AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Lurer på om noen har erfaring med Britax Smile 2 og bruk på f.eks. grusveier og i snø? Bor nord i landet, har termin i august og vil dermed ha bruk for å kunne trille i løpet av vintermånedene. Falt helt for Britax Smile 2 da jeg prøvde den i butikk, da jeg er en relativt liten dame som kommer til å ha hund med på tur, så vil gjerne ha en vogn som er lett å manøvrere - men må tenke på at det er vinterføre en stor del av året her jeg bor. Likte veldig godt at sittedelen kan vendes begge veier, og at man kan bruke liggebag på samme vogn. Svingbare framhjul er et must for enkel manøvrering, og fint med justerbart håndtak da det er litt høydeforskjell på samboer og meg. Hvis noen har generelle erfaringer om vognen å komme med; fyr løs! Setter også pris på tips om andre vogner. Skal også kjøpe en brukt Emmaljunga med faste framhjul, men vil ha en som er enklere i bruk i tillegg. Anonymkode: 0aa24...287
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 Har du testet ut emmaljunga nxt90f? Den har samme funksjoner som smile 2. Den er lett å styre å manøvre med en hånd. Den er veldig god og stabil, gode luft dekk og du kan gjøre slik at hjulene står fast og ikke svinger Anonymkode: df125...e7e
Amarone Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 Jeg har ikke erfaring med Smile 2, men Smile 1. Veldig fornøyd med den, og hjulene kan enkelt låses med et klikk i dyp snø - og klikkes opp om du skal inn i en butikk... Den store kalesjen er gull for å hindre sol inn i barnevogna, og plassen under vogna rommer minst to stappfulle handleposer. Og den er lett å slå sammen og blir ganske liten dersom du skal frakte vogna i bil. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du testet ut emmaljunga nxt90f? Den har samme funksjoner som smile 2. Den er lett å styre å manøvre med en hånd. Den er veldig god og stabil, gode luft dekk og du kan gjøre slik at hjulene står fast og ikke svinger Anonymkode: df125...e7e Hvorfor denne i stedet for smile 2? Altså, hva er bedre med denne? Har prøvekjørt den også, den føles litt tyngre? Takk for svar Amarone! Anonymkode: 0aa24...287
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor denne i stedet for smile 2? Altså, hva er bedre med denne? Har prøvekjørt den også, den føles litt tyngre? Takk for svar Amarone! Anonymkode: 0aa24...287 Den er som jeg skrev mye mer stabil og bedre kvalitet. Og tenkte siden du skrev at du skulle kjøpe en emmaljunga med faste hjul. Det kan denne ha så har du alt i en. Full ligge stilling i sportsdelen Anonymkode: df125...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #6 Skrevet 3. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev:Den er som jeg skrev mye mer stabil og bedre kvalitet. Og tenkte siden du skrev at du skulle kjøpe en emmaljunga med faste hjul. Det kan denne ha så har du alt i en. Full ligge stilling i sportsdelen Anonymkode: df125...e7e Skjønner hva du tenker Den jeg skal kjøpe er brukt, og totalprisen for smile 2 og den brukte blir lavere enn for nxt90f, uten at det nødvendigvis er det som avgjør. Må tenke litt på det da, har bare falt så veldig for smile 2. Setter uansett stor pris på flere forslag og gode innspill! Er jo en jungel av barnevogner! Har også blitt anbefalt TFK joggster Anonymkode: 0aa24...287
Amarone Skrevet 3. april 2017 #7 Skrevet 3. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den er som jeg skrev mye mer stabil og bedre kvalitet. Og tenkte siden du skrev at du skulle kjøpe en emmaljunga med faste hjul. Det kan denne ha så har du alt i en. Full ligge stilling i sportsdelen Anonymkode: df125...e7e Smile har full liggestilling i sportsdelen (seriøst: har ikke alle vogner det?), og den er svært stabil. Vet ikke så mye om brukskvaliteten på Emmaljunga, men vi er godt fornøyd med kvalitet og slitestyrke på vår vogn etter snart to og et halvt år i bruk. En ulempe med Emmaljunga er at de er utrolig lave, og det er litt kjipt når man skal ta babyen opp og ned av vogna. 1
N85 Skrevet 3. april 2017 #8 Skrevet 3. april 2017 Kjempefornøyd med smile 2😊 men har ikke erfaring med andre vogner heller da. Liker at den er veldig lett å manøvrere, høy, relativt liten, lett, stor kurv under, sportsdel kan vendes begge veier og stor kalesje på sportsdelen. Synes kanskje at bagen var en smule liten, men babyen vår er veldig stor. Vi triller stort sett på asfalt, så har ikke så mye erfaring med annet underlag. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #9 Skrevet 8. mars 2018 Jeg driver også å vurderer britax smile 2, den virker veldig bra egentlig og er så fin. Fant denne siden som har en del informasjon om vogna: https://minbabyguide.com/britax-smile-2/ Anonymkode: a3884...484
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #10 Skrevet 8. mars 2018 Vi har britax smile 2, og er storfornøyd. Enkel å ha med å gjøre, bilsetet for baby som bare er til å klikke på. Enkel og stabil å trille:) alt er kjekt😁 Anonymkode: 89eb4...f8c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #11 Skrevet 8. mars 2018 Falt og for smile 2. Lett og flott å se på, enkel å slå sammen, tar lite plass i bil. Men etter ble svært skuffet etter kort tid. Bagen er utrolig kort, smal og trang. Når sønnen var 4 mnd var den for liten med voksipose i. Sportsdelen kan ikke legges ned til full liggestilling. Så vi endte med å selge den, og kjøpe edge duo. Brukte bagen til 11 mnd, og sportsdel har full liggestilling. Tar stor plass og er tung, men er mye mer fornøyd enn med smile 2. Anonymkode: 181ab...eb4 1
Ponyo Skrevet 8. mars 2018 #12 Skrevet 8. mars 2018 On 4/2/2017 at 9:11 PM, AnonymBruker said: Lurer på om noen har erfaring med Britax Smile 2 og bruk på f.eks. grusveier og i snø? Bor nord i landet, har termin i august og vil dermed ha bruk for å kunne trille i løpet av vintermånedene. Falt helt for Britax Smile 2 da jeg prøvde den i butikk, da jeg er en relativt liten dame som kommer til å ha hund med på tur, så vil gjerne ha en vogn som er lett å manøvrere - men må tenke på at det er vinterføre en stor del av året her jeg bor. Likte veldig godt at sittedelen kan vendes begge veier, og at man kan bruke liggebag på samme vogn. Svingbare framhjul er et must for enkel manøvrering, og fint med justerbart håndtak da det er litt høydeforskjell på samboer og meg. Hvis noen har generelle erfaringer om vognen å komme med; fyr løs! Setter også pris på tips om andre vogner. Skal også kjøpe en brukt Emmaljunga med faste framhjul, men vil ha en som er enklere i bruk i tillegg. Anonymkode: 0aa24...287 Vi har og er godt fornøyd. Funker fint på "normalt" vinterføre med litt snø og is, og er helt fin på grusvei, men er ikke den letteste å dra gjennom dyp snø og over brøytekanter (men hvilken vogn er det?). Alt går med litt vilje da, så har kommet meg fram på ubrøyta vei og, men må da dra vogna etter meg framfor å skyve den foran meg. Vi har tatt den med både på fjelltur (sommerstid) og turorientering, og den klarer grusvei fint og funker fint på gode stier, men kan være greit å låse hjulene. På skogsstier med mye røtter kan den kjøre seg fast siden forhjulene er nokså små. Her har vi og god høydeforskjell, og høydereguleringa på styret på Smile 2 er god. Det som kanskje kan være et ankepunkt for dere langt nord er at sittedelen og bagdelen er nokså smal, så er begrensa med plass til tykk vognpose/tykke klær. Synes og den har litt lite reflekser, så vi har kjøpt sånne vognreflekser til å kliste på. Bruker du pose med hull til vognseler er ikke sittedelen et problem, da er det bare å fjerne frontbøylen, men om du vil ha bøylen på blir det fort trangt. Synes bagdelen var helt ok. Du får nok ikke plass til en gigapose nedi den, men grei plass til en liten, evnetuelt saueskinn og dyne. Et stort pluss er den forlengbare kalesjen, som gjør at vogna er veldig god og lun.
Minlillelykke Skrevet 9. mars 2018 #13 Skrevet 9. mars 2018 Eneste jeg vet er at de er korte i ryggen og blir raskt utvokst. Hvos du tenker pris ville jeg heller sett på britax go big/go/go next. Evt babyjogger city premier. Disse har god nok rygglengde til å vare ut vognperioden.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #14 Skrevet 9. mars 2018 Jeg har den og er kjempefornøyd. Har lest at en del klager over at den er kort i ryggen, og at barnet vokser fort ut av den da. Kommer til å kjøpe emmaljunga scooter når mini begynner i bhg for å ha som sovevogn der, også skal jeg ha smile hjemme. Anonymkode: 30716...13e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #15 Skrevet 9. mars 2018 On 4/2/2017 at 9:11 PM, AnonymBruker said: Lurer på om noen har erfaring med Britax Smile 2 og bruk på f.eks. grusveier og i snø? Bor nord i landet, har termin i august og vil dermed ha bruk for å kunne trille i løpet av vintermånedene. Falt helt for Britax Smile 2 da jeg prøvde den i butikk, da jeg er en relativt liten dame som kommer til å ha hund med på tur, så vil gjerne ha en vogn som er lett å manøvrere - men må tenke på at det er vinterføre en stor del av året her jeg bor. Likte veldig godt at sittedelen kan vendes begge veier, og at man kan bruke liggebag på samme vogn. Svingbare framhjul er et must for enkel manøvrering, og fint med justerbart håndtak da det er litt høydeforskjell på samboer og meg. Hvis noen har generelle erfaringer om vognen å komme med; fyr løs! Setter også pris på tips om andre vogner. Skal også kjøpe en brukt Emmaljunga med faste framhjul, men vil ha en som er enklere i bruk i tillegg. Anonymkode: 0aa24...287 Jeg har den, og i vinter har jeg ønsket meg en emmaljunga edge/mondial sportsvogn med faste store forhjul. Syns også at smile er litt trang, men vi har stor baby, og jeg syns mange av vognene vi har prøvd er litt trange med pose og skinn. Vogna er super på sommerføre/grusveier. Anonymkode: 8394d...5e2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #16 Skrevet 9. mars 2018 On 4/2/2017 at 9:36 PM, AnonymBruker said: Har du testet ut emmaljunga nxt90f? Den har samme funksjoner som smile 2. Den er lett å styre å manøvre med en hånd. Den er veldig god og stabil, gode luft dekk og du kan gjøre slik at hjulene står fast og ikke svinger Anonymkode: df125...e7e Det kan du på smile 2 også. Anonymkode: 8394d...5e2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå