Gå til innhold

Bo i kollektiv med gutter, når jeg selv er jente

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke voldtekt, men kvinner er som regel ganske svake mtp slikt. Så det er her det virkelige problemet er. De må ha bein i nese for å ikke bli koner.

Anonymkode: 8ca49...b84

For noen ekle holdninger du utviser. Da var det jo både guttene og jentene som ønsket sex og var "ganske svake". Ikke at jeg ser et problem med dette når dette er noe begge parter ønsker. At dette er vanlig i kollektiv er en annen sak, for det er det absolutt ikke. 

Anonymkode: c789f...c00

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen ekle holdninger du utviser. Da var det jo både guttene og jentene som ønsket sex og var "ganske svake". Ikke at jeg ser et problem med dette når dette er noe begge parter ønsker. At dette er vanlig i kollektiv er en annen sak, for det er det absolutt ikke. 

Anonymkode: c789f...c00

Jo dette er ganske vanlig.

Jentene gir som regel etter for presset, for å bevare husfreden. Så "samtykket" til sex er ikke så sterkt. Det er en gråsone.

Anonymkode: c2e3b...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal studere videre utdanning i høst, og har søkt om studemtbolig litt rundt omkring i hele landet.

Min far spurte meg idag om det blir skilt mellom gutter og jenter, eller om vi blir blanda. Min oppfatning er at vi blir blanda, og jeg kom til å tenke på noe...

Tenk om jeg blir utnyttet om jeg bor med gutter? Liksom mtp. husarbeid, matlaging etc? Brått er jeg den eneste jenta med en eller flere gutter som ikke gidder å gjøre noe, så jeg må gjøre alt liksom. Jeg elsker å ha det rent og ryddig rundt meg, og når jeg kjeder meg, er stresset eller lei meg så starter jeg med å rydde å vaske. Spør noen meg, sier jeg gladelig ja liksom. Tenk om jeg blir vaskehjelpen i kollektivet? Ser for meg at det fort kan skje! 

Og hvordan er det med matlaging egnt. (Uavhengig av kjønn)? Lager man middag til bare seg selv (føler det blir litt gjerrig) eller lager man middag til alle i kollektivet (brått blir man blakk). 

Er utrooolig nervøs, men gleder meg også svært mye!

Anonymkode: 2f3a0...293

Hei TS!

Jeg bor selv i kollektiv med 3 gutter. Ble tilfeldigvis plassert her og er SÅ glad jeg bor med gutter i stedenfor bare jenter. Det blir MYE mindre drama, spesielt den typiske kranglinga om småting som jenter har lett for å drive med! Må legge til at jeg bor i England (studerer her) så kan ikke uttale me skikkelig på vegne av norske gutter men. Jeg elsker også å ha det reint å ryddig rundt meg, så jeg satte opp en vaskeliste hos oss som alle er flinke til å følge. Vi bytter også på å kjøpe dopapir, såpe, oppvasktabletter og slikt. Når det kommer til mat lager vi somregel mat for oss selv, men skal 2-3 stk ha taco så åpner vi bare en pakke med lefser i stedetfor 3 pakker liksom. Vi lager også middag i lag i blant, da betaler enten de andre eller vi alle bidrar med noe som kjøtt, grønnsaker etc. 

Kan også legge til at jeg var redd for at jeg skulle bli forelska i noen av de jeg bodde med, tro meg: det skjer ikke! De blir som søsken for deg og jeg har ingen problem med å sprade i undertøy foran de om jeg skal hente klesvasken eller noe :) 

Lykke til! Spør gjerne om du lurer på noe.

Anonymkode: 91716...d4d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bodde i kollektiv med bare gutter/menn, og det første jeg gjorde da jeg flyttet inn var å vaske ned både bad og kjøkken fordi de så motbydelige ut. En uke senere var det like ille, og da hadde jeg vært på ferie. Det var skjeggstubber strødd rundt over hele badet, sluket i dusjen var kronisk tett, tannkrem over hele vasken, brent ost og pizzarester i hele ovnen, null rent bestikk til enhver tid. Jeg flyttet ut etter to mnd, for jeg orket ikke å bo i den svinestien.

Anonymkode: 18ba4...301

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde, som eneste kvinne, i kollektiv med seks unge menn. Suverent, det! Lite intriger, og alle var fornøyde med at renhold ble holdt på et akseptabelt minimum. Om jeg skal klage på noe, så må det være at de nok trodde at dopapir vokste på dopapirtreet og fant på magisk vis veien inn på doen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beste kollektivene jeg har bodd i har vært med mest menn. Aldri problemer med vasking, sexpress, å måtte lage maten til de eller noe. 

Et sted var det gutta som stod for all vasking. De hadde vorspiel hver fredag, og hver lørdag ryddet de opp og vasket huset. På to år vasket jeg ingenting utenom rommet mitt + at vi to jentene hadde ansvar for å tømme oppvaskmaskinen (skulle bare mangle...). 

Ikke var det intriger, drama, krangler om filleting etc. 

Anonymkode: 24a49...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke forvent strøkne kollektiv hvor rydding og vasking er førstepri. Uansett om du bor med gutter eller jenter. 

Stort sett pleier man å lage en avtale om å vaske gulv og sånn hver sin uke. Jeg opplevde etter noen år i forskjellige kollektiv at jeg tar min del, resten bare skyver jeg vekk. Opplevde aldri helt ryddige, strøkne kollektiv. Måtte bare leve med det.

Har bodd i blanda kollektiv og med jenter, vet ikke åssen det er med bare gutter. Men vil ikke tro det er så veldig stor forskjell. Noen jenter kan være ganske rotete også.

Anonymkode: d01a3...471

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i kollektiv med tre gutter, det var stort sett veldig hyggelig! I starten følte jeg det ble forventet at jeg skulle rydde og vaske mer enn de andre, sikkert fordi de var vant med at mamma rydder opp etter dem, men jeg sa selvsagt klart i fra og vi laget en vaskeliste som alle måtte følge. Vi hadde hver vår hylle i kjøleskapet og betalte (og laget) vår egen mat med mindre vi hadde avtalt å lage noe felles, og da spleiset vi på maten, lagde den sammen og ryddet opp sammen. Så lenge du er bestemt og ikke lar deg trakke på tror jeg ikke du vil bli utnyttet.
Jeg forelsket meg i en av guttene jeg bodde i kollektiv med, vi begynte å "holde på" og det er ikke nødvendigvis en god ide. Det gikk fint for oss, men kjipt hvis man gjør det slutt og fremdeles må bo sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Har bodd i kollektiv med bare gutter. Det var akkurat som å bo med jenter. Noen rydder mye, andre lite. Det skjer uansett ikke at jeg rydder etter folk. Jeg lever i en labyrint av Grandiosa-esker før jeg løfter en finger for å rydde etter en gutt som ikke gir noe tilbake. 

Men jeg kan garantere deg at om du synes det er hyggelig å rydde når du kjeder deg, og alltid sier ja når de spør, kommer du til å bli vaskehjelp. Pass dine egne saker, overse deres rot. Sånn er det å bo i kollektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer jo helt an på personene. Vet om kollektiv der det var bomba hele tiden, kollektiv med passiv aggressive gutter som sutret hver gang det lå en skje på kjøkkenbenken, gutter som klagde over støy etter kl 10, osv

Anonymkode: 0cef8...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i kollektiv med flest gutter når jeg bodde i England. Ikke til å anbefale da de ikke kunne rydde opp etter seg. :( Altså jeg ble bestis med en person fra Canada, og han var flink til å rydde og lage mat og alt mulig. Vi kom veldig godt over ens, men han var spesiell. De andre gutta vasket ikke opp, og når alt var skittent tok de fra de andre og vasket ikke det heller. Stjal mat gjorde i også. :( 

Jeg fikk inntrykk fra andre jenter i andre leiligheter at de hadde det likt. Det er alltid en flink gutt som kan vaske, men mange som ikke gidder i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper det ikke blir sånne du skal dele med ts :fnise: 

Anonymkode: 29dcc...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.4.2017 den 5.55, AnonymBruker skrev:

Faktisk er dette et stort problem. Jeg kjenner mange jenter som er blitt behandlet som koner når de kommer på hybel med gutter. Faktisk som koner direkte, de tar seg selv tilrette mtp sex. Kvalmt, men sant. Jenter må ha litt mer bein i nesa når de kommer på blanda hybler og holde guttene borte fra senga og.

Anonymkode: 8ca49...b84

Det er ikke først og fremst jentene som skal ha bein i nesa, det er gutta som skal skjerpe seg 1000 hakk og skjønne med den lille, primitve hjernen sin at man kan faktisk ikke bare ta seg sånn til rette. 

Anonymkode: b0604...874

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 2.4.2017 den 23.57, AnonymBruker skrev:

Ja. Alle gutter jeg kjenner er latsabber som ikke gjør en dritt og skyver alt arbeid over på jentene. Jævlig irriterende.

Alle jenter jeg kjenner er latsabber der kjærestene lager maten og vasker opp, og de som er single kjøper for det meste hurtigmat og frossenpizza. Anekdotiske bevis er en fin ting, ikke sant?

Anonymkode: 618e9...664

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jammen kjære deg da. Gutter er ikke noen gremme skapninger sent fra underverdenen, de kan være riktig søte, men aller oftest så er de helt normale slik som jenter flest. De har et Y kromosom, er kanskje litt mer opptatt av sex, men de aller fleste vil nok være smarte nok til å vite at det å ligge sammen med en man bor i kollektiv med ikke er det aller lureste. Gutter kan like å ha det rent rundt seg også og være glad i å lage mat (på kollektiv lager dere deres egen mat), de er faktisk helt normale mennesker. Den stereotypiske gameren som ikke har dusjet på ukesvis, hiver brusflasker rundt seg og smuler oppi sofaen tar mest sannsynligvis heller ikke høyere utdanning. 
De fleste studentskipnadene pleier også som regel å dele mellom gutter og jenter, slik at det blir kjønnssegregerte kollektiv med tanke på trivsel. Med mindre du leier på det private markedet så tror jeg nok risikoen for å havne sammen med det motsatte kjønn (som faktisk ikke er ille i det hele tatt) ikke er spesielt stor.

Nå burde du heller fokusere på problemer som gutter på studiet ditt, på nær butikken, på gata og kanskje i samme bygg! :fnise:

Anonymkode: 04201...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i kollektiv med fire menn da jeg studerte.  Vi hadde felles kjøkken, bad, stue og vaskerom.  Fungerte utmerket. 

Tror det smarteste vi gjorde var å ha ett fellesmøte hver uke.  Da fikk den høre det som evt. hadde sluntret unna med husarbeidet.  For vi hadde arbeidsliste som rullerte, og standarden var vi blitt enige om. 

Det er 40 år siden, og vi er alle fortsatt de beste venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bodde med ei jente og 4 gutter når jeg var 19. Oss jentene var faktisk de største slaskene :sjenert: Dette er 20 år siden attpåtil. Slasker finnes hos begge kjønn. 

Anonymkode: 40538...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 02/04/2017 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Skal studere videre utdanning i høst, og har søkt om studemtbolig litt rundt omkring i hele landet.

Min far spurte meg idag om det blir skilt mellom gutter og jenter, eller om vi blir blanda. Min oppfatning er at vi blir blanda, og jeg kom til å tenke på noe...

Tenk om jeg blir utnyttet om jeg bor med gutter? Liksom mtp. husarbeid, matlaging etc? Brått er jeg den eneste jenta med en eller flere gutter som ikke gidder å gjøre noe, så jeg må gjøre alt liksom. Jeg elsker å ha det rent og ryddig rundt meg, og når jeg kjeder meg, er stresset eller lei meg så starter jeg med å rydde å vaske. Spør noen meg, sier jeg gladelig ja liksom. Tenk om jeg blir vaskehjelpen i kollektivet? Ser for meg at det fort kan skje! 

Og hvordan er det med matlaging egnt. (Uavhengig av kjønn)? Lager man middag til bare seg selv (føler det blir litt gjerrig) eller lager man middag til alle i kollektivet (brått blir man blakk). 

Er utrooolig nervøs, men gleder meg også svært mye!

Tenk om du havner sammen med noen late jenter som også har andre ideer om hvor strøkent det burde være?

Det er akkurat samme greien. Dere må bli enig om et kompromiss. Du kan ikke vente at det er helt strøkent hele tiden om de andre ikke synes det er verdt investeringen eller er like glad i det som deg. Isåfall må du stå for det selv. Eller akseptere andres syn 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...