Gå til innhold

Denne trangen til å stå fram i media med sin sutrehistorie.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må si jeg begynner å bli lei denne trenden med å stå fram i avisa straks man møter litt motgang. Enten det er arbeidsledighet eller dårlig økonomi. Hva er det som får folk til å gjøre dette, egentlig?

Jeg mistenker faktisk at det er taktikk for å få folk til å synes synd på en, slik at de får masse pengegaver i ren sympati.

Jeg stiller også store spørsmål ved medienes journalistikk når de tillater folk å stå frem slik. Det finnes da mange mennesker som sliter, både med sykdom og dårlig økonomi, men de løper da ikke til VG straks det butter i mot.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/eiendomsskatt/alenemoren-hege-42-fikk-skattesjokk-det-er-en-grense-for-hva-som-gaar/a/23956514/

Anonymkode: e3a5d...2c1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja når du nevner dette så tenker jeg på den kvinnelige soldaten som løp til media fordi hun ikke turte bade naken i halvmørket med ryggen til sine kollegaer. Det er veldig rart at hun ikke turte det mens hun ikke hadde noe problem med å drite seg ut for hele det norske folk i riksmediene. Å være i et yrke hvor man lærer å drepe og at folk rundt hun kan bli drept ville hun, men bade ble for tøft.

Anonymkode: 4be44...447

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så du mener at det er bedre at alle urettferdige ting ties i hjel? Det er jo nettopp det å få debatt rundt ting media skal brukes til. Eiendomsskatt er helt absurd og det er ekkelt hvordan staten har funnet seg enda en ny skattemelkeku her. Hvorfor skal vi egentlig betale eiendomsskatt? Vi lever i et demokrati, der alle eier landet. Likevel skal vi betale staten en "leie" av en eiendom vi alt har kjøpt og betalt for? Er det mulig å bli mer absurd liksom? 

Anonymkode: 94840...1b2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si jeg begynner å bli lei denne trenden med å stå fram i avisa straks man møter litt motgang. Enten det er arbeidsledighet eller dårlig økonomi. Hva er det som får folk til å gjøre dette, egentlig?

Jeg mistenker faktisk at det er taktikk for å få folk til å synes synd på en, slik at de får masse pengegaver i ren sympati.

Jeg stiller også store spørsmål ved medienes journalistikk når de tillater folk å stå frem slik. Det finnes da mange mennesker som sliter, både med sykdom og dårlig økonomi, men de løper da ikke til VG straks det butter i mot.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/eiendomsskatt/alenemoren-hege-42-fikk-skattesjokk-det-er-en-grense-for-hva-som-gaar/a/23956514/

Anonymkode: e3a5d...2c1

Ja la oss alle sitte stille med hendene i fanget når offentlige vedtak får åpenbart urimelige følger. Da slipper vi i alle fall å fremstå som sutrete. :ironi:

Du fikk med deg at det ikke var en person denne saken dreide seg om, eller hva? Eller at det ikke var snakk om klager på "dårlig økonomi", men på at eiendomsavgiften var satt etter kriterier mange mener ikke har den minste rot i virkeligheten?

Anonymkode: ab36c...037

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Media, grupper og andre har og behov for å finne personer som kan fronte saken, bli et ansikt på urettferdigheten. Noen lar seg bruke andre blir brukt. 

Alt dette forstår du først når du har vært i en konflikt eller sak der en eller noen få fronter saken i nyhetene. Jeg har prøvd det, men uten å vise fjeset eller navnet mitt i media. 

Anonymkode: a8a4e...67c

• Liker 1
Skrevet

Så lenge noen gidder å lese er det god butikk med sånne saker... Det viktigste for VG er at folk kjenner seg igjen og blir hisset opp fordi DE OGSÅ har et gammelt skur som de ikke har giddet å rive. Og saken blir jo så MYE mer tåredryppende av at man er singel, har en 13-åring og en hund som heter Max...

Jeg husker jeg lo høyt av en sak om to stakkars 20-åringer som ikke kom seg inn på boligmarkedet i Oslo. STAKKARS!:laugh::fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...