Gå til innhold

forandring av nesefargen

Anbefalte innlegg

Gjest engstelig
Skrevet

Hunden min har hele tiden hatt skikkelig svart nese, men i det siste har den begynt å få litt mer rosa eller lysebrun farge.

Noen som vet om dette er et tegn på noe?

Er det noe jeg må kontakte veterinæren for?

Har ikke merket noe forskjell på han ellers. Samme humøret og like energisk.

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... jeg ville nok ha spurt en veterinær hvis det var min hund, ja....

Gjest Anonymous
Skrevet

Greia er vel at nesa blir "slitt". Vår hund hadde også sort nese da han var ung, men med årene ble den rosa på tuppen. Tror det er ganske vanlig på ellers lyse hunder. Så lenge den ikke er sår, sprukken, varm osv er det ingen grunn til bekymring.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det golden du har? Er enkelte gener som skiller seg ut og går igjen med tanke på vinterstid, blir den mer svartrosa.

Gjest engstelig
Skrevet

Hunden min er en gyllen labrador.

Når jeg tenker meg om var det når det begynte å bli litt kaldere at den ble lysere.

Og han har jo gått og dytta nesa ned i snøen under store deler av turene, så kanskje den er slitt! Høres snodig ut med slitt nese.. :-)

Nå blei jeg litt roligere, men jeg tror jeg ringer dyrlegen i morgen for sikkerhets skyld.

Tusen takk for svar!

Gjest engstelig
Skrevet
Golden' date=' lys labrador, samma ulla. :wink:[/quote']

Er nok det :-)

Gjest Vindelspev
Skrevet

Hvor gammel er hunden din? Det er vanlig at nesa lysnes med alderen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Han hadde 1-årsdag for noen uker siden

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette skjedde en hund til en venninne av meg. Hundens sorte nese ble mer og mer rød. Hun fikk anbefalt av veterinær å bytte til et for som inneholdt mer av ett eller annet stoff (lurer på om det var sink?) Uansett så fikk hunden den sorte snuten tilbake etter forskifte.

Ville kontaktet veterinær, eller tatt en telefon til oppdretter. Kanskje kan de også svare?

Hilsen Ella

Gjest Lilleulv
Skrevet

det er vanlig... og det dreier seg om pigmentene til hunden. Det er vanlig at hunder har svart nese som liten, og så får lysere når den blir eldre.

Gjest choop-ikke innlogget
Skrevet

Dette skjedde med labbene til hunden min også.Akkurat som om pigmentet forsvant liksom.Merkelige greier.Men ikke noe farlig.

Skrevet

En av ilderne mine hadde mye mørkt pigment på nesa som valp, hvor nesten alt forsvant første vinteren. Men til sommeren fikk han tilbake nesten alt pigmentet tilbake igjen og det har forblitt sånn. Vet ikke om andre ildere som har gjort det, men så er han litt snål ellers også da. :roll:

• 2 uker senere...
Skrevet

dette er ikke noe å engste seg for. mange dyr endrer snute farge etterhvert som de blir eldre.

Skrevet

Og etter årstider: Min får mørkere nese om sommeren, iflg min veterinærvenninne er det som når vi blir brune. Så om vinteren koser vi oss med den lyserosa nesa (skal ikke stille ut, så vi gir beng i om den passer standarden).

Gjest Lilleulv
Skrevet
Og etter årstider: Min får mørkere nese om sommeren, iflg min veterinærvenninne er det som når vi blir brune. Så om vinteren koser vi oss med den lyserosa nesa (skal ikke stille ut, så vi gir beng i om den passer standarden).

jepp, det går på pigmenter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...