Gjest NotNaomi Skrevet 3. april 2017 #21 Del Skrevet 3. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler jeg har gitt han så mange valg. Til og med sagt at det er ok at jeg kun ligger med jenter, hvis det har noe å si for han, og at han fortsatt kan ligge med hvem han vil. Jeg har til og med sagt at om han bare er ærlig, og spør, så skal han få lov. Men han er jo aldri ærlig, så jeg blir litt fed up. Han kommer aldri til å slutte med det, heller. Såpass vet jeg. Anonymkode: d1c27...035 Må igrunnen le litt her. Skal han spørre :- Du,jeg har lyst til å være utro til helgen,er det ok eller? Det hedde vært det beste om dere hadde hatt et såkalt åpent forhold. Det virker som om det er mye spenningen som ligger i bunn for deg,men så lenge du vet du kommer deg videre om det bir oppdaget så... Du trenger i grunnen ikke ha så svart samvittighet ovenfor typen din. Kompis eller ei. Ikke når han gjør hva han selv vil,og har gjort det gjentatte ganger. Synd at et forhold som fungerer ellers skal være i faresonen pga hans respektløshet på området da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aliho Skrevet 3. april 2017 #22 Del Skrevet 3. april 2017 (endret) 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg fersker han gang på gang. Jeg blir såret, skuffet og lei, men kommer alltid over det. Har fortalt han flere ganger at han må fortelle meg om han får slike behov, så kan vi få en ordnings på det Anonymkode: d1c27...035 Ehh, du har lyst på kameraten... Du er hevngjerrig....sikker på at du kommer over hans utroskap egentlig? Og er utrolig nysgjerrig på hva slags "ordnings" du skulle få på det? Endret 3. april 2017 av aliho 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #23 Del Skrevet 3. april 2017 Jeg har forsøkt å foreslå åpen forhold, men det er uakseptabelt. Jeg har jo luftet for han om han hadde dumpet meg om jeg hadde gjort det samme mot han, og han sier ja (og skammer seg for det) Anonymkode: d1c27...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #24 Del Skrevet 3. april 2017 Jeg har sagt at om han bare er ærlig, og forteller meg om behovene hans før han gjør noe - så skal han få være utro, men jeg vil bare vite det. Ærlighet vett. Anonymkode: d1c27...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #25 Del Skrevet 3. april 2017 Og nå har behovene mine tatt overhånd, og tålmodigheten tatt slutt. Føler ikke det er noe vei tilbake som kan bremse denne trangen til å bare få det ut av systemet med han kameraten... Anonymkode: d1c27...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aliho Skrevet 3. april 2017 #26 Del Skrevet 3. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsøkt å foreslå åpen forhold, men det er uakseptabelt. Jeg har jo luftet for han om han hadde dumpet meg om jeg hadde gjort det samme mot han, og han sier ja (og skammer seg for det) Anonymkode: d1c27...035 Hmmmm her lukter det narsissist lang vei. Jeg tror jeg ville ha kommet meg unna! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #27 Del Skrevet 3. april 2017 Han har faktisk noen narsissistiske trekk, men jeg syntes bare han er deilig og tiltrekkende uansett. Begynner jo å lure på om jeg er en sånn masochist eller hva det nå heter Anonymkode: d1c27...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullhjerte Skrevet 3. april 2017 #28 Del Skrevet 3. april 2017 Jaja. Vær så snill, bruk prevensjon så du ikke får barn med noen av disse «drømmemennene». Voksne mennesker gjør hva de vil, men sørg for å aldri blande barn oppi noe så rotete og dramatisk og nedverdigende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantenirommet Skrevet 3. april 2017 #29 Del Skrevet 3. april 2017 Tenker det beste her er å gjøre det slutt og heller være singel på hver sin kant. Jada, så du skrev at han var drømmemannen for deg, men han er ikke det. Da hadde du ikke følt behov for å være utro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3. april 2017 #30 Del Skrevet 3. april 2017 Jeg er ikke for utroskap, men i denne situasjonen sier jeg kjør på. Det er ikke ok at han roter rundt, mens du skal være trofast. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #31 Del Skrevet 3. april 2017 11 minutter siden, Trolltunge skrev: Jeg er ikke for utroskap, men i denne situasjonen sier jeg kjør på. Det er ikke ok at han roter rundt, mens du skal være trofast. Så enig 👍 Anonymkode: d3f7d...1c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #32 Del Skrevet 3. april 2017 takk for at dere svarer. og takker for fine svar. Anonymkode: d1c27...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 4. april 2017 #33 Del Skrevet 4. april 2017 Å, dette kjenner jeg at blir et langt og dypt svar! TS, det du føler og kjenner på nå kommer av situasjonen du er midt oppi, og behov du har som ikke blir møtt. Og jeg snakker ikke i første rekke om seksuelle behov, jeg snakker om trygghet, stabilitet, pålitelighet og alt det der som samboeren din ikke kan gi deg. Min første forutsetning når jeg omgås andre mennesker i nære og mindre nære relasjoner er at jeg kan endre meg, men jeg kan ikke endre andre. Derfor inngår jeg ikke nære relasjoner med mennesker som ikke kan møte grunnleggende behov hos meg. Du kan aldri ta som en forutsetning at en annen person skal endre seg. Det du ser er det du får! Nå og om 10 år! Et forhold er et tillitsbasert opplegg. To mennesker skaper seg en relasjon basert på regler seg imellom. Disse reglene er i stor grad påvirket av samfunnsnormer. Det er en norm at man skal være trofast, alternativer kan avtales. Det å ha felles regler som gjelder for begge i et forhold gir en sunn balanse. Spesialregler som gjelder for den ene men ikke den andre gir en ubalanse. Om en person stadig lar den andre gå over streken for sine grenser, og aksepterer det, skapes det også en ubalanse. Respekten blir borte. Et forhold som preges av usikkerhet i en retning kan føre til at den parten som hele tiden blir gjort usikker utvikler et usunt hekt for den parten som påfører usikkerheten. Dette hektet fører til at den usikre parten mister gangsynet og de normale måleenhetene som man bruker for å vurdere om ting er bra eller mindre bra. Det er samme mekanismen som gjør at folk blir i forhold der de blir misshandla. (Ikke at jeg setter et likhetstegn mellom dette om misshandling, men det er samme systemet som fører til kortslutninger) Tror du din familie hadde likt han om de visste at han var notorisk utro mot deg? Hvordan hadde hans familie reagert? Når du er med på å feie utroskapen under teppe (som jeg antar du gjør, om du ikke tar det opp i familiesammenheng) vil du på en syk måte bli en medhjelper i utroskapen hans. Jeg tror og håper at du er veldig ung, TS. Du må ta inn over deg at du har mistet gangsynt ditt, og at det er folk som ønsker å hjelpe deg. Jeg er en av de. Og jeg skal gjøre så godt jeg kan. Det kommer til å bli bedre! Og jo før du får opp øynene, jo enklere blir det for deg! Å ha et seksuelt forhold til denne kompisen vil det komme null godt utav. Du er ikke en type som normalt er utro, du vil trolig hate deg selv og ha det helt jævlig etterpå om du gjennomfører det. Det du trenger å gjøre er å tenke på årene som kommer, og alle utroskapene som kommer. For samboeren din er inne i et mønster som han ikke har noe ønske om å endre. Og husk, du kan ikke endre han, og han trives sånn! Det eneste som nytter her er for deg å innse at alle kan ta feil. Dette er ikke drømme-mannen din, du fortjener faktisk bedre. Og så finner du et annet sted å bo og flytter ut. Og ikke tro på alt han lover når du faktisk gjennomfører et brudd. Det er den typiske brannslukkingsfasen. Da loves det alt mellom himmel og jord, og endringene er i beste fall noen uker! Du har sett hans ekte jeg, du trenger ikke tvile på at det er sånn det blir i all framtid med denne mannen! Du kommer til å bli et mentalt vrak om du ikke begynner å ta vare på deg selv og dine egne interesser! Foreslår konkret at du snakker med foreldrene dine, legger alle kort på bordet, forteller om alle utroskapene, og får flytte hjem midlertidig. Få hjelp til å hente tingene dine, og ikke vær alene med mannen, slik at du ikke gir han en mulighet til å overtale deg! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beach Skrevet 4. april 2017 #34 Del Skrevet 4. april 2017 Dere fortjener hverandre 100%. Sorry. Du kan takke deg selv for denne atferden når du godtar det gang på gang. Du kunne gått for lengst, og det har du ikke gjort. Ingen sympati fra min side. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #35 Del Skrevet 4. april 2017 Ligger du med ekskameraten, kommer samboeren din til å bruke det mot deg, og hvem vet hva han er truende til? Spre nyheten på facebook, fortelle slekt og venner om det? Trappe opp utroskapen enda et hakk, og være åpenbart utro, bare for å håne deg? Han virker ikke helt god. Ikke gi ham ammunisjon, selv om jeg skjønner det er fristende. Anonymkode: fa6e5...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aliho Skrevet 4. april 2017 #36 Del Skrevet 4. april 2017 8 timer siden, Juniper skrev: Å, dette kjenner jeg at blir et langt og dypt svar! TS, det du føler og kjenner på nå kommer av situasjonen du er midt oppi, og behov du har som ikke blir møtt. Og jeg snakker ikke i første rekke om seksuelle behov, jeg snakker om trygghet, stabilitet, pålitelighet og alt det der som samboeren din ikke kan gi deg. Min første forutsetning når jeg omgås andre mennesker i nære og mindre nære relasjoner er at jeg kan endre meg, men jeg kan ikke endre andre. Derfor inngår jeg ikke nære relasjoner med mennesker som ikke kan møte grunnleggende behov hos meg. Du kan aldri ta som en forutsetning at en annen person skal endre seg. Det du ser er det du får! Nå og om 10 år! Et forhold er et tillitsbasert opplegg. To mennesker skaper seg en relasjon basert på regler seg imellom. Disse reglene er i stor grad påvirket av samfunnsnormer. Det er en norm at man skal være trofast, alternativer kan avtales. Det å ha felles regler som gjelder for begge i et forhold gir en sunn balanse. Spesialregler som gjelder for den ene men ikke den andre gir en ubalanse. Om en person stadig lar den andre gå over streken for sine grenser, og aksepterer det, skapes det også en ubalanse. Respekten blir borte. Et forhold som preges av usikkerhet i en retning kan føre til at den parten som hele tiden blir gjort usikker utvikler et usunt hekt for den parten som påfører usikkerheten. Dette hektet fører til at den usikre parten mister gangsynet og de normale måleenhetene som man bruker for å vurdere om ting er bra eller mindre bra. Det er samme mekanismen som gjør at folk blir i forhold der de blir misshandla. (Ikke at jeg setter et likhetstegn mellom dette om misshandling, men det er samme systemet som fører til kortslutninger) Tror du din familie hadde likt han om de visste at han var notorisk utro mot deg? Hvordan hadde hans familie reagert? Når du er med på å feie utroskapen under teppe (som jeg antar du gjør, om du ikke tar det opp i familiesammenheng) vil du på en syk måte bli en medhjelper i utroskapen hans. Jeg tror og håper at du er veldig ung, TS. Du må ta inn over deg at du har mistet gangsynt ditt, og at det er folk som ønsker å hjelpe deg. Jeg er en av de. Og jeg skal gjøre så godt jeg kan. Det kommer til å bli bedre! Og jo før du får opp øynene, jo enklere blir det for deg! Å ha et seksuelt forhold til denne kompisen vil det komme null godt utav. Du er ikke en type som normalt er utro, du vil trolig hate deg selv og ha det helt jævlig etterpå om du gjennomfører det. Det du trenger å gjøre er å tenke på årene som kommer, og alle utroskapene som kommer. For samboeren din er inne i et mønster som han ikke har noe ønske om å endre. Og husk, du kan ikke endre han, og han trives sånn! Det eneste som nytter her er for deg å innse at alle kan ta feil. Dette er ikke drømme-mannen din, du fortjener faktisk bedre. Og så finner du et annet sted å bo og flytter ut. Og ikke tro på alt han lover når du faktisk gjennomfører et brudd. Det er den typiske brannslukkingsfasen. Da loves det alt mellom himmel og jord, og endringene er i beste fall noen uker! Du har sett hans ekte jeg, du trenger ikke tvile på at det er sånn det blir i all framtid med denne mannen! Du kommer til å bli et mentalt vrak om du ikke begynner å ta vare på deg selv og dine egne interesser! Foreslår konkret at du snakker med foreldrene dine, legger alle kort på bordet, forteller om alle utroskapene, og får flytte hjem midlertidig. Få hjelp til å hente tingene dine, og ikke vær alene med mannen, slik at du ikke gir han en mulighet til å overtale deg! Veldig godt skrevet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 4. april 2017 #37 Del Skrevet 4. april 2017 Høres ut som at kjæresten din er en hykler. At han skal pule rundt er greit, men når du lufter tanken om et åpent forhold er det uaktuelt. Hvorfor? Fordi han må dele deg med noen andre seksuelt. Han ønsker seg i pose og sekk, noe han også får. Hva får du? Ingenting. Det der hadde jeg ikke giddet. Og kjære ts, ikke synk så lavt å vær utro mot han. Dump han heller først og fyr løs på de du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4. april 2017 #38 Del Skrevet 4. april 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg mener, jeg hater den samvittigheten. Det er jo den som har holdt meg på benken så lenge. Men nå er jeg rett og slett litt bitter over at han har knulla 10 + andre kvinner som IKKE er meg, også har jeg vært så jævlig grei mot han. Jeg føler meg som en unge som bare vil og vil, pose og sekk. Og jeg vil rettferdiggjøre det på et vis. Anonymkode: d1c27...035 Hvis du vil rettferdiggjøre det, så sier du nettopp som @CamillaCollett skrev her: På 3.4.2017 den 19.12, CamillaCollett skrev: Jeg synes ikke denne situasjonen virker spesielt kinkig. Du har strukket deg urimelig langt overfor din samboer. Urimelig langt. Du kan gi ham valget: Enten er dere begge trofaste, eller så har dere et åpent forhold. Han kan ikke kreve å få holde på som han vil mens du er trofast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #39 Del Skrevet 4. april 2017 Du krever ærlighet av ham, da bør du gi ham det tilbake. Dump han, ligg deretter med kompisen. Kanskje han kan gi deg mer av det du trenger. Anonymkode: 06e27...6c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 4. april 2017 #40 Del Skrevet 4. april 2017 Det hadde gått en faen i meg, altså! Vi snakker 10+ damer og DU får ikke lov?! Og du vet at han aldri kommer til å slutte? Denne fyren har bare godt av å oppleve hvordan det føles! For senere damers skyld også! Her får du null moralsk pekefinger for meg! Det eneste jeg er redd for er at kompisen hans føler mye for deg, og at du bruker han. Hvis begge er klare på at det kun er sex, så klin til! Det er kanskje det som skal til for at du kommer deg ut av dette forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå