Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En "tulleoppgave" på tavlen som følger:

10l = 1/2 l

Sett en rett strek et eller annet sted, og det skal bli likt på begge sider. "Fasiten" var å sette en strek på skrå gjennom 0'en, slik at det blir:

1Øl = 1/2 l, altså at en øl er lik en halvliter. Er ikke dette upassende av en lærer på dette nivået?

I tillegg virker det som om vedkommende ett tilgjengelig av å legalisere marihuana, gjennom å påpeke at ingen dør av dette, mens 10 000 i året eller noe sånt dør av røyking osv og 1000 av alkohol. 

Er dette "innenfor" av holdninger?

Anonymkode: 33d74...581

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det siste er innafor

Anonymkode: 32019...9b7

• Liker 2
Gjest Athleisure
Skrevet

Helt innafor dette her. Litt humor må man ha da

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke innafor.

Anonymkode: 170a6...d31

• Liker 7
Skrevet

Litt rart med oppgaver hvor svaret er alkohol syns jeg. Men mange ungdommer begynner jo å drikke i den alderen 10 klasse. Kanskje hun bare prøvde å være litt hipp for kidza? Jeg syns det var litt rart vertfall

Ang det med cannabis så har hun jo helt rett. Det er ganske harmløst iforhold til tobakk og alkohol .Så ser ingenting gale i det. Men rart at hun kommer innpå cannabis preik på en ungdomskole

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alle ungdommer har hørt om øl.  Hvor støtt man kan bli av bagateller 😂

Anonymkode: 0a831...afc

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktisk at den første er innafor. De fleste har vel sett en ølboks av noe slag og vet sånn ca. hvor mye 1/2 L er.

Den siste synes jeg blir litt for drøy. Læreren skal ikke pålegge sine egne personlige meninger om rusmidler til elevene sine. Ja, alkohol og røyk dreper betydelig flere årlig, men cannabis er et ulovlig rusmiddel i Norge og i store deler av verden. Det blir da feil å lære elevene at det er ok siden det dreper færre og "drite i" at det er ulovlig. Dersom det var en litt morsom hipster lærer siste året av videregående så hadde det vært mer greit. 

Anonymkode: d1fa7...bab

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, brownbrown skrev:

Ang det med cannabis så har hun jo helt rett. Det er ganske harmløst iforhold til tobakk og alkohol .Så ser ingenting gale i det. Men rart at hun kommer innpå cannabis preik på en ungdomskole

Det står ingenting om hvilket kjønn læreren har.

Anonymkode: 170a6...d31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff, nei. Ingenting er mer patetisk enn når en lærer krampaktig prøver å gjøre seg kul for elevene. 

03b83ee29f0c8496915aea4bd6963e01.png

Anonymkode: cbb50...047

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel bare litt komisk? Du skulle sett historielæreren min på vgs. I begynnelsen av året skulle vi skrive dikt om USA, og etter at vi hadde hatt om USA i løpet av skoleåret (hvor fæle de var) skulle vi få igjen diktet og se om vi ikke hadde forandret mening.. Jepp, han var kommunist. Når vi hadde om Israel (som han selvsagt kalte Palestina av prinsipp) så unnlot han å fortelle om forsvarskrigene, og han sa at siden jødene ble forfulgt under ww2, så hadde de nok blitt de som forfulgte nå.

Sånt synes jeg er farlig. Det var bevisst venstrevridd programmering!

Anonymkode: 118f1...4aa

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, brownbrown skrev:

Litt rart med oppgaver hvor svaret er alkohol syns jeg. Men mange ungdommer begynner jo å drikke i den alderen 10 klasse. Kanskje hun bare prøvde å være litt hipp for kidza? Jeg syns det var litt rart vertfall

Det siste var i en naturfagtime, da rusmidler var tema.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørte du h*n si det selv, eller har du blitt fortalt at det var det som ble sagt?

Anonymkode: 0115e...b4d

AnonymBruker
Skrevet

Makan til hårsåre og lite folk nå for dags tåler, greit nok med en liten alkohol vits, litt humor har aldri skadet noen. 

Og til dere som mener at den siste ikke er innafor, vennligst bli litt mer virkelighetsorienterte og ikke kun bli støtt for at dere selv er tobakksforbruket. Marihuana er faktisk ikke skadelig, noe røyking faktisk er, deal with it!

Folk, slutt å overreagere så voldsomt på alt mulig!

Anonymkode: 0ca59...4e7

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det siste var i en naturfagtime, da rusmidler var tema.

Da er det helt innafor, læreren har da fortalt det som er riktig, i motsetning til å lære bort propaganda som de har gjort i årevis. Synes begge deler er helt innafor. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den første var morsom. Men syns ingen lærere eller personer som har så stor innflytelse på barn og unge skal fremme ulovlige rusmidler. 

Anonymkode: f2227...f5b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Makan til hårsåre og lite folk nå for dags tåler, greit nok med en liten alkohol vits, litt humor har aldri skadet noen. 

Og til dere som mener at den siste ikke er innafor, vennligst bli litt mer virkelighetsorienterte og ikke kun bli støtt for at dere selv er tobakksforbruket. Marihuana er faktisk ikke skadelig, noe røyking faktisk er, deal with it!

Folk, slutt å overreagere så voldsomt på alt mulig!

Anonymkode: 0ca59...4e7

Det siste handler mer om å oppfordre ungdom som ikke skal ha kontakt med rus om at cannabis er mer safe enn alkohol og tobakk. Cannabis er ulovlig og ungdom som blir tatt med møter større konsekvenser enn dersom det var en boks med øl. 

Det er selvsagt lov å ha oppfatningen om at det er tullete at cannabis er ulovlig, men ungdomsskole elever er for umodne til å drive å reflektere over hvor vidt hvilke rusmidler skal være lovlig eller ei. 

Anonymkode: d1fa7...bab

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den første var morsom. Men syns ingen lærere eller personer som har så stor innflytelse på barn og unge skal fremme ulovlige rusmidler. 

Det er forskjell på å fremme bruk av rusmidler og å lære bort hva det er. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hva man skal bli støtte av altså! Er det ikke lov å tulle med elever i våre dager, skal man bare være gravalvorlig og streng hele tiden? Selv foretrakk jeg de lærerene som hadde litt humor. 

Anonymkode: f53dd...724

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, fakename skrev:

Han får det til å høres ut som "kjør på!" Når det kan ha store konsekvenser. Men ut i fra hva du skriver så er vell du for legalisering av det du. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, fakename skrev:

Ja, EKSTREMT stor forskjell, faktisk! Noe sier meg at TS er svært kristen. 

Anonymkode: f53dd...724

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...