Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et par vikariater over to år i bedriften jeg jobber i, jobbet i nesten 100% (med unntak av tre måneder i fjor hvor jeg jobbet frivillig i utlandet) Det jeg er i nå går ut i slutten av mai og jeg har ikke ønske om å fortsette i bedriften da jeg ønsker å bygge meg opp som frilanser. Dette kan jo ta tid å få en jevn inntekt på, og i de periodene i år som jeg ikke har oppdrag, vil jeg da ha krav på dagpenger? 

Tenk om jeg står 1.juni uten noen ting? Det er skummelt og gjør at jeg vegrer meg litt på å ta steget fullt ut mot drømmejobben 😓

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et av kravene for å få dagpenger er at du er reell arbeidssøker og er villig til å ta alt av jobb som dukker opp. Dersom du får tilbud om å fortsette i den jobben du har, men takker nei, vil du i beste fall få 12 ukers karantene for dagpenger.
Et annet krav er at du tjente over 1,5 G i fjor (1G = ca 92.000), men det regner jeg med du er innenfor.

Så, om du er villig til å ta all jobb, er aktiv jobbsøker og tjente nok i fjor, da vil du kunne ha rett på dagpenger i de periodene du ikke har frilans-oppdrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...