Gå til innhold

Overnatting av motsatt kjønn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et dilemma. Jeg har en datter på 14 år, som er hos sin far annenhver helg. Som en regel har vi at hun ikke får ha gutter sovende over her hos meg,og det skjønner hun og er enig i. Hun har ikke kjæreste, og er heller ikke særlig intr i gutter enda. Men, hun har en god kamerat som er homofil (han har kommet ut av skapet) som hun er mye sammen med, jeg er utrolig glad i han, og han er en kjempegutt. Jeg har sagt nei til overnatting for å overholde prinsippet mitt. Nå har hun fått lov å ha denne kameraten på overnatting hos far, fordi han han mener at det ikke skjer "noe galt" selv om han sover over. Jeg har også vært veldig i tvil om gutten skal få sove over her, for tro meg, det er NULL tvil om at han er homofil..men så var det disse prinsippene da. Jeg er fullt klar over at seksuelle ting kan skje når det ikke er natt heller, så det er ingen debatt, men jeg mener at vi må ha visse regler rundt temaet allikevel. Bør jeg la henne få lov å ha overnatting av vennen sin? Jeg må være anonym av hensyn til barna det gjelder.

Anonymkode: fc91e...507

Videoannonse
Annonse
Gjest Athleisure
Skrevet

Ser ikke problemet med at en jente på 14 år har overnatting av gutter. Hva er det verste som kan skje liksom?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, marengsi skrev:

Ser ikke problemet med at en jente på 14 år har overnatting av gutter. Hva er det verste som kan skje liksom?

Nå var det vel ikke det jeg lurte på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, marengsi skrev:

Og sist jeg sjekket var den seksuelle lavalderen i Norge 16 år, så her i hjemmet legger vi ikke til rette eller oppfordrer til å gjøre ulovlige ting.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, marengsi skrev:

nei, vet ikke jeg ? graviditet kanskje i ung alder ?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så latterlig det er med mennesker som absolutt skal overholde alle disse prinsippene sine.. helt på jordet.

Anonymkode: 18d14...168

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I og med at denne gutten er åpent homofil mener jeg han faller mer inn under kategorien "venninne" og jeg ville da tillatt overnatting. 

Anonymkode: ee865...85d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser dilemmaet. Du vil holde på prinsippet om at gutter ikke får overnatte, men samtidig er det null sjangse for at han er mer enn en venn? Tror jeg ville vært litt mer liberal på regelen og heller gått for at kun gode venner får overnatte eller noe slikt.

Anonymkode: 1cb99...f8a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og sist jeg sjekket var den seksuelle lavalderen i Norge 16 år, så her i hjemmet legger vi ikke til rette eller oppfordrer til å gjøre ulovlige ting.

Det stemmer ikke. Det er ikke lov for en over 16 å ha sex med en under 16. Ingen som blir straffet eller gjør noe ulovlig dersom to 14 åringer har sex.. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det blir feil å tviholde på prinsippene dine. Her må du se an person, ikke kjønn.

Foreldrene mine hadde forøvrig også samme regel, og slet nok litt med hva de skulle gjøre da de innså at jeg var bifil. :ler: 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Cathrine88 skrev:

Jeg synes det blir feil å tviholde på prinsippene dine. Her må du se an person, ikke kjønn.

Foreldrene mine hadde forøvrig også samme regel, og slet nok litt med hva de skulle gjøre da de innså at jeg var bifil. :ler: 

:fnise: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Det er ikke lov for en over 16 å ha sex med en under 16. Ingen som blir straffet eller gjør noe ulovlig dersom to 14 åringer har sex.. 

Glemte: selvfølgelig gjelder regelen dersom det er langt mellom 14 åringene, men da er det gjerne snakk om psykiske hemninger hos den ene.

Blir den ene at åringen anmeldt, er det kun en mikroskopisk sjanse for at det får følger, og da på grunn av mental alder hos den andre part.

Det er fint vi har loven men at det skjer noe magisk i hode på barn ved fylte 16, det stemmer ikke og man er ikke nødvendigvis noe mer klar psykisk da enn om man er 14-15..

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte: selvfølgelig gjelder regelen dersom det er langt mellom 14 åringene, men da er det gjerne snakk om psykiske hemninger hos den ene.

Blir den ene at åringen anmeldt, er det kun en mikroskopisk sjanse for at det får følger, og da på grunn av mental alder hos den andre part.

Det er fint vi har loven men at det skjer noe magisk i hode på barn ved fylte 16, det stemmer ikke og man er ikke nødvendigvis noe mer klar psykisk da enn om man er 14-15..

Jeg tror heller ikke at det skjer noe magisk når idet man fyller 16, men det er fortsatt en seksuell lavalder å forholde seg til. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes helt fint du kan la denne vennen overnatte. Jeg er for å holde på prinsipper, og jeg er helt enig i "ingen gutteovernatting"-regelen din, men i dette tilfellet blir det litt latterlig å si nei bare for å holde på prinsippet.

Anonymkode: 527ae...921

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser dilemmaet. Du vil holde på prinsippet om at gutter ikke får overnatte, men samtidig er det null sjangse for at han er mer enn en venn? Tror jeg ville vært litt mer liberal på regelen og heller gått for at kun gode venner får overnatte eller noe slikt.

Anonymkode: 1cb99...f8a

Takk for godt råd :) Ja, jeg tror nok det er veien å gå, han er jo nesten uansett et familiemedlem fordi han er hos oss så mye :)  

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes helt fint du kan la denne vennen overnatte. Jeg er for å holde på prinsipper, og jeg er helt enig i "ingen gutteovernatting"-regelen din, men i dette tilfellet blir det litt latterlig å si nei bare for å holde på prinsippet.

Anonymkode: 527ae...921

Jeg er enig :) 

Gjest Athleisure
Skrevet
33 minutter siden, brownbrown skrev:

nei, vet ikke jeg ? graviditet kanskje i ung alder ?

er jo bare til å fjerne ungen isåfall

Skrevet
Akkurat nå, marengsi skrev:

er jo bare til å fjerne ungen isåfall

ja det er det. men så har vi de som er totallt imot abort og ikke greier å tenke annerledes og mange som blir gravide vil ikke ta abort selv om de ligger i en dårlig situasjn

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det bør du. 

Hva gjør du om det viser seg at din datter er lesbisk? Null venninner på overnatting? 

Anonymkode: f0f96...364

Skrevet

Ryddet for brukerangrep.

Raven Emerald, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...