AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Hei! Jeg har vært ensom i mange år pga sykdom. Har kommet meg nå, og fått det bedre sosialt. Jeg husker ikke sist jeg feiret bursdagen min. Tenkte å gjøre noe med det i år, men har aldri hatt fest før. Er redd for at det blir mislykket. Jeg tenkte jeg kunne invitere på litt vin og tapas. Hvordan pleier dere å gjøre det når dere invitrer til bursdag? Anonymkode: ecdc9...6a3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 Vin og tapas og bursdag blir ikke mislykket, det er gode ingredienser til en fin kveld Inviter de du vil ha der, det trenger ikke å være mange, og fortell hva du serverer (så gjestene skjønner om de skal ta med vin selv eller om du byr på det også, det er litt forskjellig hva folk gjør). Anonymkode: e17db...fb1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vin og tapas og bursdag blir ikke mislykket, det er gode ingredienser til en fin kveld Inviter de du vil ha der, det trenger ikke å være mange, og fortell hva du serverer (så gjestene skjønner om de skal ta med vin selv eller om du byr på det også, det er litt forskjellig hva folk gjør). Anonymkode: e17db...fb1 Blir 10 personer jeg inviterer Tenkte å kjøpe inn vin selv og lage litt forskjellig tapas, så er det noe for enhver smak Hvordan musikk pleier dere å ha? Jeg tenkte vi kunne dra ut senere hvis det er stemning for det. Ellers noe jeg bør huske på? Ts Anonymkode: ecdc9...6a3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #4 Skrevet 2. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir 10 personer jeg inviterer Tenkte å kjøpe inn vin selv og lage litt forskjellig tapas, så er det noe for enhver smak Hvordan musikk pleier dere å ha? Jeg tenkte vi kunne dra ut senere hvis det er stemning for det. Ellers noe jeg bør huske på? Ts Anonymkode: ecdc9...6a3 Musikk ja, det er vanskelig å svare på, det kommer veldig an på hva du/dere liker. Har du f.eks. Spotify eller lignende kan du se om du finner noen spillelister der som du kan bruke. Helt vanlig listepop som spilles på radioen i dag er helt grei, utover det pleier alltid mine gjester å koble til sine egne telefoner og spille litt diverse utover kvelden. Ellers er det greit å ha noe Farris stående. Noen drikker kanskje ikke alkohol den kvelden, og da er det greit å kunne by på noe annet enn springvann. Litt saltstenger og nøtter er også greit å sette frem etter tapasmiddagen, godt med noe salt å knaske til vinen. Lag noen isbiter, det kan hende noen tar med seg noe drikke som det er godt å ha is i. Litt levende lys (gjerne telys), ren håndduk på badet og nok toalettruller ved klosettet er greit. Kjedelig om gjestene må begynne å rope etter toalettpapir fra badet. Ellers, husk å kose deg selv, det er din dag. Pass på å inkludere alle gjestene dine i samtalene, snakk litt med alle, særlig hvis alle ikke kjenner hverandre fra tidligere. Resten sklir av seg selv, skal du se Anonymkode: e17db...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #5 Skrevet 2. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Musikk ja, det er vanskelig å svare på, det kommer veldig an på hva du/dere liker. Har du f.eks. Spotify eller lignende kan du se om du finner noen spillelister der som du kan bruke. Helt vanlig listepop som spilles på radioen i dag er helt grei, utover det pleier alltid mine gjester å koble til sine egne telefoner og spille litt diverse utover kvelden. Ellers er det greit å ha noe Farris stående. Noen drikker kanskje ikke alkohol den kvelden, og da er det greit å kunne by på noe annet enn springvann. Litt saltstenger og nøtter er også greit å sette frem etter tapasmiddagen, godt med noe salt å knaske til vinen. Lag noen isbiter, det kan hende noen tar med seg noe drikke som det er godt å ha is i. Litt levende lys (gjerne telys), ren håndduk på badet og nok toalettruller ved klosettet er greit. Kjedelig om gjestene må begynne å rope etter toalettpapir fra badet. Ellers, husk å kose deg selv, det er din dag. Pass på å inkludere alle gjestene dine i samtalene, snakk litt med alle, særlig hvis alle ikke kjenner hverandre fra tidligere. Resten sklir av seg selv, skal du se Anonymkode: e17db...fb1 Ja, sant. Farris var en god ide. Jeg kan jo evt lage punsj også. En med alkohol og en uten Ts Anonymkode: ecdc9...6a3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #6 Skrevet 2. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, sant. Farris var en god ide. Jeg kan jo evt lage punsj også. En med alkohol og en uten Ts Anonymkode: ecdc9...6a3 Det kan du gjøre, jeg liker alltid å servere en drink (punsj, Cava eller noe sånt) når gjestene kommer, og så servere maten 20-30 minutter etter at siste gjest er kommet. Da blir det litt uformell mingling og hilsing på de man ikke kjenner før vi setter oss ved bordet. Kos deg masse, og husk, det er stemningen som gjør at folk koser seg, ikke nødvendigvis at alt er "perfekt". Anonymkode: e17db...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #7 Skrevet 2. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan du gjøre, jeg liker alltid å servere en drink (punsj, Cava eller noe sånt) når gjestene kommer, og så servere maten 20-30 minutter etter at siste gjest er kommet. Da blir det litt uformell mingling og hilsing på de man ikke kjenner før vi setter oss ved bordet. Kos deg masse, og husk, det er stemningen som gjør at folk koser seg, ikke nødvendigvis at alt er "perfekt". Anonymkode: e17db...fb1 Ja, god ide! Takk for det Ts Anonymkode: ecdc9...6a3
fuglekvitter__ Skrevet 2. april 2017 #8 Skrevet 2. april 2017 (endret) De gangene jeg har invitert til det, så har man bare gått bort til personene og spurt om de vil komme på bursdag. Og hvis vi ikke har invitert folk så gikk det litt av seg selv. Stemningen er viktigst i en bursdagsfeiring. Hvis det skal være lagt opp etter en liste så kan det nok bli litt vel formelt, men folk er forskjellige. Noen ganger tok man med seg lapp på skolen hvis man ville invitere alle i klassen og sånt. Endret 2. april 2017 av fuglekvitter__
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå