AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 Hei alle sammen. Jeg er overvektig, jeg veier 128kg og er 162 høy. Det er alt for mye, og det er helseskadelig for lenge siden. Dette er jeg klar over. Jeg har jo visst lenge at dette er på tide, men har ikke klart å få det til. Er det noen der ute som har hatt lignende erfaringer? Jeg vil ned 40-50 kg og det er en veldig omfattende prosess iforhold til Typ 5-10kg som mange her inne gjør. Det er ikke det at jeg aldri har prøvd å slanke meg før. Jeg som mange andre har gått opp og ned i vekt. Ødelagt forbrenning. Prøvd lav karbo, c9, "vanlig" kaloritelling . Men det varer bare ei veldig liten stund. Så er det opp igjen. Veldig fortvilende! Håper å finne noen likesinnede her i tråden som kan være med å motivere meg på veien? Er det noen som vet om noen facebokgrupper som er nyttig å følge? Anonymkode: f0a6e...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #2 Skrevet 3. april 2017 Jeg liker LoseIt på Reddit og spesielt deres Wiki. Anonymkode: a0734...23c
debattanten Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 Hei, flott at du vil ned i vekt da og bli sunnere. Det du har prøvd før er jo metoder som fungerer. Faktisk så fungerer de fleste metoder, enten det er kosthold/diett eller treningsprogrammer. Feilen er ofte oss selv. Er det ditt tilfellet? Så noen nevnte periodisk faste i en annen tråd, det er en metode mange syns fungerer veldig bra når de kanskje har prøvd mye annet som de ikke klarer å leve med. Vurdert det?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 Hei TS, jeg lurer på - hva er det som bare varer en liten stund? Vekttapet, eller tiden du klarer å holde deg til dietten? Hvis du har prøvd ulike slankekurer og det ikke har fungert, så tror jeg det er viktig at du spør deg selv hva som er årsaken til det. Du skal ned ganske mye i vekt, og jeg tror kanskje at du bør tenke langsiktig kostholds- og livsstilsomlegging i stedet for "slanking". Legg deg på et moderat kaloriunderskudd, spis sunn og variert mat som du liker, og begynn med en eller annen form for fysisk aktivitet. Det kan være turgåing eller hva som helst, bare du rører på deg. Jeg er klar over at mange sier at trening/fysisk aktivitet ikke betyr så mye for vektnedgang, og det stemmer delvis - fordelen er at du med trening eller fysisk aktivitet vedlikeholder og/eller bygger muskelmasse, noe som på sikt vil hjelpe deg både med vektnedgangen og ikke minst vedlikehold av vekten når du når målet ditt. Lykke til Anonymkode: dfcca...9f1 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 20 minutter siden, debattanten skrev: Hei, flott at du vil ned i vekt da og bli sunnere. Det du har prøvd før er jo metoder som fungerer. Faktisk så fungerer de fleste metoder, enten det er kosthold/diett eller treningsprogrammer. Feilen er ofte oss selv. Er det ditt tilfellet? Så noen nevnte periodisk faste i en annen tråd, det er en metode mange syns fungerer veldig bra når de kanskje har prøvd mye annet som de ikke klarer å leve med. Vurdert det? Heisann. Jeg har ikke prøvd periodisk faste nei. Jeg har prøvd mange lurer som innebærer ketose og faste av ulike former, føler at jeg ødelegger forbrenningen av det. Samtidig så er det veldig bra med en kickstart. Du spør hva feilen er, og ja du har rett i at det er meg. Det er jo ikke kostholdsendring som plutselig slutta å fungere, det er at jeg på et punkt blir svak for alle fristelser. Det er lett å tenke what the hell når man har "tapt" kampen. Pluss at når man endelig gir etter, så er det såå vanskelig å begynne igjen. Så går tiden og kiloene og vel som det er på igjen. Anonymkode: f0a6e...fc2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #6 Skrevet 3. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei TS, jeg lurer på - hva er det som bare varer en liten stund? Vekttapet, eller tiden du klarer å holde deg til dietten? Hvis du har prøvd ulike slankekurer og det ikke har fungert, så tror jeg det er viktig at du spør deg selv hva som er årsaken til det. Du skal ned ganske mye i vekt, og jeg tror kanskje at du bør tenke langsiktig kostholds- og livsstilsomlegging i stedet for "slanking". Legg deg på et moderat kaloriunderskudd, spis sunn og variert mat som du liker, og begynn med en eller annen form for fysisk aktivitet. Det kan være turgåing eller hva som helst, bare du rører på deg. Jeg er klar over at mange sier at trening/fysisk aktivitet ikke betyr så mye for vektnedgang, og det stemmer delvis - fordelen er at du med trening eller fysisk aktivitet vedlikeholder og/eller bygger muskelmasse, noe som på sikt vil hjelpe deg både med vektnedgangen og ikke minst vedlikehold av vekten når du når målet ditt. Lykke til Anonymkode: dfcca...9f1 Heisann. Takk for svar. Det som varer en liten stund er som du sier tiden jeg klarer å holde meg til kostholdet /dietten. Jeg kommer til et visst punkt også gir jeg etter for fristelser. Da er det som å oæåpne ei sluse og det nytter ikke å stoppe. Problemet går på at jeg har en ekstrem sultfølelse, og har det med å spise mange porsjoner. I tillegg er jo det søte godt. Dessverre så har det blitt sånn at hvis jeg har feilet så har jeg i alle klart å hente meg inn igjen. Dette er skikkelig vanskelig, og mye sitter i hodet. Det vet jeg. Hadde det vært en mirakelkur.... Anonymkode: f0a6e...fc2
debattanten Skrevet 3. april 2017 #7 Skrevet 3. april 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heisann. Jeg har ikke prøvd periodisk faste nei. Jeg har prøvd mange lurer som innebærer ketose og faste av ulike former, føler at jeg ødelegger forbrenningen av det. Samtidig så er det veldig bra med en kickstart. Du spør hva feilen er, og ja du har rett i at det er meg. Det er jo ikke kostholdsendring som plutselig slutta å fungere, det er at jeg på et punkt blir svak for alle fristelser. Det er lett å tenke what the hell når man har "tapt" kampen. Pluss at når man endelig gir etter, så er det såå vanskelig å begynne igjen. Så går tiden og kiloene og vel som det er på igjen. Anonymkode: f0a6e...fc2 Hei, bra svar. Det flotte er jo at du vet hva som er utfordringen og den er nok veldig lik for deg som for meg med mange andre. Noe av fordelen slik jeg ser det med periodisk faste er at det egentlig ikke er en diett, eller en spesiell kostholdsplan du skal følge. Du kan egentlig spise akkurat hva du vil og når du vil så lenge du holder deg innenfor "spisevinduet" og den mengden kalorier du ønsker å ligge på. Antall kalorier kommer jo ann på hva målet ditt er så det må du finne ut av. Du kan finne ut hva du forbrenner og slikt med enkle kalkulatorer på nett. For kvinner er det ofte anbefalt 14 timers fasting og 10 timers spisevindu uten å bli for ekstremt. La meg gi et enkelt eksempel. Det vil si at du kan stå opp si kl 08:00 og kanskje ta en kaffe, te eller noe vann og vente med frokost og ordentlig mat til kl 10:00. Starter du å spise kl 10:00 kan du da spise helt til kl 20:00 på kvelden. Og faste i fra kl 20:00 til kl 10:00 dagen etter. Hele poenget er at kroppen skal gå litt lenger enn vanlig uten tilførsel av energi, derfor forbrenner den også ganske effektivt fett fra kroppen. Du kan ha "spisevinduet" når du føler for det. Hva du spiser bestemmer du selv, men du kan tillate deg en hamburger om du vil, eller en sjokolade. Likevel bør du jo etterstrebe litt ordentlig mat da, visst ikke flyr jo kaloriene avgårde og du er like langt. Du virker til å ville gjøre noe. Ta en runde på nettet å les litt om det. Periodisk faste, eller Intermittent Fasting (IF) på engelsk. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #8 Skrevet 3. april 2017 6 minutter siden, debattanten skrev: Hei, bra svar. Det flotte er jo at du vet hva som er utfordringen og den er nok veldig lik for deg som for meg med mange andre. Noe av fordelen slik jeg ser det med periodisk faste er at det egentlig ikke er en diett, eller en spesiell kostholdsplan du skal følge. Du kan egentlig spise akkurat hva du vil og når du vil så lenge du holder deg innenfor "spisevinduet" og den mengden kalorier du ønsker å ligge på. Antall kalorier kommer jo ann på hva målet ditt er så det må du finne ut av. Du kan finne ut hva du forbrenner og slikt med enkle kalkulatorer på nett. For kvinner er det ofte anbefalt 14 timers fasting og 10 timers spisevindu uten å bli for ekstremt. La meg gi et enkelt eksempel. Det vil si at du kan stå opp si kl 08:00 og kanskje ta en kaffe, te eller noe vann og vente med frokost og ordentlig mat til kl 10:00. Starter du å spise kl 10:00 kan du da spise helt til kl 20:00 på kvelden. Og faste i fra kl 20:00 til kl 10:00 dagen etter. Hele poenget er at kroppen skal gå litt lenger enn vanlig uten tilførsel av energi, derfor forbrenner den også ganske effektivt fett fra kroppen. Du kan ha "spisevinduet" når du føler for det. Hva du spiser bestemmer du selv, men du kan tillate deg en hamburger om du vil, eller en sjokolade. Likevel bør du jo etterstrebe litt ordentlig mat da, visst ikke flyr jo kaloriene avgårde og du er like langt. Du virker til å ville gjøre noe. Ta en runde på nettet å les litt om det. Periodisk faste, eller Intermittent Fasting (IF) på engelsk. Hei igjen. Dette høres spennende ut. Det er jo en start... den viktigste endringen er jo hva jeg spiser og hvordan jeg beveger meg. Det hjelper nok på med et spisevindu, men ser veldig for meg at når jeg først får "lov" så gafler jeg desto mer innpå. uansett så virker dette interessant ut, skal sjekke det!! Tusen takk for gode råd! Anonymkode: f0a6e...fc2
AlternativX Skrevet 3. april 2017 #9 Skrevet 3. april 2017 Som flere her skriver så tror jeg du trenger en livsstilsendring, ikke tenk slankekurer og ulike dietter. Du må kunne unne deg noe godt av og til, hvis ikke så sprekker du. Men det finnes utrolig mye god sunn mat, du må bare få øynene opp for det! For meg virker det som du ikke har den rette motivasjonen. Du må finne en indre drift som gjør at du greier å legge om livsstilen din. Finn deg noen mål og ulike belønninger underveis. Å ha noen å trene sammen er også gull verdt. Jeg vile kanskje fått hjelp fra noen profesjonelle rundt meg, slik at jeg fikk et program som jeg kunne ha fulgt noen uker i første omgang. Åsså er det viktig å ikke være for streng med seg selv underveis. Det kommer dager hvor du sprekker, godta det, men ikke la det ødelgegge prosjektet ditt. Da kan du ikke tenke "Shit, men da kan jeg like så gjerne spise godis hele helga". Du skal tenke "jaja, da begynner jeg på nytt igjen i morgen!". Ønsker deg masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #10 Skrevet 3. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Heisann. Jeg har ikke prøvd periodisk faste nei. Jeg har prøvd mange lurer som innebærer ketose og faste av ulike former, føler at jeg ødelegger forbrenningen av det. Samtidig så er det veldig bra med en kickstart. Du spør hva feilen er, og ja du har rett i at det er meg. Det er jo ikke kostholdsendring som plutselig slutta å fungere, det er at jeg på et punkt blir svak for alle fristelser. Det er lett å tenke what the hell når man har "tapt" kampen. Pluss at når man endelig gir etter, så er det såå vanskelig å begynne igjen. Så går tiden og kiloene og vel som det er på igjen. Anonymkode: f0a6e...fc2 Men det er jo ikke sånn at fordi man går ned i vekt skal man unngå alt som er godt. Det er jo ikke noe problem å spise frukt når du har søtsug f.eks. Kostholdsendringen din må være varig og derfor funker ikke teite dietter og fasting. Anonymkode: cfd67...58f
Pringle Skrevet 3. april 2017 #11 Skrevet 3. april 2017 Jeg har bare gått ned 25 kilo, men jeg har til gjengjeld gjort det flere ganger. Det er ikke så vanskelig å gå ned i vekt. Det er egentlig ikke så vanskelig å holde vekta etterpå, heller, men de to tingene krever ganske mye, litt av det samme, og litt forskjellig. Aller mest krever det noe helt annet enn det man trodde. Vektmestring er en jobb, en jobb som aldri tar slutt. Men det ikke en kamp, og skal ikke, kan ikke, være tortur. Glem det du har lært. Ikke vent på mirakler. Du kan ikke "føle" en ødelagt forbrenning. Du trenger ingen kickstart. Alle er svake for fristelser. Styr for all del unna Facebook. Aksepter at du ikke kommer til å gjøre alt perfekt hele tiden, men vit at det ikke er nødvendig heller. Men gjør det sånn at det er lettere å gjøre gode valg, og vanskeligere å gjøre dårlige valg. Du må fremdeles gjøre valg, og det vil ofte være vanskelig, men det er lettere når du ikke har et krav om å være perfekt. Strukturer hverdagen og omgivelsene dine - unngå å måtte stole på viljestyrke når den er på sitt svakeste. Ikke tenk at du er enten "på" eller "av", at mat er enten "sunn" eller "usunn", "slankende" eller "fetende". Alt som er godt kan og skal spises. Du gir deg selv lov til å spise. Du bestemmer selv hva, når, og hvor mye. Men tenk på hvor mye som er passe for akkurat deg av akkurat den matvaren/retten, akkurat nå. Kjenn etter om du er sulten, og på hva, og tenk gjennom på forhånd hvor mye du tenker er passe, og forsyn deg med det. Fokuser på maten, smaken, spisingen, når du spiser. Hvis du ikke er sulten på mat, vil det ikke hjelpe å spise. Alle planer som innebærer kaloriunderskudd, vil gi vektnedgang om man følger dem. Men man trenger en plan man klarer å holde seg til, og da må det være en plan man vil holde seg til, og så må man bestemme seg for det, og så holde seg til den. Hvis ikke alle de tingene er på plass, vil det ikke fungere. Men det er fullt mulig hvis du tror det er mulig og gjør det mulig. 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #12 Skrevet 3. april 2017 5 minutter siden, Pringle skrev: Jeg har bare gått ned 25 kilo, men jeg har til gjengjeld gjort det flere ganger. Det er ikke så vanskelig å gå ned i vekt. Det er egentlig ikke så vanskelig å holde vekta etterpå, heller, men de to tingene krever ganske mye, litt av det samme, og litt forskjellig. Aller mest krever det noe helt annet enn det man trodde. Vektmestring er en jobb, en jobb som aldri tar slutt. Men det ikke en kamp, og skal ikke, kan ikke, være tortur. Glem det du har lært. Ikke vent på mirakler. Du kan ikke "føle" en ødelagt forbrenning. Du trenger ingen kickstart. Alle er svake for fristelser. Styr for all del unna Facebook. Aksepter at du ikke kommer til å gjøre alt perfekt hele tiden, men vit at det ikke er nødvendig heller. Men gjør det sånn at det er lettere å gjøre gode valg, og vanskeligere å gjøre dårlige valg. Du må fremdeles gjøre valg, og det vil ofte være vanskelig, men det er lettere når du ikke har et krav om å være perfekt. Strukturer hverdagen og omgivelsene dine - unngå å måtte stole på viljestyrke når den er på sitt svakeste. Ikke tenk at du er enten "på" eller "av", at mat er enten "sunn" eller "usunn", "slankende" eller "fetende". Alt som er godt kan og skal spises. Du gir deg selv lov til å spise. Du bestemmer selv hva, når, og hvor mye. Men tenk på hvor mye som er passe for akkurat deg av akkurat den matvaren/retten, akkurat nå. Kjenn etter om du er sulten, og på hva, og tenk gjennom på forhånd hvor mye du tenker er passe, og forsyn deg med det. Fokuser på maten, smaken, spisingen, når du spiser. Hvis du ikke er sulten på mat, vil det ikke hjelpe å spise. Alle planer som innebærer kaloriunderskudd, vil gi vektnedgang om man følger dem. Men man trenger en plan man klarer å holde seg til, og da må det være en plan man vil holde seg til, og så må man bestemme seg for det, og så holde seg til den. Hvis ikke alle de tingene er på plass, vil det ikke fungere. Men det er fullt mulig hvis du tror det er mulig og gjør det mulig. Hvordan gikk du ned 25 kg :)? Hilsen en annen overvektig Anonymkode: 3cb5a...57a
Pringle Skrevet 3. april 2017 #13 Skrevet 3. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk du ned 25 kg :)? Hilsen en annen overvektig Anonymkode: 3cb5a...57a Hardt arbeid og mye kos. Myfitnesspal. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #14 Skrevet 3. april 2017 Jeg skal også ned ca. 40 kg etter hvert. Det jeg har gjort er å sette meg delmål, og det første delmålet er 10 kg ned. Jeg er 3,6 kg på vei. Og nå føles det som om jeg har kommet SÅ langt, jeg er jo bare halvannen kilo fra halvveis! Grunnen til at jeg setter meg delmål er fordi 40 kg er så langsiktig og langt fremme, at jeg vet med meg selv at jeg hadde hatt lett for å miste motet underveis, for selv 13 kilo av 40 virker lite. Mens 13 kilo av 15 kilo virker mye! Dette hjelper veldig på den daglige motivasjonen. Ellers så jobber jeg aktivt med mine problem rundt det å bruke mat som middel for å regulere følelser. Alle følelser! Dette er den vanskeligste delen. For når jeg er vant til at min trøst, min kos, min støtte, min oppmuntring, min premie er mat, hva gjør jeg da i alle de tilfellene der jeg vanligvis ville spist noe? Noe mangler. Jeg har ikke funnet en god måte å håndtere dette på, og det krever en del fokus og dedikasjon for min del å holde fast i dette. Jeg velger å si at jeg KAN spise sjokolade nå, men jeg VIL ikke, for jeg vil MER ha en sunn og frisk kropp. Noe som hjelper veldig mot det ovenfor er trening. Nå sies det jo at vektnedgang er 80% mat og 20% trening (eller noe sånt) og det tror jeg mye på. Men greia er at for meg så innser jeg nå at treningen gjør at jeg generelt føler meg bedre igjennom dagen, jeg får utløst mer positive hormon i kroppen og jeg får en slags motstandskraft mot suget eller trangen etter å regulerer følelsene med mat. I tillegg føler jeg meg bedre med kroppen min, mer optimistisk og dette er noe som igjen virker inn på kostholdet. Jeg har også mindre sug på "junk food" når jeg har trent, enn når jeg er en slappfisk. Så selv om treningen kun er 20% eller mindre på vektnedgangen, har den for meg SÅ mye å si for at jeg i det hele tatt klarer å gjennomføre. Jeg tar også sikte på at dette skal være et langsiktig mål. Jeg ønsker ikke å satse på noen quick fix for så å bli misfornøyd etter en måned og gi opp. Dette er noe jeg er dedikert til, og det kommer til å bli hardt og vanskelig, men det er jo så mulig så lenge man bare holder øye på målet og fortsetter. Det er lov med sjokolade av og til, og kake og alt det som er godt i verden, men måtehold (som for meg er så vanskelig, men jeg skal klare det!). Jeg tar sikte på at dette skal være en livsstil jeg kan leve med hver dag, og ikke noe jeg skal TÅLE i en kort periode, for det tror jeg ikke fører til resultater. Ellers fokuserer jeg mye på hva som er motivasjonen min, og jeg minner meg selv ofte på at "jeg gjør dette for at kroppen min skal være sunn og frisk og at jeg skal være sprek nok til å kunne bruke kroppen min til det jeg vil". Jeg drømmer også litt om hva jeg kan gjøre med kroppen min når jeg går litt ned i vekt. For meg er en aktiv livsstil viktig, og det å være så overvektig som jeg er nå, setter i grunn en stopper for det. Så det å drømme hjelper meg å holde fokus på målet! Lykke til! Anonymkode: cb971...5fd 4
Dricka Skrevet 3. april 2017 #15 Skrevet 3. april 2017 Jeg selv har gått ned 35 kg. Dietter funker ikke for meg. For meg måtte jeg legge om kostholdet og faktisk leve med et kosthold jeg kan leve med. Ha kontroll og ha en kontrollert utskeielse. For det er lov å kose seg! Men det er også viktig å ikke kose seg for mye. Spis lite, men ofte. Finn noe som driver deg og gir motivasjon. Hvorfor gjør du dette? En plan er viktig. Og hverdagsaktivitet er gull! 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #16 Skrevet 3. april 2017 Har ikke lest de andre svarene her men kan fortelle om min nedgang. Jeg er 166 og veide 106 på det meste. Meldte meg inn i vekttklubb og satt meg langsiktige mål. Da går du saktere ned, men overgangen til kaloriene blir mindre krevende siden du får en del kalorier til dagen. I starten gikk jeg til jobb. Det tok ca 40 min med min dårlige kondis ( husker ikke hvor mange kilometer dessverre) Til sommeren kjøpte jeg med sykkel og begynte å sykle. Det er et vann som er 3 km rundt på vei til jobben min og jeg tok et par runder rundt det før eller etter jobb. På det meste hadde jeg vel 7 runder rundt før jeg sykklet hjem. Så begynte jeg å jogge. Til å begynne med klarte jeg maks to min men etterhvert jogge jeg 9 km uten problemer. Justerte målet mitt på vektklubb etterhvert som jeg nådde de. Endte på minus 35 kg og holdt det stabilt i over 2 år. ( så ble jeg gift og gravid og nå raser jeg opp, men det vil jeg få kontroll på etterhvert) Anonymkode: b3e49...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #17 Skrevet 3. april 2017 Jeg skal også ned mye. Veier idag 103 kg, og vil ned til ca 65 kg. Jeg har alltid prøvd sånn halvhjertet å slanke meg, men har ikke vært overvektig i så mange år. Det jeg har kommet fram til er at jeg vil gjøre det på en måte som er gjennomførbar, altså noe jeg klarer å gjennomføre. Å da har jeg kommet til at jeg ikke skal følge noen diett da det er vanskelig for meg å gjennomføre + at dietter ofte inneholder spesielle varer som enten er vanskelig å få tak i, de kan være dyre, eller begge deler. Jeg har derfor landet på at jeg skal spise vanlig mat men redusere mengden. Selvsagt er jeg nødt til å tenke litt oppi dette også. Jeg har lastet ned appen "Lifesum" Prøver å legge inn mat, vann, frukt, grønnsaker osv der. Da får jeg en liten pekepinn på hva jeg spiser, og som jeg ikke burde spise. Har også kjøpt en sånn liten vekt på Grete Roede. Der kjøpte jeg også målebånd sånn at jeg kan følge med på om jeg går ned. Det sies at vekten ikke er så viktig. Jeg har også begynt å være litt i aktivitet. Var sofagris, men har nå begynt å gå, både alene og sammen med andre. Kjøpte derfor en aktivitetsklokke. Det er veldig motiverende å følge med på den siden "alt" registreres på den, og man kan se framgang. Jeg har begynt å spise mye mer frukt og grønnsaker. Koser meg heller med det på kvelden enn sjokolade som jeg ofte tydde til tidligere. Men jeg tillater meg også å skeie ut, for opplegget mitt skal som sagt være gjennomførbart, og da kan jeg ike ha det sånn at alt er forbudt. Jeg har også begynt å finne oppskrifter på f.eks Grete Roede. Det er masse godt der. Å nå skal jeg også prøve meg på Kjøleskapsgrøt. Det blir spennende å se om jeg liker det. Anonymkode: 047f1...723
Inwe Skrevet 4. april 2017 #18 Skrevet 4. april 2017 Jeg har gått ned 60 kg og holdt meg der i flere år nå. For meg hjalp det og ikke nekte meg selv noe og ikke ha faste dager som "spisedager". Jeg spiste sunt og trente når jeg var hjemme og skeia ut med venner. Altså jeg var fortsatt med ut på byen, ut å spiste og kosa meg med sjokolade, men aldri alene. Man har jo stort sett hverdager uten planer, derfor levde jeg stort sett sunt. I tillegg hjalp det å lære seg å lage god sunn mat. Noe av det beste jeg kan spise i dag er sunne retter. Det er mye godt som ikke er usunt, det tok bare noen år å innse det. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #19 Skrevet 4. april 2017 Dere som har gått ned mye, hvordan takler dere å ignorere sultfølelsen? Jeg synes det er så slitsomt! Jeg bare må ha en stor porsjon grøt om morgen, og fire brødskiver til lunsj ellers klarer jeg ikke å konsentrere meg på jobben. Og ikke snakk om at jeg klarer å sove når sulten gnager og svir i magen. Anonymkode: cebb6...133 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #20 Skrevet 4. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som har gått ned mye, hvordan takler dere å ignorere sultfølelsen? Jeg synes det er så slitsomt! Jeg bare må ha en stor porsjon grøt om morgen, og fire brødskiver til lunsj ellers klarer jeg ikke å konsentrere meg på jobben. Og ikke snakk om at jeg klarer å sove når sulten gnager og svir i magen. Anonymkode: cebb6...133 Jeg har ikke gått ned mye, men skal. Har egentlig vært et matvrak uten like, men har nettopp begynt med periodisk faste slik som ble nevnt lenger opp i tråden. Den sultfølelsen er faktisk kraftig redusert nå. Har vel å merke bare holdt på for fullt i en ukes tid, så vet jo ikke hvordan det er i det lange løpet. Men merker så langt en helt ekstrem forskjell fra tidligere. Det trenger kanskje litt tilvenning, da. Mange som begynner med å utsette dagens første måltid litt og litt helt til de når ønsket start for spisevinduet. Anonymkode: b1a5b...61b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå