AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Hei, Jeg driver for tiden og leier en hybel i Oslo, men nå har det seg slik at utleier skal pusse opp boligen og sier at jeg (og de andre som bor i bygget) må flytte ut innen senest midten av juni. Det er to mnd varsel i henhold til kontrakten som er inngått ved utleier: "Ved større oppussingsarbeider/ rehabilitering, kan leietaker i kontraktsperioden bli pålagt å flytte over til annen passende bolig utleier disponerer. Utleier skal gi skriftlig melding om slik overflytting med 2 - to - måneders varsel.". Når man sier opp en leiekontrakt så starter løpetiden fra slutten av mnd. Dvs hvis jeg hadde sagt opp boligen min i dag så hadde løpetiden for oppsigelsestiden startet i starten av neste mnd, dvs mai, og så to mnd frem i tid til den 31. juni. Det jeg da lurer på, er som følger:Når det er denne typen valg mellom "tvangsflytting" eller å ikke fornye leiekontrakt og selv flytte ut, teller ikke advarselen på samme måte som en oppsigelse? Når man får varselet minst 2 mnd i forveien, går det da fra dagen man får det, eller fra slutten av mnd/starten av neste slik som ved vanlig oppsigelse? Siden dette i realiteten blir en oppsigelse av leiekontrakten for flere av oss som bor her. Setter stor pris på svar Anonymkode: 28c3a...44e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 13 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Når fikk du varsel? Fikk varselet i går, dvs den 3. april. Anonymkode: 28c3a...44e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 Jeg ser nå at den 3. var den første virkedagen denne mnd, så da har de vel alt på det tørre. Jeg hadde bare håpet på å kunne bli til den 31. da det er ganske problemfylt for meg å flytte ut midt i mnd. Anonymkode: 28c3a...44e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå