Lillek Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Hei! Jeg fikk trøffelolje i gave, men er usikker på hva jeg kan bruke den til. Jeg tar i mot alt av tips og oppskrifter Jeg er veldig glad i å lage mat og ikke kresen!
Barnavregnbuen Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 Jeg hadde definitivt brukt den i en kremet pastasaus 3
Zzyzx Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 Den funker best til "hvit mat". Jeg drypper den over hvit pizza (etter steking), bruker den i sopprisotto, passer utmerket i blomkålpuré og blomkålsuppe og selvsagt i soppstuing. Aromaen i trøffelolje er ganske flyktig, så den skal helst brukes på slutten av tilberedningen. 4
Mynona Skrevet 2. april 2017 #4 Skrevet 2. april 2017 Jeg har en og, så jeg skal følge med her. For det eneste jeg bruker den til, og som jeg synes er dødsgodt er å lage en slags trøffeldressing. creme fraiche, trøffelolje, trøffelsat (som jeg også fikk i gave sammen med oljen) og pepper. Starter rett og slett med creme fraiche, og tar i litt av oljen og litt av saltet og rører rundt, smaker til og tar i litt mer. Synes det er veldig godt som en saus/dressing til laks, kylling på salat osv. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #5 Skrevet 2. april 2017 5 minutter siden, Mynona skrev: Jeg har en og, så jeg skal følge med her. For det eneste jeg bruker den til, og som jeg synes er dødsgodt er å lage en slags trøffeldressing. creme fraiche, trøffelolje, trøffelsat (som jeg også fikk i gave sammen med oljen) og pepper. Starter rett og slett med creme fraiche, og tar i litt av oljen og litt av saltet og rører rundt, smaker til og tar i litt mer. Synes det er veldig godt som en saus/dressing til laks, kylling på salat osv. Den gjør seg også ypperlig som dip til godt potetgull med salt, om man har lyst på litt luksussnacks foran TVen. Anonymkode: 9cf58...b3f 2
onyx Skrevet 2. april 2017 #6 Skrevet 2. april 2017 I risotto, dvs jeg drypper den over ved servering eller rører inn helt til slutt. Det er også godt å dryppe over eller mikse i eggerøre eller røre inn i nykokt pasta (helst fersk, med nykvernet pepper og parmesandryss). Jeg bruker det også mye på supper. Kastansjesuppe, pastinakk eller sellerirotsuppe synes jeg passer veldig godt med litt trøffelolje på toppen. 3
Mynona Skrevet 2. april 2017 #7 Skrevet 2. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den gjør seg også ypperlig som dip til godt potetgull med salt, om man har lyst på litt luksussnacks foran TVen. Anonymkode: 9cf58...b3f Det blir ny luksussnacks her ja!
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #8 Skrevet 2. april 2017 Bittelitt på eggerøre. Obs. Vær forsiktig. Skal lite til. Blir det mye så blir d motsatt effekt Anonymkode: 66d68...646
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #9 Skrevet 2. april 2017 Omelett blir rene luksusen med å risle litt trøffelolje over når omeletten er ferdig stekt. Jeg bruker også trøffelolje i potetmos. Anonymkode: 31f04...896
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #10 Skrevet 3. april 2017 En gang fikk jeg kremet hodekål med trøffelolje på Klosteret i Oslo. Kål og trøffel høres ut som en merkelig kombinasjon, men passet fantastisk godt sammen. Ellers slutter jeg meg til alle forslagene om risotto, pasta og eggeretter, dette er mat som det gjør seg veldig godt med litt trøffelolje på. Anonymkode: 9cf58...b3f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #11 Skrevet 3. april 2017 Veldig enig i alt som er foreslått her. I tillegg vil jeg slå et slag for trøffelolje og godt moden brie! Ringle et lite lag over osten (gjerne oppå brødskive) det smaker aldeles fantastisk!! Anonymkode: 8f227...8d6
FantasDick Skrevet 3. april 2017 #12 Skrevet 3. april 2017 Sier som flere; suppe, pasta og risotto! Gjerne med sopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå