AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Har to hunder. Han har avføring som regel daglig, i alle fall annenhver dag. Han kan da ha avføring 1-3 ganger daglig (mistenker han ikke alltid gjør seg helt ferdig slik han må flere ganger på di i løpet av turen). Men hun har ikke avføring daglig. Nå er det gått 4 dager siden. Skal ut nå og håper hun får det til. Hun kjennes ikke hard ut i magen. De spiser det samme. Hun er som regel på do hver annen dag. Lufter de ofte, så de har mulighet til å gå på do. Om det ikke kommer noe, hva anbefaler dere meg å gi henne? Biloa? Olje? Anonymkode: 79483...7f5
betrevitaren Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 Har hun spist normalt? Kan hun ha spist noen leker, sokker, taubiter, kvister etc som kan sitte fast? Fire dager uten bæsj ville gjort meg bekymret!
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 Ring veterinær! 4 dager er alt for lenge. Du skulle ha ringt etter dag 2. Anonymkode: be0c1...635
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 Vetrinær asap! Se for deg hvor store smerter du hadde hatt etter 4 dager med forstoppelse 😰 Anonymkode: dd30a...381
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #5 Skrevet 4. april 2017 1 time siden, betrevitaren skrev: Har hun spist normalt? Kan hun ha spist noen leker, sokker, taubiter, kvister etc som kan sitte fast? Fire dager uten bæsj ville gjort meg bekymret! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ring veterinær! 4 dager er alt for lenge. Du skulle ha ringt etter dag 2. Anonymkode: be0c1...635 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vetrinær asap! Se for deg hvor store smerter du hadde hatt etter 4 dager med forstoppelse 😰 Anonymkode: dd30a...381 Hun har oppført seg normalt. Spist som vanlig. Men selvfølgelig kan jo hunha spist noe jeg kkke fikk med meg. Men nå når vi var ute så bæsjet hun dn god del. Så da får jeg bare følge med videre. Men kan jeg gi noe for å forebygge? Mennesker kanjo ta olje. Men hvilken olje kan hunder få og hvor mye? Anonymkode: 79483...7f5
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 4. april 2017 #6 Skrevet 4. april 2017 Bløt opp maten og/eller skift fòr eller gå over til råforing. Hva forer du med? Anbefaler denne metoden: http://www.dyrealternativen.com/42518673 Eller til nød Orijen, som er noe av det beste tørrforet du får. Pass på at de alltid har kaldt, friskt vann tilgjengelig fra helt ren skål.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #7 Skrevet 4. april 2017 1 time siden, Den Lille Heksa skrev: Bløt opp maten og/eller skift fòr eller gå over til råforing. Hva forer du med? Anbefaler denne metoden: http://www.dyrealternativen.com/42518673 Eller til nød Orijen, som er noe av det beste tørrforet du får. Pass på at de alltid har kaldt, friskt vann tilgjengelig fra helt ren skål. Takk for tips Jeg forer med hills tørrfor (husker ikke typen, men forrige eier anbefalte dette videre til meg da han var anbefalt dette foret til hundene). De får tørrfor to ganger om dagen blandet med litt kjøtt (på boks), evt med litt middagsrester blandet i (rent kjøtt, fisk). Har ikke prøvd å bløte opp maten før, men det kan jeg jo gjerne prøve Anonymkode: 79483...7f5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #8 Skrevet 4. april 2017 For å holde avføringen bløt kan du gi hunden laktulose, de selger det på apoteket. Kanskje den har fått vondt (hard mage) og ikke tør å gå på do? Anonymkode: 713af...be7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #9 Skrevet 4. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å holde avføringen bløt kan du gi hunden laktulose, de selger det på apoteket. Kanskje den har fått vondt (hard mage) og ikke tør å gå på do? Anonymkode: 713af...be7 Hunden min gikk på do i dag Avføringen så normal/myk ut. Hvor mye laktulose skal hunden ha? Har hørt at om en tar laktulose (mennesker) og ikke drikker nok, så kan det være mot sin hensikt. Anonymkode: 79483...7f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå