AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Så tidlig som i februar kjøpte jeg billetter til et arrangement som skal foregå i april. Sendte da melding til sjefen min å spurte om å få fri helga det gjaldt. Fikk svar at det var greit, og tenkte ikke mer på det. I dag fikk jeg likevel en telefon fra han som styrer vaktlistene på jobbe, hvor jeg ble fortalt at jeg ikke hadde lov til å sende melding til sjefen å spørre om fri, og at jeg heller måtte prøve å bytte bort vakten min med noen andre når vaktlista for måneden har kommet ut. Har det seg sånn at jeg som arbeidstaker ikke har lov til å spørre om fri på forhånd, og er nødt til å vente til vaktlisten kommer ut? Kan han si dette til meg, selv om jeg har spurt sjefen og han har sagt det er greit? Får da bare 2 uker på meg å finne noen som kan ta vakten, i og med at arbeidstidene mine endrer seg hele tiden, og jeg vet aldri om jeg får 1 eller 4 arbeidshelger i en måned. Anonymkode: 5f18b...15d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det seg sånn at jeg som arbeidstaker ikke har lov til å spørre om fri på forhånd, og er nødt til å vente til vaktlisten kommer ut? Kan han si dette til meg, selv om jeg har spurt sjefen og han har sagt det er greit? Nei, han som ringte deg er bare en stor kødd som ikke gjør jobben sin. Anonymkode: e6b18...2cf 2
Eldorado98 Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, han som ringte deg er bare en stor kødd som ikke gjør jobben sin. Anonymkode: e6b18...2cf Føler selv dette blir helt feil, i og med at sjefen selv har gitt meg lov.. Men er ganske ung og ny i jobben, så vet ikke hva jeg bør gjøre. Kanskje ta en samtale med sjefen?
dillyduzit Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 Snakk med sjefen, sjefen burde ha sagt i fra at du skulle ha fri de aktuelle datoene til nissen som ikke klarer å gjøre jobben sin korrekt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #5 Skrevet 4. april 2017 2 minutter siden, Ensom2017 skrev: Føler selv dette blir helt feil, i og med at sjefen selv har gitt meg lov.. Men er ganske ung og ny i jobben, så vet ikke hva jeg bør gjøre. Kanskje ta en samtale med sjefen? Jepp, ring sjefen du. Dette ordner seg. Anonymkode: e6b18...2cf
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #6 Skrevet 4. april 2017 Er den som styrer vaktlisten din sjefs leder? Eller er det en kollega av deg? Om dette er din sjefs leder, så vil du nok ikke ha en god sak, men om dette bare er en kollega av deg, så regner jeg med at din sjef også er vaktlisteansvarlig sin sjef, dermed trumfer det sjefen din sier vedkommende. Anonymkode: 594d0...011
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå