Gå til innhold

Noen som kan forklare meg all inklusive?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Meg og min samboer reiste i fjor til Rhodos, og hadde hotell i en uke med all inklusive. Vi hadde gledet oss til god mat og drikke, og det var ingenting og si på maten, men brusen derimot var noe vi var veldig skuffet med.
Vi fikk servert noe som minnet om dårlig utvatnet Cola, billig Cola... Virket som om det var noe lokalprodusert brus, for vi såg ingen kjente merker på dispenseren. Vi vil derfor prøve en gang til med All inklusive, MEN hvordan kan vi vite at drikken er f.eks Coca Cola eller pepsi, altså EKTE brus? 
Kan det ha noe med hvilken tid på året vi reiser? Vi reiste sist i september da det var nedgang i sesongen.... Vi tenker og reise i juni/juli denne gangen..

Noen som kan hjelpe?

Anonymkode: 73cee...66d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Meg og min samboer reiste i fjor til Rhodos, og hadde hotell i en uke med all inklusive. Vi hadde gledet oss til god mat og drikke, og det var ingenting og si på maten, men brusen derimot var noe vi var veldig skuffet med.
Vi fikk servert noe som minnet om dårlig utvatnet Cola, billig Cola... Virket som om det var noe lokalprodusert brus, for vi såg ingen kjente merker på dispenseren. Vi vil derfor prøve en gang til med All inklusive, MEN hvordan kan vi vite at drikken er f.eks Coca Cola eller pepsi, altså EKTE brus? 
Kan det ha noe med hvilken tid på året vi reiser? Vi reiste sist i september da det var nedgang i sesongen.... Vi tenker og reise i juni/juli denne gangen..

Noen som kan hjelpe?

Det er alltid lokal drikke som er inkludert. 

Anonymkode: c11d4...29a

• Liker 7
Skrevet

Det pleier å stå hva som er inkludert av drikke når dere skal bestille turen. Ofte er det lokale varianter av øl og vin og etter det dere erfarte tydeligvis også lokale varianter av brus. Skal dere ha andre merker/typer må dere ofte betale for det. Som sagt, sjekk før dere bestiller.

Som regel er det hyggelig å finne fine, lokale restauranter i stedet for all inclusive, men det er jo smak og behag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hm, jeg vet ikke om det stemmer. Da vi reiste med foreldrene mine for 3-4 år siden til Gran Canaria, hadde dem også bestilt all inklusive og da husker jeg vi fikk vanlig Pepsi. 

Gjest making.a.mess
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan hjelpe?

Det er lokal drikke som er inkludert. Men all inklusive kan være dårlig ( har prøvd). Mange 4 stjerners er kjipe. Kommer du opp på 5 eller 5+ så er det sjelden noe å klage på. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Serafina. skrev:

Det pleier å stå hva som er inkludert av drikke når dere skal bestille turen. Ofte er det lokale varianter av øl og vin og etter det dere erfarte tydeligvis også lokale varianter av brus. Skal dere ha andre merker/typer må dere ofte betale for det. Som sagt, sjekk før dere bestiller.

Som regel er det hyggelig å finne fine, lokale restauranter i stedet for all inclusive, men det er jo smak og behag.

Enig i dette. Vi pleier selv å bestille halvpensjon som innebærer frokost og middag, mens lunsj tar vi på andre restauranter. 

Anonymkode: bd76a...0f0

AnonymBruker
Skrevet

Beklager for avsporing og alt det der, men all inclusive er en uting. Reiser man med barn kan jeg til nød forstå det, men voksne mennesker? For det første går dere glipp av all lokal og god matlaging, for det andre går det sterkt utover inntekten til de andre som ikke har så mye annet å livnære seg på enn turister. 

Bruk de lokale restaurantene, så er du helt sikker på at du får rett brus, og at maten ikke blir gjenbrukt. Noe jeg vet skjer. 

Anonymkode: d7041...ce9

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan hjelpe?

Det du får av mat og drikke er lokale varer ikke varer produsert i Norge eller andre svære konsumland. 

Hva all inklucive innkluderer står på nettsidene til hotellet når du bestiller. Vi kan ikke vite hvilket hotell det er aktuelt å bestille på nytt fra.

Anonymkode: 3a174...be7

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for avsporing og alt det der, men all inclusive er en uting. Reiser man med barn kan jeg til nød forstå det, men voksne mennesker? For det første går dere glipp av all lokal og god matlaging, for det andre går det sterkt utover inntekten til de andre som ikke har så mye annet å livnære seg på enn turister. 

Bruk de lokale restaurantene, så er du helt sikker på at du får rett brus, og at maten ikke blir gjenbrukt. Noe jeg vet skjer. 

Jeg er helt enig med deg. Lokalmiljøet mister turisttrafikken når det popper opp all inclusive overalt. Trist igrunnen.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :)
Muligens vi bare reiser uten all inklusive og satser på og spise ute. Dette er en spontan reise vi planlegger, før vi blir foreldre i november. Så vi er langt ifra kresne, men da begge ikke er så glade i alkohol og jeg ikke kan drikke alkohol, så er det greit og forsikre seg om at man får noe godt og drikke til maten.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Serafina. skrev:

Jeg er helt enig med deg. Lokalmiljøet mister turisttrafikken når det popper opp all inclusive overalt. Trist igrunnen.

Ja, det er det. Jeg har noen bekjente som driver restaurant på Rhodos, og de sier det er mange som har måttet stenge pga de store all inclusive-hotellene på øya. 

Ikke bra..

• Liker 2
Skrevet

Ville aldri reist all inclusive! Noe av det beste med å reise er jo nettopp det å finne gode og spesielle restauranter som er autentiske for det stedet man er på. 

• Liker 10
Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 timer siden, Serafina. skrev:

2 timer siden, tirben skrev:

Ville aldri reist all inclusive! Noe av det beste med å reise er jo nettopp det å finne gode og spesielle restauranter som er autentiske for det stedet man er på. 

Jeg er overasket over at en tråd om All-inclusive fikk stå i så mye som 11 minutter før det kom noen som måtte avspore for å spre sitt reisesnobberi.

Endret av Herr Heftig
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Jeg er overasket at en tråd om All-inclusive fikk stå i så mye som 11 minutter før det kom noen som måtte avspore for å spre sitt reisesnobberi.

Vås, det er ikke snobberi, men bekymring for mine venner som taper viktig inntekt, samt medfølelse med de jeg ikke kjenner, som må stenge livsgrunnlaget sitt. 

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Jeg er overasket at en tråd om All-inclusive fikk stå i så mye som 11 minutter før det kom noen som måtte avspore for å spre sitt reisesnobberi.

De argumentene du siterer har ikke noe med snobberi å gjøre, men bekymring for lokalmiljøene på feriestedene. Jeg har prøvd all inclusive, men synes det er en mye bedre opplevelse å ikke ha det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

All inclusive er en uting da det tar inntektsgrunnlaget fra lokalsamfunnet. I tillegg er det nesten uten unntak dårlig mat (og drikke) 

Anonymkode: 0454b...365

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på flere all inclusive resorts i Mexico, og på alle stedene har vi fått både brus og øl i originale bokser og flasker.

Anonymkode: 0a6e3...2b1

Skrevet (endret)

All inclusive et fantastisk for småbarnsforeldre!

Det er som regel lokale drikkevarer. Cola er ikke cola og baileys er ikke baileys.

Endret av Sol79
Skrevet
26 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Du må da ha hørt om problemene det skaper for lokale aktører. Det har vært plenty av kritiske røster mot det i både norske og utenlandske medier i flere år.

Som her, f.eks: http://www.tv2.no/a/4085333/

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kun fått Pepsi, 7up osv. når vi har vært på all inclusive. 

Anonymkode: cf867...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...