AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 Skal ha kroppsøving privatisteksamen nå til våren. Jeg har de siste par mndene hatt ganske kraftige migreneanfall. Jeg har ikke "fått" diagnosen migrene fordi det krever visst 5 anfall, men jeg har vel hatt rundt 3 sterke. Legen er rimelig sikker på at det er migrene det er snakk om. På kroppsøvingseksamen kan jeg komme opp i dans eller turn. Kommer jeg opp i turn er et av kravene å kunne stå på hodet. Jeg kan stå på hodet, men hver gang jeg har gjort det i det siste har jeg kjent et anfall komme. Det er altså veldig triggende for meg. Jeg kan stå på hodet, så jeg vil ikke ha en legeerklæring for å slippe å ha et krav jeg ikke klarer, men jeg er redd for at jeg skal få et anfall og dermed ikke klare resten av eksamen. Når jeg får et slikt anfall blir jeg helt ute av stand til å gjøre noe som helst i flere timer, og de 2 gangene jeg har øvd på å stå på hodet har det gått maks 5 minutter før jeg kjenner det i hele kroppen. Når jeg får et slikt anfall så mister jeg litt av synet som følges av en hodepine som er så vond at jeg ikke klarer å prate engang. Jeg må ligge i et mørkt og lydløst rom i timesvis, og det er virkelig det eneste som roer det. Det er helt forferdelig, og jeg er livredd for at det skal skje på eksamen for da klarer jeg ikke fullføre. Er det noen som vet om det er mulig å få en legeerklæring for å slippe akkurat denne øvelsen? Jeg vet at det er en av øvelsene man må gjennom om man kommer opp i turn, og det er 50/50 sjanse. Anonymkode: ed17a...1f8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #2 Skrevet 3. april 2017 Send mail eller ring ditt lokale privatistkontor om dette. Anonymkode: a2ba3...a96
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 Det vil jeg tro er mulig. Hvis ikke det er mulig går det nok an å flytte denne øvelsen helt på slutten (med legeerklæring) slik at det ikke påvirker resterende del av eksamen. Hvis det er utspørring etter øvelsene blir jo dette et problem da, så det avhenger jo av hvordan eksamen er lagt opp. Anonymkode: ebd2c...6ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå