet 4. april 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, det hørtes kjempekoselig ut. Jeg fikk det mye jævligere etter operasjon. Og alle på sykehuset ga seg en god faen i hvordan jeg hadde det, både følelsesmessig og angående smerter, det var ganske mange forskjellige også.. Anonymkode: e18d3...517 Da har du vært uheldig
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #15 Skrevet 6. april 2017 På Tuesday, April 04, 2017 den 22.20, AnonymBruker skrev: Oi, det hørtes kjempekoselig ut. Jeg fikk det mye jævligere etter operasjon. Og alle på sykehuset ga seg en god faen i hvordan jeg hadde det, både følelsesmessig og angående smerter, det var ganske mange forskjellige også.. Anonymkode: e18d3...517 Dette var heller ikke meg. Hilsen TS Men dette kan jo også skje. Har hørt en del om folk som får problemer. Anonymkode: 894db...405
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå