Gå til innhold

Er du en person som har vanskelig med og innrømme at du tar feil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller har du ingen problemer med og innrømme at du tar feil når du tar feil ?

Anonymkode: 64f75...ac9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri kjekt å skulle knepne 

Anonymkode: c7773...e5c

Skrevet

Innrømmer lett når jeg tar feil. Sliter mer med å innrømme ting jeg ikke skulle ha gjort.

• Liker 1
Skrevet

Nei. For jeg tar aldri feil.

:jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på tema, hvor hardnakket jeg har stått på mitt og hvem det er ovenfor. 

Anonymkode: 9f099...8de

Skrevet
6 timer siden, Vera79 skrev:

Nei. For jeg tar aldri feil.

:jepp:

Da er vi to 😊

Skrevet

Har man tatt feil så har man tatt feil, ingen grunn til å benekte fakta. Innrømmer det glatt hvis jeg har tatt feil av noe.

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er vanskelig:sjenert:

er oppvokst med en far som 'aldri tok feil'. Han var helt ekstrem typ; hvis han mistet et glass i gulvet så kjeftet han på mamma... det er en utrolig usjarmerende egenskap og jeg prøver å jobbe med meg selv, men det kommer ikke naturlig for meg å innrømme feil...

Anonymkode: 8c1fa...de0

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg er flink til å formulere meg (hva er det motsatte av skråsikkert?), men samtidig er det noen jeg vet bløffer mye. Jeg kjenner faktisk et par personer som kan finne på å si "når all forskning viser at ..." i ren løgn. Disse har jeg vanskeligere for å "gi meg" mot.

Skrevet
12 minutter siden, EvaLena skrev:

Da er vi to 😊

:5:

Skrevet

Det er ikke noe problem for meg å innrømme at jeg tok feil eller at jeg har gjort noe feil. Verre er det med andre som ikke kan la det ligge selv om man innrømmer at man tok feil. Spesielt i diskusjoner er det tydeligvis ofte ikke "lov".

• Liker 1
Skrevet

Det riktige svaret er "JA, jeg har ofte problemer med å innrømme at jeg tar feil". Om man svarer dette, da har man bestått testen og er langt ifra så selvgod som alle som sier "NEI".

• Liker 1
Skrevet

Er blitt flinkere til å innrømme at jeg tar feil nå enn før. Men nå diskuterer jeg sjeldent da! 

Skrevet

Når jeg beviselig tar feil kan jeg gjerne innrømme det, men har jeg rett (for min del) så innrømmer jeg ikke at jeg tar feil, bare fordi noen andre mener noe annet. Da kan jeg også bli irritert over mennesker som ikke gir seg, fordi det som er rett for dem må adopteres av andre før de klarer å legge saken bort. 

Ofte finnes ikke rett og galt, men ulike meninger og perspektiver. Det synes jeg man bør respektere, og nei, da sier jeg meg ikke enig bare for å tilfredsstille andre. 

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Nei, tar jeg feil så tar jeg feil. Velger heller å være ydmyk og beklage hvis jeg har gjort en feil enn å finne på excuses.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Trolltunge skrev:

Når jeg beviselig tar feil kan jeg gjerne innrømme det, men har jeg rett (for min del) så innrømmer jeg ikke at jeg tar feil, bare fordi noen andre mener noe annet. Da kan jeg også bli irritert over mennesker som ikke gir seg, fordi det som er rett for dem må adopteres av andre før de klarer å legge saken bort. 

Ofte finnes ikke rett og galt, men ulike meninger og perspektiver. Det synes jeg man bør respektere, og nei, da sier jeg meg ikke enig bare for å tilfredsstille andre. 

Nå er det snakk om og faktisk ta feil. som f.eks om du hadde sagt slaget ved Waterloo skjedde i 1814 og nektet for at det var feil selv om du fikk dokumentasjon på at det skjedde i 1815. 

Det og ha forskjellige meninger eller standpunkt som f.eks i politikk er ikke hva det er snakk om.

Det er snakk om tilfeller hvor det er snakk om rett og feil.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er det snakk om og faktisk ta feil. som f.eks om du hadde sagt slaget ved Waterloo skjedde i 1814 og nektet for at det var feil selv om du fikk dokumentasjon på at det skjedde i 1815. 

Det og ha forskjellige meninger eller standpunkt som f.eks i politikk er ikke hva det er snakk om.

Det er snakk om tilfeller hvor det er snakk om rett og feil.

Ok. Da har jeg ikke problemer med det. Hadde jeg påstått noe som viste seg å være helt feil ville jeg ha ledd av min egen påståelighet, selvsagt innrømmet min feil, og siden ikke tenkt et sekund på det. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Mynona, mod.

Skrevet

Nei. Jeg har ikke det.

Gjest antbug
Skrevet

Ikke hvis jeg skjønner at jeg faktisk tar feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...