Gå til innhold

Fjerne mandlene pga tonsil stones

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er så plaget med tonsil stones. Har lest at om man fjerner mandlene, så forsvinner det problemet. Stemmer det? Er det noen som har fjernet mandlene i forbindelse med tonsil stones? Eller finnes det en annen møte sånn jeg slipper tonsil stones mer. Er så lei av det, og i tillegg så har jeg konstant dårlig ånde pga det også :( 

Anonymkode: d155f...0a4

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1096935-fjerne-mandlene-pga-tonsil-stones/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme problemet :( har ikke tatt det opp med legen for jeg innbiller meg at det alene ikke er god nok grunn til operasjon? 

Anonymkode: f8e38...6bb

Bare den psykiske delen rundt det burde være grunn nok til å ta dem.

En blir usikker fordi en er redd at en lukter, en trekker seg unna visse situasjoner, en analyserer folk man er rundt og blir nærmest angstfull fordi en er redd for at en lukter. En vil kanskje ikke våge seg å få seg kjæreste osv osv. Det er hemmende og en '' fengsler'' seg selv. Ingen har et ønske om å påvirke andre mennesker med vond lukt.

Fortell dette til øre nese hals legen hvis det stemmer for deg.

Skriv opp notater hvis du er redd du ikke husker å si det, gi notatene til legen om du ikke tør si det.

Dessuten så kan det være veldig vondt når steinene plugger mandlene. Er mandlene såre så blir de ofte mer utsatt for steinene.

Selv så har jeg kjent lukten av mine egne mandler når de har vært skikkelig plugget.

Jeg kjenner igjen lukta på andre som er plaget med det og jeg har kjent te på opptil tre fire meters avstand. Da blir man riktig så angstfull over ens egne mandler altså.

Så dra opp de psykiske følgene rundt dette.

Tisper deg om å søke opp de episodene med dette i programmet pinlige sykdommer, se hvordan de hånterer slikt  i England. Det fikk meg til å føle meg myye mer sikker på at jeg skulle få dem fjernet.

AnonymBruker
13 minutter siden, Forundret.. skrev:

Bare den psykiske delen rundt det burde være grunn nok til å ta dem.

En blir usikker fordi en er redd at en lukter, en trekker seg unna visse situasjoner, en analyserer folk man er rundt og blir nærmest angstfull fordi en er redd for at en lukter. En vil kanskje ikke våge seg å få seg kjæreste osv osv. Det er hemmende og en '' fengsler'' seg selv. Ingen har et ønske om å påvirke andre mennesker med vond lukt.

Fortell dette til øre nese hals legen hvis det stemmer for deg.

Skriv opp notater hvis du er redd du ikke husker å si det, gi notatene til legen om du ikke tør si det.

Dessuten så kan det være veldig vondt når steinene plugger mandlene. Er mandlene såre så blir de ofte mer utsatt for steinene.

Selv så har jeg kjent lukten av mine egne mandler når de har vært skikkelig plugget.

Jeg kjenner igjen lukta på andre som er plaget med det og jeg har kjent te på opptil tre fire meters avstand. Da blir man riktig så angstfull over ens egne mandler altså.

Så dra opp de psykiske følgene rundt dette.

Tisper deg om å søke opp de episodene med dette i programmet pinlige sykdommer, se hvordan de hånterer slikt  i England. Det fikk meg til å føle meg myye mer sikker på at jeg skulle få dem fjernet.

Jeg er helt enig med deg. Kjenner lukta hver gang jeg spiser og snakker :(  

takk for tipset om pinlige sykdommer!

Anonymkode: 80e10...8df

Gjest kira87

Har selv fjernet mandlene grunnet mandelsteiner og kronisk tonsilitt. Bare si at du i tillegg sliter med halsbetennelser og hovne mandler ved forkjølelse. Bør ikke være noe problem å få en operasjon. Har ikke slitt med krypter og steiner og dårlig ånde etter at de ble fjernet. 👍🏻

Endret av kira87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...