AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #21 Skrevet 2. april 2017 Til dere som er kritiske til all inclusive: det gir veldig mange arbeidsplasser. Har som sagt vært på flere i Mexico, og har snakket med folk som jobber der, bl.a om maten. Har jo lurt veldig på hva som skjer med maten som serveres på buffeer, og har bl.a hørt at det blir satt på arbeidernes spisesal. Det som er igjen blir kjørt til ulike institusjoner i området. Så helt forjævlig er det ikke. Når det er sagt, frister ikke å reise på all inclusive i Europa. Har kun vært på det flere ganger i Mexico fordi jeg er gift med en mexicaner og i hans omgangskrets er det vanlig å gifte seg på en strand tilknyttet et luksusresort. Som gjest får vi ofte spandert 2-3 dager på slike steder. Anonymkode: 0a6e3...2b1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #22 Skrevet 3. april 2017 Kunne aldri tenkt meg noe annet en all inclusive i Spanio o.l. Har prøvd meg på vanlige restauranter der også, men fy faen så dårlig mat det finnes utenfor de store hotellene. Til og med halvknust bestikk bruker de for sine gjester til tross for stive priser. Anonymkode: 4fd0b...0a9
Serafina. Skrevet 3. april 2017 #23 Skrevet 3. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne aldri tenkt meg noe annet en all inclusive i Spanio o.l. Har prøvd meg på vanlige restauranter der også, men fy faen så dårlig mat det finnes utenfor de store hotellene. Til og med halvknust bestikk bruker de for sine gjester til tross for stive priser. Anonymkode: 4fd0b...0a9 Helt motsatt av hva jeg tenker. Så mange gode spanske restauranter som det finnes ville jeg ikke valgt all inclusive i Spania. Du kan ikke forvente det beste på de mest opptråkkede turiststedene, men et par gater bortenfor er det som regel mange perler. 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #24 Skrevet 3. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne aldri tenkt meg noe annet en all inclusive i Spanio o.l. Har prøvd meg på vanlige restauranter der også, men fy faen så dårlig mat det finnes utenfor de store hotellene. Til og med halvknust bestikk bruker de for sine gjester til tross for stive priser. Anonymkode: 4fd0b...0a9 Hvordan ser halvknust bestikk ut? Anonymkode: b0abd...c55 3
tirben Skrevet 3. april 2017 #25 Skrevet 3. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kunne aldri tenkt meg noe annet en all inclusive i Spanio o.l. Har prøvd meg på vanlige restauranter der også, men fy faen så dårlig mat det finnes utenfor de store hotellene. Til og med halvknust bestikk bruker de for sine gjester til tross for stive priser. Anonymkode: 4fd0b...0a9 Spania har masse gode restauranter! Men i turistløypa er det lett å trå feil!
brownbrown Skrevet 3. april 2017 #26 Skrevet 3. april 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Meg og min samboer reiste i fjor til Rhodos, og hadde hotell i en uke med all inklusive. Vi hadde gledet oss til god mat og drikke, og det var ingenting og si på maten, men brusen derimot var noe vi var veldig skuffet med. Vi fikk servert noe som minnet om dårlig utvatnet Cola, billig Cola... Virket som om det var noe lokalprodusert brus, for vi såg ingen kjente merker på dispenseren. Vi vil derfor prøve en gang til med All inklusive, MEN hvordan kan vi vite at drikken er f.eks Coca Cola eller pepsi, altså EKTE brus? Kan det ha noe med hvilken tid på året vi reiser? Vi reiste sist i september da det var nedgang i sesongen.... Vi tenker og reise i juni/juli denne gangen.. Noen som kan hjelpe? Anonymkode: 73cee...66d av alt du kunne klage på så var det brusen som ikke smakte like godt som hjemme ? himmel og hav
Måbarefåsiat... Skrevet 3. april 2017 #27 Skrevet 3. april 2017 Snobberiet i tråden her, går vel på trådstarter som ikke liker colaen hun får servert. Da snakker vi i-landsproblem. Ellers er jeg helt enig med de andre her som er anti all-inclusive. Det dreper lokalt næringsliv, samtidig som det frarøver turister - inkludert barn - opplevelser av ny og spennende mat, lokal befolkning og å se nye steder. 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #28 Skrevet 3. april 2017 I Spania serveres det ofte merkevarer som coca cola og pepsi. Øl er også de vanlige spanske merkene som du eller ville fått. ofte serveres drinker i begrenset utvalg og man kan kjøpe premium sprit og dyrere drinker for ekstra summer. Maten blir kjedelig og ensformig. Danskebåtpreg hver dag. Men enkelte har jo ikke krav og går på turistfeller av restauranter ute også. Anonymkode: a751b...e0c 1
Vox_populi Skrevet 3. april 2017 #29 Skrevet 3. april 2017 (endret) 21 timer siden, AnonymBruker skrev: All inclusive er en uting da det tar inntektsgrunnlaget fra lokalsamfunnet. I tillegg er det nesten uten unntak dårlig mat (og drikke) Vi betaler for maten og drikka uansett. Om pengene går til et hotell eller til en frittstående restaurant, er likegyldig for samfunnet. Den enes død er den andres brød.. Endret 3. april 2017 av Vox_populi
Gjest Overrasket Skrevet 3. april 2017 #30 Skrevet 3. april 2017 Hva er EKTE brus, da? Det består bare av vann, sukker, smak- og fargetilsetninger og øvrige tilsetningsstoffer. Er det så farlig hvordan etiketten ser ut?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #31 Skrevet 3. april 2017 Okey, jeg ser at det blir litt avsporinger på det som egentlig var spørsmålet mitt... For det FØRSTE så var jeg ikke ute etter og bli kategorisert som snobbete. For det ANDRE så har det litt og si hvilken type brus man får, særlig når man er avholds fra alkohol og gravid jeg kjøper f.eks ikke first price sin cola her hjemme, jeg kjøper Pepsi elle coca cola. For det TREDJE så synes jeg det blir for dumt og kritisere om folk velger all inklusive eller ikke. Betaler man dyrt for en ferie så er det ofte det enkleste for noen, man trenger ikke nødvendigvis og spise på all inklusive hver bidige dag, man kan faktisk gå ut og spise om man føler for og prøve noe nytt. Spørsmålet var enkelt og greit om det finnes all inklusive som har vanlig Pepsi/coca cola istedenfor noe som skal ligne på det Anonymkode: 73cee...66d
Gjest Overrasket Skrevet 3. april 2017 #32 Skrevet 3. april 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet var enkelt og greit om det finnes all inklusive som har vanlig Pepsi/coca cola istedenfor noe som skal ligne på det Anonymkode: 73cee...66d Ja, det finnes helt sikkert.
Ananas. Skrevet 3. april 2017 #33 Skrevet 3. april 2017 23 timer siden, pantertante skrev: Du må da ha hørt om problemene det skaper for lokale aktører. Det har vært plenty av kritiske røster mot det i både norske og utenlandske medier i flere år. Som her, f.eks: http://www.tv2.no/a/4085333/ Poenget var vel at det ikke akkurat var det TS lurte på. Her får hun en hel masse svar om noe hun ikke spurte om, og som fordømmer valget hennes om å reise all inclusive og knapt noen som tar opp det hun faktisk lurer på. Synes det er helt greit å komme med noen kritiske innvendinger i tråder generelt, men det er jo greit om man likevel prøver seg på å svare på det det blir spurt om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå