Gå til innhold

Hvilket digitalkamera har du?

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har det aller beste kameraet!

Det er et Canon EXFilm med 4.0 mega pixles

jeg betalte 200 pund for det i London, og er så fornøyd som bare det.

Det har ALT av effekter og video osv osv

Anbefaler på det kokeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har et Nikon Coolpix 4300 - og er fornøyd med det. Er mange innstillinger - noe jeg ville ha, men har ikke satt meg inn i alt. Jeg og bruksanvisninger...ughh

Et aber dog....hvis jeg skulle kjøpt meg et kamera idag ville jeg valgt et mindre i størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nikon Coolpix 4100.

(Kostet ca. 3200,- på tilbud).

Er godt fornøyd med det.

Jeg er også storfornøyd med min Coolpix 4100.

Jeg er ikke videre plaga med røde øyne, og kameraet tar gode bilder både ute og inne. Det har automatikkprogrammer som ordner finjusteringa for deg, men så langt har jeg bare testa dem, ikke brukt dem aktivt.

Videofunksjonen er vel det ved kameraet som har fått dårligst kritikk, men om du bruker høyeste oppløsning får du bra bilder på TV-skjerm forutsatt at det er lyst nok der du filmer.

Og det beste av alt?

Japan Photo har det på tilbud til 1990,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg har det aller beste kameraet!

Det er et Canon EXFilm med 4.0 mega pixles

jeg betalte 200 pund for det i London, og er så fornøyd som bare det.

Det har ALT av effekter og video osv osv

Mulig det er bra (jeg har ikke prøvd det), men jeg vil påpeke at dess flere funksjoner et såpass lite kamera har, dess mer går det gjerne ut over kvaliteten på hver enkelt funksjon. "ALT av effekter" er det mye bedre å la et bildebehandlingsprogram ta seg av, spør du meg. Det er viktigere å se på antall megapixels (4.0 er faktisk ikke så innmari mye) og kvaliteten på optikken, som i mange tilfeller er det som har mest å si.

Og "det aller beste kameraet" må i så fall være "det aller beste kameraet for ditt bruk" - for det er helt umulig å kåre "det aller beste kameraet" helt uavhengig av bruksområde og andre kriterier.

Men som sagt, det kan godt hende kameraet ditt er bra! :) Ville bare komme med noen presiseringer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe digitalkamera i januar, håper på at noen modeller er på salg. Vi har to kriterier som er viktigere enn andre, og det er 1) at kameraet kan ta gode bilder selv i ikke så gode lysforhold og 2) at forsinkelsen fra du trykker på avløser til bildet blir tatt er så minimal som mulig.

Alle kameraer er sikkert bra på hver sine måter, men folk har ulike behov og krav og jeg er rimelig sikker på at alle her i forumet vil anbefale det kameraet de selv har, siden ingen vil vedgå at de er misfornøyde med en ting de har kjøpt til over 3000 kroner :wink:

Selv kommer vi til å kikke rundt i butikker til vi finner et kamera som oppfyller kravene vi har og passer noenlunde i vår prisklasse. Vi gjorde det samme da vi kjøpte videokamera. Da vi hadde funnet modellen vi ville ha, sjekket vi en haug med butikker for å finne rimeligste eksemplar. Sparte nesten 2000 kroner på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Vi har Canon Digital Ixus nr. 1, mer enn bra nok for oss. Hvis du skal skrive ut bilder hjemme vil jeg råde deg å kjøpe ark i samme merke som skriveren. Da får du best kvalitet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke ha noe annet enn Olympus.

Nå har vi et gammel Olympus C-1 og et ganske nytt Olympus 8080 Wide Zoom

Jeg liker ikke kameraer som krever programvare installert på PC-en. Dessuten har jeg aldri opplevd noe negativt med Olympus.

Men nå er ingen av disse kameraene av den typen det ble spurt om, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk digitalkamera av min mann i 30 årsdagsgave.

Det er OLYMPUS Camedia C-460.

Er fornøyd med det kameraet jeg.Det blir bra bildekvalitet,og det er stort nok for meg.

Ikke koset det så mye heller.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Vi har to stk, canon ixus V3 og 40. Den sistnevnte er helt ny. Fungerer veldig bra. Den V3 var også bra, men nå som vi har 40 så legger vi jo merke til hvor rask den er i forhold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...