AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 Hva foretrekker dere? Og hvorfor? Anonymkode: 5aae5...fe4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #2 Skrevet 3. april 2017 Har en av hver (i samme rase) og må si jeg ikke merker så mye forskjell. Det kommer jo selvfølgelig an på individet og hvilken rase man har, men for min del er de nesten helt like. Hannhunden min er litt roligere, så jeg ville gått for hannhund hvis jeg skulle valgt igjen. Skal sies at begge er kastrert, så i forhold til løpetid og gal kjønnsmoden hannhund, har jeg ikke så mye erfaring. Anonymkode: 66627...2b7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 Hannhund. Fordi de er mer kos, men samtidig mer liv og røre. De er ofte mer leken også, utifra min erfaring. Det er av min erfaring. Har hatt 6 hannhunder, 2 tisper. Tispene var bitchy, sutrete, late, asosiale pyntegjenstander som bare lå i sofaen. De nektet å leke etter at de passerte 2 årsalderen. De var som små primadonnaer. 2 av hannhundene var "problemhunder", stakk av og vi løpt etter dem i flere timer. Herlige gutter med mye personlighet. En var hyper og hadde helt sikker ADHD, han var klovnen i flokken. To av dem pratet hull i huet på deg konstant. Altså en og samme hund pratet og var problemhund, det over her er bare generelt blant alle guttene. Jeg kommer aldri til å skaffe meg tispe igjen. Har hatt 4 katter, 3 gutter, 1 jente. Samme der også. Hun var bitchy og frekk. I det ene sekunder var hun kos, i det andre angrep hun oss. Bitchy kaller jeg det. Hun kan ha vært et uhell. Hun var oppdratt riktig, på samme måte som guttene. Så det var ikke på grunn av oppdragelsen at hun var slik. Guttene var klovner, kosete og fikk anfall hvor de var hyper i sine yngre dager. Ellers så var de rolige og behagelige, men kunne fint kaste ball og herje ute. Jeg liker en hund som er i 100 ute. Som vil leke og herje, kose og tulle. Men som er rolig inne. Slik var alle guttene våre, bortsett fra 2 som var problemhunder da de var ung. Vokste det av seg. De kunne løpe rundt og finne på sprell, stikke av og var litt vill og uoppdragen. De ble behandlet riktig, fikk alt de trengte. De var bare til sprellopp i sine yngre dager. Tispene var bare bitchy og til pynt. Gjorde ikke så mye av seg, du merket ikke at de var der en gang. Kjedelig med andre ord. Noen liker roligere hunder, men ikke jeg. Hannhunder har mer personlighet, de har flere sider ved seg. De kan være rolig og behagelig inne, men fortsatt klovner som finner på sprell og prater til deg. Ute kan de være rolig og behagelig, men også hyper og morsomme. Anonymkode: 3d874...b06
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 Kommer an på rase, linjer og bruksområde. Har hatt både tisper og hannhunder, og aldri hatt noen av problemene med at de er late, usosiale, ikke lekne eller noe slikt. Alltid på når de skal, og av når de skal det. Anonymkode: 6a341...9d6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 Er en Bichon Havanais. Syns dette med kjønn er så vanskelig... TS Anonymkode: 5aae5...fe4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #6 Skrevet 6. april 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en Bichon Havanais. Syns dette med kjønn er så vanskelig... TS Anonymkode: 5aae5...fe4 Da ville jeg definitivt valgt tispe! Hanner at små raser har en tendens til å ville markere inne, og det vil jeg helst slippe. Jeg har hatt flere av både hanner og tisper av store raser, og er fornøyd med begge kjønn. Skulle jeg hatt en liten rase, ville jeg som sagt valgt tispe. Anonymkode: 6f287...1d5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #7 Skrevet 7. april 2017 Helt klart tispe. Vi har fuglehunder av en spesifikk rase, og tisper er jevnt over enklere å ha med å gjøre. Tisper veier også en god del mindre enn hannhund, og at vi blir racere til Frankrike. Anonymkode: 5c860...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå