AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 Føler det er så mange som skiver at de har mistet i uke 8-9-10-11. Jeg blir jo livredd for å miste når jeg leser slik. Ingen av venninnene mine har mistet så jeg blir jo litt overrasket av at det er så mange her som har opplevd det. Er det virkelig så vanlig? Anonymkode: a6dee...6ab
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #2 Skrevet 3. april 2017 Det er ganske vanlig ja. En kvinne som har vært gravid flere ganger har somregel hatt ihvertfall en SA Jeg mistet selv i uke 7 Anonymkode: 3180b...577
LittleBabyBlue Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 Nå er du i prøvere-forumet så det er nok en overrepresentasjon av SA her inne, men ja, det er veldig vanlig. Desverre er det noe som snakkes veldig lite om. Da jeg ble gravid var jeg åpen om det tidlig og at jeg ville ta en privat UL i uke 12 så jeg kunne puste litt lettere. Viste seg da at flere jeg kjente hadde hatt en SA, men at de aldri hadde snakket om det. Normen er å vente til etter uke 12 med å fortelle om graviditet, og da er SA under 1%. Når man mister før man i det hele tatt har fortalt at man er gravid så velger nesten alle å holde sorgen for seg selv. "Man antar at ca. 30 % av alle påbegynte svangerskap ender i spontanabort. Halvparten av disse vil skje så tidlig at man ikke rekker å finne ut at man er blitt gravid. Aborten vil da oppleves som en noe forsinket og kraftig menstruasjon. Innen kvinnen rekker å oppdage at hun er gravid har risikoen for spontanabort sunket til 15 %. Fra den 6. svangerskapsuke er det mulig å ta ultralyd for å finne ut om svangerskapet er inntakt. En slik undersøkelse er noe man må betale for selv om man ikke har hatt gjentatte spontanaborter. Dette koster gjerne i underkant av 1 000 kr. En slik undersøkelse viser bl.a. om hjertet til fosteret slår. Om alt er i orden i 8. uke er risikoen for spontanabort sunket til 5 %. Oppsummert kan vi da sette opp følgende tabell over risiko for spontanabort: 25 – 30 % risiko fra unnfangelse 15 % sjanse fra ca. uke 3. 8 % sjanse fra uke 6. 5 % sjanse fra uke 8 2 % sjanse fra uke 9 mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke."
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 Jeg har selv nylig mistet i uke 7 Anonymkode: d32dc...b0f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 Hadde noen av dere en dårlig magefølelse i forveien eller skjedde det uten forvarsel? Det må jo være forferdelig! Anonymkode: a6dee...6ab
tuppelene Skrevet 10. april 2017 #6 Skrevet 10. april 2017 Mistet i slutten av uke 12. Ble litt små nervøs i uke 11 da brystvortene ikke var like såre som tidligere (de var SÅRE😬), men tenkte det ga seg siden jeg var så nærme uke 12. Var fortsatt like stup trøtt. Begynte å blø litt og tok derfor UL hos Volvat, tok for lang tid offentlig. Viste seg at fosteret bare ble 8 uker. Alt i kroppen utviklet seg som det skulle bortsett fra fosteret, så jeg følte meg litt "lurt". Jeg har 5 damer på jobben som har mistet, men før jeg begynte der hadde jeg aldri hørt om MA og ingen jeg kjente hadde mistet. Som skrevet over er det ikke noe som snakkes om selv om det er ganske vanlig.. men vi må bare prøve å være positive, de fleste gangene går det jo bra👍 Og hvis en begynner å blø trenger det ikke bety at det har gått galt. Ei venninne av meg blødde endel under svangerskapet og fikk en stor og frisk baby.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #7 Skrevet 10. april 2017 På 4/3/2017 den 17.24, AnonymBruker skrev: Hadde noen av dere en dårlig magefølelse i forveien eller skjedde det uten forvarsel? Det må jo være forferdelig! Anonymkode: a6dee...6ab Ja. Jeg kjente på meg at det var noe galt helt fra positiv test. Jeg hadde minimalt med symptomer og hadde brun utflod hele veien. Anonymkode: 95cba...89f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #8 Skrevet 10. april 2017 På 3.4.2017 den 17.24, AnonymBruker skrev: Hadde noen av dere en dårlig magefølelse i forveien eller skjedde det uten forvarsel? Det må jo være forferdelig! Anonymkode: a6dee...6ab Nei jeg merket ingen ting før jeg begynte å blø Anonymkode: 3180b...577
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #9 Skrevet 11. april 2017 Jeg hadde en uggen følelse fra positiv test. Men gikk til uke 7-8 før jeg fikk ultralyd som viste at fosteret hadde vært dødt siden uke 4. Altså en MA. Men hcg prøvene var høye, og kroppen hadde enda ikke funnet det ut så jeg måtte gjennomføre en medisinsk abort da gynekologen mente at det kunne enda ta uker før kroppen oppdaget det selv ettersom jeg hadde så høye hcg verdier. Anonymkode: 2ff8a...5d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå