AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 I klassen til min datter har mange barn blitt utstyrt med egen mobiltelefon, og denne er med nesten uansett hvor de går. Dette er 3.klassinger. Det som overrasker meg mest er hvor mye telefonene blir brukt for å ringe etter venner. Nesten med en gang skoledagen er slutt, så begynner ringingen. Vi snakker ikke om EN gang, men ca 5-6 ganger fra samme person iløpet av den lille timen leksene gjøres og middagen spises. Noen ganger avtales det møter etter middagen, uten at barna har spurt egne foreldre om tillatelse, med resultat at foreldrene ringer etterpå, litt flaue, for å avlyse avtalen. Og ja, jeg har satt telefonen min på lydløs, men da ringer de enda flere ganger. Man skulle tro at dette kun gjelder noen få, men i "vår klasse" er det nå fire sånne tilfeller, der foreldrene helt åpenbart ikke får med seg at barna deres spammer andre barn/foreldre med telefonbruken sin. "For det er jo så greit å ringe barna når de må komme hjem". Yeah right. Ikke alle barna gidder å ta telefonen når de ser foreldrene ringer, og noen av de krangler med foreldrene om at de ikke vil hjem nå. Barna har på høyttaler, så jeg hører alt. Det er heller ikke bare i klassen til min datter dette er problem, jeg ser det på jobb også. Noen av barna til mine kollegaer ringer flere ganger HVER dag fra skolen, i friminuttene. (Ja, jeg vet at dette ikke er dødsviktige samtaler, vi andre får referat etterpå) Er det andre som ser og opplever denne vanvittige galskapen som skjer ift mobilbruk og unge skolebarn?? (jeg forstår veldig godt de skolene som samlere inn telefoner om morgenen) Anonymkode: 5066e...a6d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #2 Skrevet 3. april 2017 Datteren min går også i 3. Klasse, men jeg opplever ikke dette i det hele tatt. Jeg synes telefonene er overraskende lite i bruk! Anonymkode: 9edc2...1c5
Wit Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 Hos oss har ikke dette vært noe problem i det hele tatt, og på skolen leveres telefonen inn når skolen starter og returneres når skolen er slutt. De har mobilhotell. Hvis samme barn ringer til din telefon når dere spiser eller gjør lekser så foreslår jeg at du forteller denne vennen at xx ikke kan snakke nå, men at h*n vil ringe tilbake når h*n får tid. Ringer barnet igjen så gjenta beskjeden. Ikke la barnet selv ta telefonen.
Lapper Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 Min går på ungdomsskolen og der er det mobilforbud.. Alle mobiler må inn ved start og får de igjen etter siste time
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå