Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi driver et spisested i Sentrum sv byen. Jeg har 28 ansatte hvor de fleste er unge men likevel over 18. Jeg har ei ung en som stadig melder avbud på ekstra vakter hun har satt seg opp på.  Og hun gir ikke beskjed før rett før at hun ikke kan. Eksempel nå i helga. Hun ringte meg på onsdag denne uka og sa at hun ikke kunne jobbe fredag ettermiddag fordi hun skulle på tur og kom ikke hjem før lørdag. OK, jeg fikk byttet vaktfolk. Så i dag er jeg innom jobben og min dagvakt sier at håper at hun ( dennne jenta) husket at hun skal på jobb kl3. Jeg sender SMS og nei da hun ble noen dager ekstra  borte. 

Dette gjentar seg stadig. Kan man si henne opp?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dere kan si henne opp, men kan dere ikke bare slutte å gi henne ekstra vakter?

Anonymkode: e200d...1b6

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dere kan si henne opp, men kan dere ikke bare slutte å gi henne ekstra vakter?

Anonymkode: e200d...1b6

Dette er den vanligste måten å gjøre det på. En form for oppsigelse, som er gyldig. 

Hilsen en som har studert arbeidsrett.

Anonymkode: ea8b8...10e

Skrevet

Hva med å prate med henne og fortelle henne at siden hun stadig ikke kommer når hun selv har satt seg opp på ekstravakter så kan hun fremover bare få jobbe de ordinære vaktene. 

Skrevet

Jeg er selv butikksjef, hadde ALDRI godtatt slik oppførsel. Dette går utover din tid. Skal hun ha  fri, så må hun ordne seg fri selv. Dette høres ut som en svært uansvarlig person som er vant til å få det slik hun vil. Sett foten ned!

AnonymBruker
Skrevet

TS, håper du har anonymisert innlegget ditt. Hvis ikke er det på kanten og særdeles uprofesjonelt. 

Anonymkode: 5f514...9f3

Skrevet (endret)

Oi, det er ganske umoden, uprofesjonell og uansvarlig oppførsel, ja... Så, hun er fast ansatt, men setter seg i tillegg opp på ekstravakter, og det er disse ekstravaktene hun til stadighet melder avbud på? Hun møter opp til de faste vaktene sine? I så fall vil det vel være standard praksis å bare slutte og gi henne noen ekstravakter, det var i alle fall det sjefen min gjorde med en lignende situasjon for et par måneder siden. Det samme gjelder vel for så vidt hvis hun ikke har noen faste vakter i det hele tatt, men bare er ansatt som ringevikar:)

Endret av vscare
Skrevet

Gi henne en samtale med skriftlig advarsel. Jenta bør få muligheten til å lære at man ikke bare kan sjalte og valte med jobb som man ønsker... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...