Gå til innhold

HJELP - MUS PÅ LOFTET !!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

HJELP! Vi har oppdaget at det er en liten mus som løper rundt på loftet vårt. Den har allerede forsynt seg med nøtter fra en juledekorasjon (denne er nå kastet) og det er muselort flere steder. :kjempesinna:

Skal kjøpe en musefelle imorgen, men er det noen her som har andre tips for å bli kvitt problemet?

(Har ikke så veldig lyst til å fjerne døde mus fra fella... :hår:

Og hvordan skal jeg fjerne muselorten? Med støvsuger?

Er lorten farlig (tenker da på musepest o.l.)?

Please hjelp meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms Chanandler Bong

Rottegift. Da slipper du iallefall å fjerne en halshugd mus. :wink:

Bare pass på at du lukker dører dersom du bruker gift slik at evt barn og dyr ikke har muligheten til å komme borti det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God grunn for å skaffe seg katt :-)

Eller, - det finnes noe som heter muse-skrekk. Dette kan du kjøpe på en typisk Jernia butikk. Musene kan ikke fordra dette, og flytter til naboen din i stede. Du selv merker ingen ting til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Rottegift. Da slipper du iallefall å fjerne en halshugd mus. :wink:

Bare pass på at du lukker dører dersom du bruker gift slik at evt barn og dyr ikke har muligheten til å komme borti det.

Med rottegift er du sikker på at den dør. Den dør nemlig inne i veggen eller en annen plass du ikke får tak i den. Og den lukter for jævli etter en ukes tid :evil:

Dette med gift som liksom skal få dette dyret til å trekke ut av veggen er like sant som en 72 kroners mynt.

Bruk feller, og "gnagerfor" fra dyrebutikken er den beste åte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Men hvordan skal jeg fjerne lorten' date=' og er den farlig for mennesker?[/quote']

Det er ike store mengder en mus legger fra seg av lort. Ta på deg hansker og fjern det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien
:ler::ler::ler: Jeg hadde mus på loftet i fjor, akkurat når mannen var borte selvsagt :o :roll: Det var ikke veldig gøy, men jeg satte opp felle med ost, og musa gikk i fella. Fjernet fella og musa ved å vrenge en butikkpose og vrenge den igjen (som når man plukker opp hundebæsj). Kastet alt sammen, fella var ikke sååå dyr :wink: Lorten ble fjernet med et sånt kostebrett og kost, - som også gikk i søpla etterpå :wink: I år har jeg heldigvis ikke mus på loftet :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde mange mus på loftet for noen uker siden. Vi la masse gift ute langs husveggene, selvfølgelig litt skjermet slik at ikke andre dyr fikk tak i det. Vi la også ut musefeller oppe på loftet, to stk, som vi tømte hver dag (tok tilsammen 10 mus i fellene... :hår: ) Det tar noen dager før giften virker, men etter en uke var problemet borte og siden har vi ikke merket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg ler, men dette er nesten litt komisk.

Er nok litt immun mot slikt etter å ha vokst opp på gård.

Sett opp noen musefeller, kast hele fella etterpå, og støvsug opp muselort. Er ganske sikker på at muselort ikke medfører stor smitterisiko av noe slag.

Faktisk så er nok du en større risiko for musa enn andre veien.

Du kan jo eventuelt kaste støvsugerposen etterpå også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Unnskyld at jeg ler, men dette er nesten litt komisk.

Er nok litt immun mot slikt etter å ha vokst opp på gård.

Sett opp noen musefeller, kast hele fella etterpå, og støvsug opp muselort. Er ganske sikker på at muselort ikke medfører stor smitterisiko av noe slag.

Faktisk så er nok du en større risiko for musa enn andre veien.

Du kan jo eventuelt kaste støvsugerposen etterpå også...

Du er ikke den eneste som småflirer *litt* :ler:

Hadde mus i veggen da jeg studerte. Syntes det

var litt morsomt å tenke på at det kanskje bare

var en vegg på 1 cm mellom hodet mitt og musen

som puslet med sitt natten igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snilllest!

mus er kjempesøte :) jeg ville lagt ut stekt bacon og gjemt meg og spionert på søte musa når hun kom for å få seg litt julemat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mus lukter når de ligger døde inne i veggen er vel å overdrive en smule vel? Med mindre det er masse død mus i veggene da? Vi hadde en mus som endte sine dager under kjøkkenbenken for et par år siden og den har iallefall ikke luktet. Vi bruker feller og gift vi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma hadde mus på loft og i kjøkkenbenken.. hun fikk tak i musegift på felleskjøpet (er noen små blå klosser)

Disse tørket ut musene (etter at de hadde daua da så klart :wink: ) slik at de ikke begynte å lukte.. de blir bare støv tilslutt lissom:)

Var veeeeldig effektivt og hun har ikke hatt mus siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...