Gjest engstelig Skrevet 17. desember 2004 #1 Skrevet 17. desember 2004 Hunden min har hele tiden hatt skikkelig svart nese, men i det siste har den begynt å få litt mer rosa eller lysebrun farge. Noen som vet om dette er et tegn på noe? Er det noe jeg må kontakte veterinæren for? Har ikke merket noe forskjell på han ellers. Samme humøret og like energisk. På forhånd takk for svar!
LilleMy Skrevet 17. desember 2004 #2 Skrevet 17. desember 2004 Hm... jeg ville nok ha spurt en veterinær hvis det var min hund, ja....
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2004 #3 Skrevet 17. desember 2004 Greia er vel at nesa blir "slitt". Vår hund hadde også sort nese da han var ung, men med årene ble den rosa på tuppen. Tror det er ganske vanlig på ellers lyse hunder. Så lenge den ikke er sår, sprukken, varm osv er det ingen grunn til bekymring.
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2004 #4 Skrevet 17. desember 2004 Er det golden du har? Er enkelte gener som skiller seg ut og går igjen med tanke på vinterstid, blir den mer svartrosa.
Gjest engstelig Skrevet 17. desember 2004 #5 Skrevet 17. desember 2004 Hunden min er en gyllen labrador. Når jeg tenker meg om var det når det begynte å bli litt kaldere at den ble lysere. Og han har jo gått og dytta nesa ned i snøen under store deler av turene, så kanskje den er slitt! Høres snodig ut med slitt nese.. :-) Nå blei jeg litt roligere, men jeg tror jeg ringer dyrlegen i morgen for sikkerhets skyld. Tusen takk for svar!
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2004 #6 Skrevet 17. desember 2004 Golden, lys labrador, samma ulla.
Gjest engstelig Skrevet 17. desember 2004 #7 Skrevet 17. desember 2004 Golden' date=' lys labrador, samma ulla. [/quote'] Er nok det :-)
Gjest Vindelspev Skrevet 17. desember 2004 #8 Skrevet 17. desember 2004 Hvor gammel er hunden din? Det er vanlig at nesa lysnes med alderen.
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2004 #9 Skrevet 17. desember 2004 Han hadde 1-årsdag for noen uker siden
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2004 #10 Skrevet 17. desember 2004 Dette skjedde en hund til en venninne av meg. Hundens sorte nese ble mer og mer rød. Hun fikk anbefalt av veterinær å bytte til et for som inneholdt mer av ett eller annet stoff (lurer på om det var sink?) Uansett så fikk hunden den sorte snuten tilbake etter forskifte. Ville kontaktet veterinær, eller tatt en telefon til oppdretter. Kanskje kan de også svare? Hilsen Ella
Gjest Lilleulv Skrevet 17. desember 2004 #11 Skrevet 17. desember 2004 det er vanlig... og det dreier seg om pigmentene til hunden. Det er vanlig at hunder har svart nese som liten, og så får lysere når den blir eldre.
Gjest choop-ikke innlogget Skrevet 20. desember 2004 #12 Skrevet 20. desember 2004 Dette skjedde med labbene til hunden min også.Akkurat som om pigmentet forsvant liksom.Merkelige greier.Men ikke noe farlig.
Feline Skrevet 23. desember 2004 #13 Skrevet 23. desember 2004 En av ilderne mine hadde mye mørkt pigment på nesa som valp, hvor nesten alt forsvant første vinteren. Men til sommeren fikk han tilbake nesten alt pigmentet tilbake igjen og det har forblitt sånn. Vet ikke om andre ildere som har gjort det, men så er han litt snål ellers også da.
Maya22 Skrevet 3. januar 2005 #14 Skrevet 3. januar 2005 dette er ikke noe å engste seg for. mange dyr endrer snute farge etterhvert som de blir eldre.
Imax Skrevet 5. januar 2005 #15 Skrevet 5. januar 2005 Og etter årstider: Min får mørkere nese om sommeren, iflg min veterinærvenninne er det som når vi blir brune. Så om vinteren koser vi oss med den lyserosa nesa (skal ikke stille ut, så vi gir beng i om den passer standarden).
Gjest Lilleulv Skrevet 5. januar 2005 #16 Skrevet 5. januar 2005 Og etter årstider: Min får mørkere nese om sommeren, iflg min veterinærvenninne er det som når vi blir brune. Så om vinteren koser vi oss med den lyserosa nesa (skal ikke stille ut, så vi gir beng i om den passer standarden). jepp, det går på pigmenter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå