AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 Ja hva i alle dager vil de oppnå? For eksempel, en bande med utlendinger bryter seg inni BMW biler og stjeler ratt of GPShttps://www.tb.no/politi/nyheter/kriminalitet/tyver-slo-til-mot-fire-bmw-er-de-var-ute-etter-n-ting/s/5-76-505652 . Hvorfor gjør du dette? Hvor er egentlig et marked for slike ting? Grunnen til at jeg spør, er alle mennesker lærer fra tidlig alder, at deling er galt. Antar ikke andre sine ting. Sånn er det bare. Så hvorfor reise dit i Norge bare for stjerne tingene våre? Hvem vil kjøpe tyvegods uansett? De fleste vet jo at stjeling er galt og ingen vil ha tjuvgods. Da sier man i fra til politiet. Det er samvittigheten? jeg glemte en gang å betale for en tyggis som lå nederst i vognen. jeg hadde dårlig samvittighet den halv time tok før jeg fikk gjort opp for meg Nå risikerer jeg sikkert å bli kalt rasist, men hvorfor er det alltid utenlandske banner som stjeler masse fra Elkjøp, biler og svindler gamle damen massere bankkortet dems. Henrik at det er galt? Det er ikke deres ting, så hvorfor stjele? Anonymkode: 79f10...8ec
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #2 Skrevet 3. april 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hva i alle dager vil de oppnå? Penger, selvsagt. Den ekstreme ærligheten og tilliten som nordmenn har til hverandre fordi så få av oss stjeler er faktisk ikke noe som går igjen overalt i verden, selv om mange nordmenn tror det. Anonymkode: 04c1b...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 Og det de stjeler blir stort sett sendt tilbake til Øst-Europa, der er det få som bryr seg om at det er stjålet. Anonymkode: 04c1b...e9b
Forundret.. Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 Kampen om tilværelsen! Kom til å lure på om Åsted Norge kommer på tv i dag...?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Penger, selvsagt. Den ekstreme ærligheten og tilliten som nordmenn har til hverandre fordi så få av oss stjeler er faktisk ikke noe som går igjen overalt i verden, selv om mange nordmenn tror det. Anonymkode: 04c1b...e9b 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og det de stjeler blir stort sett sendt tilbake til Øst-Europa, der er det få som bryr seg om at det er stjålet. Anonymkode: 04c1b...e9b Personer i øst Europa er også mennesker! Vi mennesker tenker, har følelse og har en samvittighet. Så hvor er deres samvittighet? Både hos de som stjeler og de som kjøper tyvgods? Er de umenneskelig og psykopater? Hvorofr stopper de ikke? Og hvorofr bannlyser vi dem ikke ut av Norge for alltid ? Anonymkode: 79f10...8ec
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #6 Skrevet 3. april 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hva i alle dager vil de oppnå? For eksempel, en bande med utlendinger bryter seg inni BMW biler og stjeler ratt of GPShttps://www.tb.no/politi/nyheter/kriminalitet/tyver-slo-til-mot-fire-bmw-er-de-var-ute-etter-n-ting/s/5-76-505652 . Hvorfor gjør du dette? Hvor er egentlig et marked for slike ting? Grunnen til at jeg spør, er alle mennesker lærer fra tidlig alder, at deling er galt. Antar ikke andre sine ting. Sånn er det bare. Så hvorfor reise dit i Norge bare for stjerne tingene våre? Hvem vil kjøpe tyvegods uansett? De fleste vet jo at stjeling er galt og ingen vil ha tjuvgods. Da sier man i fra til politiet. Det er samvittigheten? jeg glemte en gang å betale for en tyggis som lå nederst i vognen. jeg hadde dårlig samvittighet den halv time tok før jeg fikk gjort opp for meg Nå risikerer jeg sikkert å bli kalt rasist, men hvorfor er det alltid utenlandske banner som stjeler masse fra Elkjøp, biler og svindler gamle damen massere bankkortet dems. Henrik at det er galt? Det er ikke deres ting, så hvorfor stjele? Anonymkode: 79f10...8ec Ser nå at det ble noen skrivefeil, flaut. Ble så sint at jeg glemte å se hva stemmegjenkjenningen skrev. skulle stå: - hvorfor gjør de det - vi lærer fra tidlig alder at det (stjeling) er galt - ikke Henrik (dumme iPhone). Hender det aldri at de tenker det er galt? - svindler gamle damer med bankkortet dems Anonymkode: 79f10...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #7 Skrevet 3. april 2017 Jeg kjenner ingen østeuropeiske tyver, så hva de tenker når de gjør som de gjør, aner jeg egentlig ikke. Regner allikevel med at de har samme grunner som norske tyver, og et par sånne kjenner jeg. Skal fortelle deg om en av dem og svare på spørsmålene dine samtidig. Nei, han lærte ikke at å stjele var galt. På skolen kanskje, men foreldrene hans stjal alt de kom over, så for han ble det nok oppfattet som normalt å stjele. Han stjeler alt og da mener jeg ALT, som han kan få noe som helst for. For hans del spiller de ingen rolle om sykkelen din kostet deg 20.000. Får han 2000 for den, så er det 2000 kroner han ikke hadde i går. Er han desperat nok kunne han solgt den for en hundrelapp, selv om han selvfølgelig angrer på at han solgte den billig etterpå. Å tro at "ingen kjøper tyvegods" er uendelig naivt. Fattige mennesker vil også ha fine ting, får de det til en pris de faktisk kan betale, så er det veldig mange som slår til på det. De aller fleste er seg selv nærmest, folk som alltid har vært fattige, synes neppe synd på rike mennesker som mister eiendelene sine. Den dårlige samvittigheten de fleste føler på når de gjør noe de vet er galt, blir stort sett mindre med tiden. Den 20. gangen man stjeler en sixpack på butikken, har man neppe like dårlig samvittighet som den første. De fleste vil nok alltid til en viss grad være redd for konsekvensene, men det er ikke det samme som dårlig samvittighet. De fleste norske vinningskriminelle stjeler for å finansiere et eller annet misbruk (dop, alkohol, gambling etc.) eller for å opprettholde en livsstil de tidligere hadde råd til, men som de ikke lenger kan opprettholde på lovlig vis. Utelandske bander får ofte mer oppmerksomhet enn vanlige nordmenn, dels fordi de er såpass organisert at omfanget blir større, og dels for at det skal ha en preventiv virkning. Når det er sagt vet jeg om nordmenn som stjeler ekstremt mye, som svindler gamle damer og som har kontakter i utlandet de kan levere stjålne biler til. Risikoen er selvfølgelig mindre for å bli tatt når den stjålne bilen forsvinner nedover i Europa, enn hvis den havner hos en råner på Gjøvik. Anonymkode: e2d03...54d 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #8 Skrevet 3. april 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personer i øst Europa er også mennesker! Vi mennesker tenker, har følelse og har en samvittighet. Så hvor er deres samvittighet? Både hos de som stjeler og de som kjøper tyvgods? Er de umenneskelig og psykopater? Hva samvittigheten sier at man kan gjøre er sterkt kulturelt betinget. Vi har de samme genene som de som reiste på vikingtokt og voldtok, stjal og tok slaver. Anonymkode: 04c1b...e9b 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #9 Skrevet 3. april 2017 Nå ser jeg åsted Norge. Nok engang viser seg at rumenske bander har stjelr på masse butikker. Om rumenere EE lei av "mobbing" og stigmatisering hvorfor i f slutter de ikke å stjele? Anonymkode: 79f10...8ec
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #10 Skrevet 3. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ser jeg åsted Norge. Nok engang viser seg at rumenske bander har stjelr på masse butikker. Om rumenere EE lei av "mobbing" og stigmatisering hvorfor i f slutter de ikke å stjele? Anonymkode: 79f10...8ec Og de planlegger romleir i Norge.. NEI TAKK! Anonymkode: e93c5...7b3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #11 Skrevet 3. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og de planlegger romleir i Norge.. NEI TAKK! Anonymkode: e93c5...7b3 Samme sier jeg Anonymkode: 79f10...8ec
Cyndaquil Skrevet 4. april 2017 #12 Skrevet 4. april 2017 Jeg tror tyver har trent bort samvittigheten sin. Men jeg undrer litt på det samme, hvorfor de drar til lille Norge bare for å stjele
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå