Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare få si at dere mødre er helt fantastiske :hjerte: Dere er helt enestående. Jeg vet ikke om jeg tør å få barn, for jeg vet ikke om jeg har dette morsgenet i meg.

Mamma stiller alltid opp for meg. Lojaliteten ligger alltid hos meg. Hun dømmer meg aldri, hjelper meg med alt jeg måtte trenge. Hun kjenner meg bedre enn noen andre. 

Jeg skal ta en kosmetisk operasjon, og var usikker på om jeg skulle fortelle henne om den. Bestemte meg for å fortelle, og selvom hun ikke støtter at industrien er slik mot kvinner (feminist som hun er), og mener operasjonen er litt tullete, så skjønner hun at dette plager meg såpass mye psykisk at hun blir med meg på operasjonen, betaler deler av operasjonen og skal hjelper meg i dagene etter :hjerte: og selvsagt forteller hun ingen om inngrepet. 

Dukker disse morsegenskapene opp når man får barn? Eller har man dem i seg fra før? Hva om jeg får barn, og så blir jeg ikke en like god mamma som jeg ønsker å være.. 

Anonymkode: 607dd...1ba

Videoannonse
Annonse
Gjest GoldenLioness
Skrevet (endret)

Møkkapad.

Endret av GoldenLioness
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare få si at dere mødre er helt fantastiske :hjerte: Dere er helt enestående. Jeg vet ikke om jeg tør å få barn, for jeg vet ikke om jeg har dette morsgenet i meg.

Mamma stiller alltid opp for meg. Lojaliteten ligger alltid hos meg. Hun dømmer meg aldri, hjelper meg med alt jeg måtte trenge. Hun kjenner meg bedre enn noen andre. 

Jeg skal ta en kosmetisk operasjon, og var usikker på om jeg skulle fortelle henne om den. Bestemte meg for å fortelle, og selvom hun ikke støtter at industrien er slik mot kvinner (feminist som hun er), og mener operasjonen er litt tullete, så skjønner hun at dette plager meg såpass mye psykisk at hun blir med meg på operasjonen, betaler deler av operasjonen og skal hjelper meg i dagene etter :hjerte: og selvsagt forteller hun ingen om inngrepet. 

Dukker disse morsegenskapene opp når man får barn? Eller har man dem i seg fra før? Hva om jeg får barn, og så blir jeg ikke en like god mamma som jeg ønsker å være.. 

Anonymkode: 607dd...1ba

Jo... takk. :)

Din mor høres ut som en god mor. 

Jeg tror noen personer har mer barnetekke enn andre. Det tror jeg. Hos de aller fleste av oss utvikler de seg nok likevel over tid, tror jeg.

En kosmetisk operasjon kan være så mangt. Antar det ikke er det du ønsker en diskusjon rundt her, men heller morsrollen. Nå er jeg mor til en gutt, så jeg tror det er en større sjanse for at jeg kanskje ikke kommer innom disse problemstillingene. Men skal gutten min ha en kosmetisk operasjon kommer det i stor grad an på hvilken type operasjon det er, og hvilke årsaker som han vektlegger som gode grunner for å gjøre det, ift om jeg kommer til å støtte opp om det. Jeg kommer alltid til å hjelpe mitt barn etter eventuelle operasjoner når det trengs, så sant operasjonen er gjort av medisinske behov. Om det ikke er av medisinske årsaker vurderer jeg det nok etter skjønn.

Så tror jeg også at ingen er full-lært i morsrollen den første dagen man er mamma for sitt første barn. Ingen får en bruksanvisning ut av seg samtidig som når barnet kommer ut. Jeg lærte utrolig mye det første året, og lærer stadig flere år etterpå, selv om jeg selvsagt føler meg utrolig mye sikrere i rollen nå enn før.

Anonymkode: 5a946...f8e

• Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Vi prøver igjen. 

Jeg tror at det er medfødt mht personlighet kombinert med realistiske forventninger, en bratt læringskurve og ydmykhet som avgjør om man blir en god mor. 

I mine øyne så er en god mor en som virkelig "ser" barnet sitt og behandler og oppdrar det etter barnets behov og personlighet. En mor som lytter til råd, men som følger sin egen magefølelse og ser an barnet på om hva som fungerer best for dere, ikke hva "alle" andre mener. 

Hun lytter til hva barnet har å si. Det betyr ikke at hun alltid er enig, men hun anerkjenner og lar barnet vite at det er hørt og at barnets mening betyr noe.

Hun elsker og støtter barnet uansett. Det skal aldri være redd for å fortelle, spørre eller si ifra om noe. 

Hun får barnet til å føle seg trygg og elsket uansett hva. Det er aldri tvil hos barnet om at mamma alltid  vil være der som en trygg havn uansett hvor hardt stormen raser. 

Skrevet

Mødre er mennesker, ikke en homogen masse med like holdninger, meninger og væremåte.  Noen egner seg som mødre, og noen burde aldri blitt mødre.  Det finnes mødre som mishandler barna sine, og som tar livet av barna...

Mødre er like forskjellige som fedre.  Vær takknemlig for at du har en mor som bryr seg om deg, og som til og med går på akkord med egne holdninger mht. kosmetisk operasjon.  Hva med far, er ikke han involvert og betrodd? 

Gjest GoldenLioness
Skrevet
6 timer siden, Zienna skrev:

Mødre er mennesker, ikke en homogen masse med like holdninger, meninger og væremåte.  Noen egner seg som mødre, og noen burde aldri blitt mødre.  Det finnes mødre som mishandler barna sine, og som tar livet av barna...

Mødre er like forskjellige som fedre.  Vær takknemlig for at du har en mor som bryr seg om deg, og som til og med går på akkord med egne holdninger mht. kosmetisk operasjon.  Hva med far, er ikke han involvert og betrodd? 

Nå er Ts en kvinne og lurer på om HUN blir en god mor. Det har ikke noe med at fedre er dårligere. Hun lurer på om hennes rolle som mor vil være like god som hun har opplevd sin mor. Morsinstinkt. Å være mamma. 

Hun er også takknemlig. Om du leste hl er det en hyllest til moren og andre gode mødre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...