Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min lokale rema la ut denne posten: 

IMG_8095.thumb.PNG.bd0830f8b33fbf32e576fd318cbd19ed.PNG

Er dette lovlig? Slik jeg tolker lovverket er dette ikke et lotteri, da inntenkten ikke går til annet enn rema. Og slik jeg tolker det bryter de markedsføringsloven. Her lokker de kunder til butikken. Hvor kan man varsle om dette? Forbrukerrådet? Eller hvor?

Anonymkode: ed0da...3d8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dette lovlig? Slik jeg tolker lovverket er dette ikke et lotteri, da inntenkten ikke går til annet enn rema. Og slik jeg tolker det bryter de markedsføringsloven. Her lokker de kunder til butikken. Hvor kan man varsle om dette? Forbrukerrådet? Eller hvor?

Æ funka ikke på min microsoftphone!

Anonymkode: 8fab1...d6f

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sende en mail til forbrukerrådet ja. Oppdater gjerne om du får svar, synes dette er litt interessant.

Anonymkode: cedbd...780

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har sendt det både til Forbrukerrådet og Forbrukerombudet, så får vi se hva som skjer. 

Typisk rema å stadig finne på nye måter å lokke kundene tilbake til butikken.

Skrevet

Sånne konkurranser har jeg sett flere steder i forbindelse med påske, men aldri hvor man må handle for et visst minimum. Synes det er greit, så lenge man ikke MÅ handle for en viss totalpris. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som handler på rema lenger?

Anonymkode: 57828...4d0

AnonymBruker
Skrevet

Det popper jo opp konkurranser overalt, og det er jo hyggelig. Lik siden kg skriv god påske og vær med i trekningen av ditt og datt. Helt fair! Men her må man altså handle for minumum 200kr med Æ-appen deres, for å være med i konkurransen. Og hvilken kontroll har man på hvem som får se de kvitteringene? Kan de ansatte se hva alle har kjøpt? Hva om noen lapper havner på avveie? Trenger hele bygda å se at Lise Hansen har kjøpt tamponger, bind, paracet, intimsåpe, dopapir og sjokolade for kr 201,- ? Hva gjør de med lappene til slutt? Blir de kastet i søppelet der alle kan finne dem, eller blir de makulert?

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Betaler for å være med i konkurranse? 

Anonymkode: 8d2c4...c26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...