Gå til innhold

Jeg elsker navnet Tindra. Mannen er usikker...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om når menn skal kalle deg Tinderella, sykt irriterende. 

Anonymkode: fe134...4cb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere?

Anonymkode: 7e465...470

Hva med Tinderella?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker det veldig godt. Ser for meg ei jente med tindrende øyne. :)

Anonymkode: 3515a...8c1

Enig:) 

Anonymkode: 9f8c3...786

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei uff. Høres ut som man ved et uhell fikk en løsunge gjennom en fylkedate på tinder og i ren frustrasjon opptalte barnet etter situasjonen. 

Jeg hadde iværtfall søkt om å bytte navn om foreldrene mine hadde kalt meg opp etter en datingside. 

Anonymkode: a074d...5f8

Løsunge? Jeg kan ikke tro at noen i 2017 bruker det uttrykket.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere?

Anonymkode: 7e465...470

Jeg har aldri hørt om dette. For meg er "tindra" preteritum av å "tindre".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, NotNaomi skrev:

Kommer sikkert fra ei som er født på tidlig 60-tallet:fnise:

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg trodde overskriften sa Tinder, men Tindra er ikke det verste navnet jeg har hørt, selv om jeg egentlig forestiller meg en karakter fra en fantasyroman. 

Gjest Newroz
Skrevet

Når ungen vokser opp er det ikke lenger noe som heter Tinder, så tror ikke hennes fremtidige venner vil sette navnet hennes i sammenheng med en sjekke-app vi hadde i 2017. 

Jeg syns det er fint, men viktig at dere er enige :)

Skrevet

Synes det høres greit ut jeg, men så kom jeg til å tenke på at det er no telys eller lignende som heter det hos ikea eller nille ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet er et resultat av at du og mannen møttes på Tinder, så sier jeg kjør på ! 

Anonymkode: 01bf8...66c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns navnet er kjempefint.Jeg tenkte absolutt ikke på tinder når jeg så det. Tror det bare er folk som er aktive der som tenker sånn,og dessuten er den sikkert nede om noen år,anyway, Som noen andre sa her så ser jeg også for meg ei jente med "tindrande auger":)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, NotNaomi skrev:

Hva skal du kalle det ellers, barn utenfor forhold? Hvorfor ikke bruke det ordet som faktisk beskriver dette?

Om det er et problem å bruke ordet løsunge så får man kjøpe seg en ordbok, vanskeligere er det ikke.

• Liker 4
Gjest NotNaomi
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva skal du kalle det ellers, barn utenfor forhold? Hvorfor ikke bruke det ordet som faktisk beskriver dette?

Om det er et problem å bruke ordet løsunge så får man kjøpe seg en ordbok, vanskeligere er det ikke.

Hjelpe meg. Er du alvorlig?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer sikkert fra ei som er født på tidlig 60-tallet:fnise:

Nei jeg er født på 90 tallet. Løsunge er synonym for og betyr "barn utenfor forhold". At dagens unge ikke kan norsk er ikke mitt problem.

Men du sier vel heller "oppslagsbok for ord" i steden for ordbok :fnise:

• Liker 8
Skrevet
24 minutter siden, Ginny skrev:

Helt ærlig, folk i dag kaller ungene sine for Chrisander og Maximillian og Melchior og Michelle og Lila og Lian og Lex og alle mulige slags fantastisk stygge ting. Tindra er hvertfall pent! Ja OK, det har en lett uheldig likhet med Tinder, men likevel... 

TS, du hvis du spør 50 mennesker om hva de synes om et navn, får du 50 forskjellige meninger. Og ingen av dem betyr noe. Det som betyr noe er at du og mannen din liker navnet dere vil gi ungen deres, ikke hvorvidt noen på Internett assosierer det med noe annet. I såfall hadde ingen hatt navn. 

Velg noe dere liker!

Michelle er jo ikke så rart da..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Hjelpe meg. Er du alvorlig?

Er du? Du reagerer jo på at løsunge blir brukt i stedegne at jeg skriver en lang setning om barnefødsel utenfor fast forhold. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Michelle er jo ikke så rart da..

Kommer helt an på hvem du spør. Jeg synes ikke Tindra er rart, selv om de fleste her tydeligvis synes det 😊

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Ginny skrev:

Kommer helt an på hvem du spør. Jeg synes ikke Tindra er rart, selv om de fleste her tydeligvis synes det 😊

Jeg bare tenkte michelle sammenlignet med de andre navnene som hørtes ut som selvsnekrede navn. Michelle er jo et vanlig navn flere steder.

Men tilbake til Tindra. Før tinder eksisterte så hadde jeg tenkt at det var ok. Ikke fint men ok. Men etter tinder så vil de fleste sikkert assosiere det med nettopp tinder, så da blir det litt rart.

AnonymBruker
Skrevet

Det er navnet til hunden min ! Syns det er litt søtt jeg, men vet ikke helt til folk da..

Anonymkode: 43597...f70

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...