AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 Var på visning igår og skal by på min første bolig. Hvordan foregår det egentlig? Kan noen fortelle meg hva som skjer etter at budet er akseptert? Skal jeg kontakte banken og si ifra og avtale møte slik at de kan overføre pengene til megler eller tar megler dette opp med banken og de gjør opp mellom seg. Og alt jeg trenger å gjøre er å signere på papirene? Ogetterpå da. Melde adr endring i folkeregisteret,bestille canal digital/bredbånd. Strøm. Ååååh det er så mye å ta hensyn til,og jeg har sikkert glemt noe. Er egentlig mest nervøs for budrunden og selve betaling til megler og signerings delen. Om det er noe jeg skal gjøre i denne perioden Kan noen liste opp hva som kommer først og etter?? Takk.hTakk.hilsen nervøs førsegangskjøper. Anonymkode: 78f61...070
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #2 Skrevet 3. april 2017 Husk å ikke vis finansieringsbeviset ditt til megler i budrunden, bare oppgi din kontaktperson i banken som kan bekrefte at du har midler til å betale det du har lagt inn som bud. Når budrunden er over og ev. forkjøpsrett er avklart, avtaler megler et kontraktsmøte med deg og selger. Du kan også gi beskjed til banken om at du har vunnet budrunden, og når kontraktmøtet er. Før banken utbetaler penger til meglerkonto, må de ha kopi av kontrakten (helst den signerte kontrakten). I den står kontonummeret som pengene skal overføres til. Hos meg gikk dette da automatisk sist, men du må avklare det med banken, forrige gang ble pengene overført til meg, så måtte jeg overføre videre. Når pengene er på konto hos megler, kan overtakelsen skje. Anonymkode: 47bf9...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 Så megler skal ringe kontaktperson i banken hver gang jeg forhøyer et bud for å få bekrefret at jeg har de pengene? Anonymkode: 78f61...070
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 Så npr kontraktsmøtet med selger og megler er ferdig skal jeg gi kjøpsdokumentet til kontaktperson i banken? Anonymkode: 78f61...070
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så megler skal ringe kontaktperson i banken hver gang jeg forhøyer et bud for å få bekrefret at jeg har de pengene? Anonymkode: 78f61...070 Om de gjør det hver gang, vet jeg ikke, men de skal ha muligheten til å sjekke at du har mulighet til å by det du byr. Før var det vanlig med meglerskjema som så ut som du måtte sende med finansieringsbeviset ditt, noe du absolutt ikke på noen måte skal gjøre. Derav kontaktinformasjon til banken. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så npr kontraktsmøtet med selger og megler er ferdig skal jeg gi kjøpsdokumentet til kontaktperson i banken? Anonymkode: 78f61...070 Banken må få kopi av kontrakten for å kunne utbetale et lån, ja. Jeg fikk kopi på mail fra megler, slik at jeg kunne sende det direkte på e-post til banken. Anonymkode: 47bf9...b7e 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #6 Skrevet 3. april 2017 Ville bare si lykke til! :D Anonymkode: 48534...cb0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #7 Skrevet 3. april 2017 Takk. Vant budrunden Anonymkode: 78f61...070 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå