Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2004 #1 Skrevet 17. desember 2004 Jeg trenger en enkel oppskrift på risboller. Jeg har kjøpt inn delfiafett og puffet ris, men hva mer trenger jeg? trenger ingen stor oppskrift egentlig.
Kristin S Skrevet 17. desember 2004 #2 Skrevet 17. desember 2004 hmm..Er det det samme som sjokoladetopper? =) Jeg bruker i tilfelle 1/2 pakke delfiafett, 150 g melis, 2 ss kakao, 1 egg, 2 ss kaffe, 1 ts vaniljesukker. Så bruker jeg havrenøtter i stedet for puffet ris!
Arkana Skrevet 17. desember 2004 #3 Skrevet 17. desember 2004 Jeg synes det er bedre å bruke smeltet sjokolade enn kakao, bedre smak. I tillegg foretrekker jeg risboller laget med smør og ikke delfiafett (synes delfiafett er kvalmende). Her får du oppskrift på begge deler. Risboller I 3 ss fløte 1 plate kokesjokolade 50 g meierismør 2 ts vaniljesukker 5 dl puffet ris Smelt sjokoladen med kremfløte. Rør inn smøret til det har smeltet. Smak til med vaniljesukker. Bland i puffet ris. Legg små boller av blandingen på bakepapir eller i muffinsformer. La stivne i kjøleskap. Risboller II 2 plater sjokolade 4 ss sterk kaffe 250 g kokosfett 2 egg 2-3 ss sukker ca 12 dl puffet ris Smelt sjokolade i kaffe ved svak varme. Smelt kokosfettet og avkjøl det til ca 37 grader. Visp eggedosis av egg og sukker. Bland kokosfettet med sjokoladen og hell det i en tynn stråle i eggedosisen under kraftig visping. Bland i puffet ris. Sett blandingen i topper med skje på bakepapirkledt plate. La stå kaldt for å stivne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå