Ginny Skrevet 2. april 2017 #42 Skrevet 2. april 2017 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Jeg bare tenkte michelle sammenlignet med de andre navnene som hørtes ut som selvsnekrede navn. Michelle er jo et vanlig navn flere steder. Men tilbake til Tindra. Før tinder eksisterte så hadde jeg tenkt at det var ok. Ikke fint men ok. Men etter tinder så vil de fleste sikkert assosiere det med nettopp tinder, så da blir det litt rart. Jada, jeg skal være enig i det. De andre både høres ut, og antageligvis er, selvsnekrede. Likevel kjenner jeg folk som barn kalt ungene sine for nettopp dette 😳 Michelle ble bare tatt med som et eksempel på engelske navn som plutselig ble vanlig å bruke på norsk, selv om det ikke er det best eksemplet.
Gjest Vilunich Skrevet 2. april 2017 #43 Skrevet 2. april 2017 Tror det er best at du og mannen din blir enige jeg
Maleficenta Skrevet 2. april 2017 #44 Skrevet 2. april 2017 11 minutter siden, Ginny skrev: Jada, jeg skal være enig i det. De andre både høres ut, og antageligvis er, selvsnekrede. Likevel kjenner jeg folk som barn kalt ungene sine for nettopp dette 😳 Michelle ble bare tatt med som et eksempel på engelske navn som plutselig ble vanlig å bruke på norsk, selv om det ikke er det best eksemplet. Jeg ser den
Maleficenta Skrevet 2. april 2017 #45 Skrevet 2. april 2017 2 minutter siden, Vilunich skrev: Tror det er best at du og mannen din blir enige jeg Enig. Ts om mannen din ikke liker navnet så legg det på hylla og finn et som begge liker
Ananas. Skrevet 2. april 2017 #47 Skrevet 2. april 2017 Navnet er fint, men barnet kommer aldri til å slippe unna tinder-assosiasjonen med mindre tinder forsvinner, så jeg hadde valgt navnet bort til fordel for noe som ikke har fullt så belastende potensiale. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #48 Skrevet 3. april 2017 Jeg ville trodd at den ungen hadde vært et resultat av en sprukket kondom på et ellers så bra Tinder date. Anonymkode: 6ae02...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #49 Skrevet 3. april 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Lukter trolletråd Anonymkode: e080d...3e0 En tråd er ikke trolling, så fort noen ikke liker tråden. Er så skada å bruke "Trolling" om det meste. Anonymkode: 6f750...804 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. april 2017 #50 Skrevet 3. april 2017 Høres ut som navnet på en vulkan..
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #51 Skrevet 3. april 2017 Syns det er er greit navn jeg. Det er ihvertfall et navn, i motsetning til mange av de hjemmesnekra og dritsære navnene som løper rundt med smokk nå. Kjenner ei som heter Tindra, og hun er kjempetrivelig, så har gode assosiasjoner. Anonymkode: edbf4...c81 2
Lady Lovelylocks Skrevet 3. april 2017 #52 Skrevet 3. april 2017 Hadde ikke hørt navnet før inntil en uke siden. Da møtte jeg et søskenpar i butikken, Tindra og Storm. Syns det var ganske fint egentlig. 2
Trimsi Skrevet 3. april 2017 #53 Skrevet 3. april 2017 23 timer siden, Sukrin skrev: Helt ærlig: Nei. Er det noen som heter det? Kunne vært et ok hundenavn. (Mener ikke å være frekk.) Kjenner 3 "Tindra-mennesker" så ja 1
Trimsi Skrevet 3. april 2017 #54 Skrevet 3. april 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Lukter trolletråd Anonymkode: e080d...3e0 ??? 1
altflyter Skrevet 3. april 2017 #55 Skrevet 3. april 2017 Tindra er originalt og som mange andre nevner, så er det ikke et absurd navn slik som alle disse lange dobbeltnavnene og kombinasjonene folk gir ungene sine i dag. Ville ikke bekymret meg så mye for tinder-likheten. Tinder er nok forlengst ute av historien til dette barnet blir gammelt nok til at det kunne blitt et mobbeaspekt 2
altflyter Skrevet 3. april 2017 #56 Skrevet 3. april 2017 10 minutter siden, Lady Lovelylocks skrev: Hadde ikke hørt navnet før inntil en uke siden. Da møtte jeg et søskenpar i butikken, Tindra og Storm. Syns det var ganske fint egentlig. Litt urnorskt preg over det. Jeg er enig med deg Litt stilig. Ville ikke kalt mine egne barn for det, men overhodet ikke stygge navn 1
Trimsi Skrevet 3. april 2017 #57 Skrevet 3. april 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere? Anonymkode: 7e465...470 Nydelig navn, har bare gode assosiasjoner Jeg har en god venninne som har en datter som heter Tindra. Dessuten er det en Tindra i min sønns klasse og en Tindra i nabolaget. Jentene er fra 2 til 9 år gamle, så dette navnet er nok relativt nytt i Norge. Tindra er et vanligere navn i Sverige, det er også derfra navnet kommer.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #58 Skrevet 3. april 2017 Tindra brukes også på Island har jeg hørt. Lurer på om det opprinnelig er islandsk. Anonymkode: b9eba...656 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #59 Skrevet 3. april 2017 Synes det passer mer til eventyrskapninger eller hunder, men det er meg. Enig med mannen! Men kunne vært verre. Anonymkode: 30c87...9fd
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #60 Skrevet 3. april 2017 Tindra = hundenavn Anonymkode: 46c00...0fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå