Gå til innhold

rar og vond hals

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har skikkelig vondt på halsen. Og da mener jeg på, og ikke i... :o Det kjennes veldig ømt ut, omtrent som å trykke på et kraftig blåmerke når jeg kjenner utenpå... Omtrent fra mandlene og fremover. Hva kan det være? Aldri merka før. Kjennes nesten kjempestøl ut etter noe... PS var på fylla i går...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halsbetennelse? Mandlene (Kjenn under kjeven på hver side av strupen, ganske høyt oppe....) jobber overtid og hovner opp. Kjennes ut som å svelge piggtråd. Begynner gjerne med litt sårhet og en merkelig "metallsmak" i munnen. Så blir det vondt å svelge og gjerne litt feber. Og etter en ukes tid med yoghurt og masse drikke blir det sakte med sikkert bedre.....

Kan være lurt å ta en tur til legen å få det sjekket?

Jeg har halsbetennelse en til to ganger i året. Har sluttet med antibiotikakurer, blir ikke fortere frisk allikevel. ......

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har det sånn innimellom selv.

Tror det kommer av at man ligger feil.

Pluss..du har vært på fylla.

Gjest Lilleulv
Skrevet

hm, det er ikke noe vondt inni halsen. kun utenpå... Vet ikke jeg, får vente til i morgen og se om det blir bedre.

Skrevet
hm' date=' det er ikke noe vondt inni halsen. kun utenpå... Vet ikke jeg, får vente til i morgen og se om det blir bedre.[/quote']

Det er ikke stive muskler, da? Du kan jo ha sovet i en merkelig, forvridd stilling i natt?

Hvis det er musklene, så hjelper det med Ibux (ibuprofen), eller hvis du har, kan du smøre inn litt tigerbalsam (meget virksomt, men stinker grusomt).

Skrevet

Jeg hadde samme greiene for 2-3 uker siden. Det går over av seg selv. :)

Gjest Lilleulv
Skrevet
Jeg hadde samme greiene for 2-3 uker siden. Det går over av seg selv.  :)

oki :) får satse på det da.

Gjest Lilleulv
Skrevet

urk, det spredte seg opp til ansiktet og nedover skuldrene i går. helt rar følelse... Jeg kan kjenne det fortsatt, men heldigvis bedre i dag :)

Skrevet
Jeg har halsbetennelse en til to ganger i året. Har sluttet med antibiotikakurer' date=' blir ikke fortere frisk allikevel. ......[/quote']

Du burde seriøst vurdere å få mandlene fjernet. Jeg slet med samme problemet og har ikke vært plaget etter at jeg opererte ut mandlene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...