AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 Hei.. Vi har nettopp begynt med vaskehjelp annenhver mandag. Stebarna (12 og 16), som før måtte vaske rommene sine selv, har EN jobb når det gjelder renhold i huset nå. Dette er å rydde rommet, og ta av sengeklær og legge fram nye til vaskedamen kommer. Mandags morgen var begge rommene bombet med sengeklærne på.. Begge to hadde kun lagt frem nye sengeklær. Dette, selv om jeg ga de klare beskjeder om at rommene måtte ryddes og at sengeklærne måtte av i går ettermiddag. Begge to hadde god tid til å ta av sengeklærne på morgenen. Jeg oppdaget dette rett før jeg skulle dra på jobb og ga da vaskedamen beskjed om å bare lukke dørene å ikke vaske der da vi møttes i døren. Da vi kom hjem og rommene deres ikke var vasket ble barna overrasket.. Vaskedamen hadde jo ikke redd opp sengen en gang. Og hun hadde jo ikke vasket gulvet mitt! Jeg forklarte hvorfor, og samboer ( som drar på jobb en time før meg) ble da skikkelig irritert på meg.. Han mente at jeg overdrev, og at jeg godt kunne tatt av sengeklærne og ordnet opp før jeg dro hjemmefra. Jeg syns dette er feil! Skulle jeg da komme for sent til jobb fordi at barna hans ikke hørte etter når jeg ba de om de små tingene jeg gjorde? Det er da ikke min jobb å rydde rommene deres.. Hva syns dere? Anonymkode: f8e9f...1da 19
Populært innlegg Sola de Skrevet 3. april 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 3. april 2017 Det gjorde du rett i. Vaskehjelpen er ikke der for å rydde. 61
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 Du gjorde det riktige. Nå har de forhåpentligvis lært. Jeg praktiserer noe av det samme her, hvis rommet er ryddet og døra står åpen støvsuger jeg der når jeg likevel tar resten av 2. etasje. Er det fullt av rot støvsuger jeg ikke, da må h*n gjøre det selv etter å ha ryddet. Jeg går heller ikke "på jakt" etter skittentøy, vasker kun det som har funnet veien til skittentøykurven på badet. Det har fungert helt greit siden barnet var 8 år. Anonymkode: ee366...904 14
skruf Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 Helt riktig gjort av deg, og unødvendig av samboeren din å bli sur. Vaskehjelpen er leid inn for å vaske, ikke for å være ungene sin personlige tjener som skal rydde rommene. Forhåpentligvis så har de lært til neste gang vaskehjelpen kommer. 20
skruf Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du gjorde det riktige. Nå har de forhåpentligvis lært. Jeg praktiserer noe av det samme her, hvis rommet er ryddet og døra står åpen støvsuger jeg der når jeg likevel tar resten av 2. etasje. Er det fullt av rot støvsuger jeg ikke, da må h*n gjøre det selv etter å ha ryddet. Jeg går heller ikke "på jakt" etter skittentøy, vasker kun det som har funnet veien til skittentøykurven på badet. Det har fungert helt greit siden barnet var 8 år. Anonymkode: ee366...904 Sånn gjør jeg det også. Det med skittentøyet er veldig effektivt. Klær som ikke havner i skittentøykurven blir ikke vasket. Dette gjelder også for mannen min som har en tendens til at han kler av seg ved senga også blir klærne og sokkene liggende på gulvet nedom senga. Når jeg støvsuger og vasker soverommet så puffer jeg bare klærne hans unna med støvsugeren eller vaskekosten. Gikk noen runder med både mannen min og barna der de var tomme for rene sokker og det var skralt med klær i skapene (eller; favorittbuksa til tenåringen var skitten...) før det begynte å funke og klærne ble puttet i skittentøykurven. 15
FluffyJuggernaut Skrevet 3. april 2017 #6 Skrevet 3. april 2017 Jeg syns du gjorde helt rett. Neste gang så er de klar over konsekvensene og blir å orke å gjøre det klart om de vil ha rent rom. Og at mannen din syns du skal bruke morgenen din på å rydde syns jeg er helt urimelig, de er 13 og 16 år og kan fint gjøre så pass. Og om han likevel syns de skal slippe så får han vekke de tidligere og gjøre det før han drar på jobb. 7
SesameStreet Skrevet 3. april 2017 #7 Skrevet 3. april 2017 Du gjorde helt rett. De er så store at de burde klare såpass. 4
A4-livet Skrevet 3. april 2017 #8 Skrevet 3. april 2017 Du gjorde helt rett, og samboeren din kunne sjekket rommene og ryddet de selv før han dro på jobb om det var så viktig for han. Forhåpentligvis har alle tre lært til neste gang 9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #9 Skrevet 3. april 2017 Du gjorde helt rett! Vaskedamen er ikke en tjener, og det er heller ikke du. Anonymkode: 4ac86...4c0 7
Kalyna Skrevet 3. april 2017 #10 Skrevet 3. april 2017 Samboeren din burde ha støttet deg 100 % i denne saken og ikke bli irritert! De barna er så store at det er noe de hadde klart helt uten problemer. At du skal rydde barnas rom før jobb er bare latterlig. Barnas rom, barnas rot og barnas ansvar når de er så gamle! 15
LittleBabyBlue Skrevet 3. april 2017 #11 Skrevet 3. april 2017 Du gjorde rett. Dere hadde en avtale og de holdt ikke sin del av den. 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #12 Skrevet 3. april 2017 Du gjorde rett. Unger bør lære at latskap får konsekvenser, og din mann burde ha støttet deg. Anonymkode: 0e1bf...18f 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #13 Skrevet 3. april 2017 Hvorfor gjorde ikke din mann det selv, i stedet for å si at du kunne gjort det? Er hans barn, er det ikke? Du gjorde helt rett! Så store barn bør ha ansvar Anonymkode: 82faf...0d3 14
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #14 Skrevet 3. april 2017 Takk, alle sammen! Nå har jeg noe å slå i bordet med :) Jeg håper at han ser hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde etter hvert.. Anonymkode: f8e9f...1da 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #15 Skrevet 3. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjorde ikke din mann det selv, i stedet for å si at du kunne gjort det? Er hans barn, er det ikke? Du gjorde helt rett! Så store barn bør ha ansvar Anonymkode: 82faf...0d3 Jeg er helt! enig med deg.. men han dro på jobb før alle var våkne og visste ikke om dette før han kom hjem.. Jeg kommer til å stå på mitt.. Dette må jeg bare praktisere frem til alle tre! skjønner det.. HÅPER det ble med denne gangen.. Anonymkode: f8e9f...1da 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #16 Skrevet 3. april 2017 Jeg er alvorlig bekymret for den nye generasjonen bortskjemte barn vi dyrker fram. En jeg kjenner fant plutselig ut at datteren trodde de aldri hadde vasket huset (har hatt vaskehjelp i alle år mens barna er i barnehage og på skole). Vi hadde også vaskehjelp noen år da barna var tenåringer, men rom som bare ble brukt av en person (barnas rom, kontoret) vasket "eieren" selv. Å holde orden og holde det rent rundt seg er noe som må læres. Anonymkode: f7dbd...aa0 6
Hedda-78 Skrevet 3. april 2017 #17 Skrevet 3. april 2017 Naturligvis gjorde du helt rett her. Barna hadde fått en tydelig beskjed, så det var jo ikke snakk om en misforståelse. De hadde også god tid, så et evt. argument om dårlig tid faller også bort. Det at din mann mener at du skulle ha ryddet rommet til så store barn og dermed kommet for sent på jobb, tyder på at han ikke har et helt sunt kvinnesyn, faktisk. 2
Carrot Skrevet 3. april 2017 #18 Skrevet 3. april 2017 Jeg ville gjort akkurat det samme som deg og syns samboeren din kan "oppdras" sammen med ungene sine i dette tilfellet og forklares at holdningen de har ikke er særlig fin. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #19 Skrevet 3. april 2017 Neste gang de ikke har ryddet, så ringer du mannen din og ber han ta fri fra jobb for å komme hjem og gjøre klar til vaskedamen, siden han synes det var det som var riktig. Jeg går ut i fra at du hadde gjort det samme om barna var biologisk dine. Anonymkode: df462...557 11
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #20 Skrevet 3. april 2017 Du har helt rett, gjør det samme med både mitt eget barn og stebarn. Er ikke rommene ryddet vasker ikke vaskedamen der. Anonymkode: ed071...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå