Gå til innhold

Tapetsering


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Yrla Oline

Hei

Jeg skal tapetsere (vinyltapet) og holder på å klargjøre veggene. Har hus som er bygget på 60 tallet men oppusset de senere år. Så noen vegger i stua er det "gamle" plater på. Vet ikke hva de heter men er brune og ganske porøse faktisk. Dritt å ha, men går det an å skrape vekk all gammel tapet og pusse de platene litt (fulle av hakk) Så tapetsere oppå der igjen? Blir det jevnt og fint?

Kan man tapetsere på pipa uten å ha noe under tapeten? Fra før av er der tapetsert, men jeg ser (har begynt å skrape vekk gammel tapet) at underst er litt sparkel og gammelt avispapir. Hva sier "reglene"?

Mvh Y.O. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha hørt at piper ikke skal tildekkes. Dette fordi man skal kunne se om det dukker opp sprekker o.l. Vet ikke om det gjelder tapet, da.

På de andre stedene bør du sparkle og pusse godt før d legger på tapeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du bør fjerne gammel tapet, sparkle, pusse - og rulle over veggene med billig hvitmaling hvis du vil gjøre det orntlig. Da kan du senere nøye deg med å rive av det øverste laget på tapeten, og tapetsere på nytt.

Pipa bør du ikke røre - dvs muren - bedre å male den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

er det hakk i plater så sparkler du. vil nok lønne seg for alle sår vil vises igjennom tapet.

tapesere pipen? vil tro det ikke blir vellykket i lengden. Pga varmen så vil den slippe fra pipen etterhvert.

jeg har villet skrapt den/gjort rent og malt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...