Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg kunne starte en tråd der vi kunne dele forskjellige sminketips, velvære, kjerringråd o.l.

Jeg har et lite hårtips for tørt behandlet hår som funket på meg. Først brukte jeg Panthene Pro V repair and protect i ca. en måned i tillegg til Oliven Virgin Oil som hårkur annenhver gang jeg vasket hår. En gang i uken brukte jeg Body shop hårkuren i tillegg, og etter en måned byttet jeg til en shampo for vanlig hår, og nå har håret mitt blitt kjempefint igjen. Jeg har langt hår, og hadde tatt permanent, og deretter antipermanent igjen pga dårlig resultat :)

Et annet hårtips for flass er selokos shampo. Den fåes kjøpt på apoteket og er veldig drøy.

Yves Saint Laurent concealer er veldig bra for mørke ringer under øynene.

har sikkert flere ulike tips på lager, men dette kom jeg på i farta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oliven Virgin Oil som hårkur annenhver gang jeg vasket hår.

:o

Det ville du aldri fått meg til å smøre inn i håret!!

Skrevet

:o

Det ville du aldri fått meg til å smøre inn i håret!!

har man veldig tørt hår så hjelper det. Og det er ikke så ille som det høres ut om du ikke har prøvd det.. Er lett å vaske ut hvis man tar i en mild shampo før man vasker med vann. :)

Skrevet

Olivenolje fungerer helt supert til tørt og slitt hår.

Mitt tips: Bland salt eller sukker i litt olje (f.eks olivenolje) og bruk det som peeling på hele kroppen. Like bra som dyre peelingkremer.

Skrevet

Mitt tips: Bland salt eller sukker i litt olje (f.eks olivenolje) og bruk det som peeling på hele kroppen. Like bra som dyre peelingkremer.

Og dæven, som du må rengjøre dusjen etterpå! Kjøpte en ferdig slik saltskrubb med solsikkeolje, og måtte skrubbe hele dusjen etter en gangs bruk, pga oljen.

Skrevet

Slenger meg på den Selukosen, selv om den er for oss med seborreisk eksem. Men det er mange som tror de har flass/tørr hodebunn og som har eksem, og for de er det greit å prøve selukos, spesielt hvis ikke fungoral har noen effekt. :wink:

Skrevet
Slenger meg på den Selukosen' date=' selv om den er for oss med seborreisk eksem. Men det er mange som tror de har flass/tørr hodebunn og som har eksem, og for de er det greit å prøve selukos, spesielt hvis ikke fungoral har noen effekt. :wink:[/quote']

Stemmer at det er for seborreisk eksem ja...Fungerer bra på meg i hvert fall, men aner ikke hva jeg har. Tror muligens ikke det er flass. kanskje en blanding av eksem og flass.

Skrevet

Kan godt være det er seborresisk eksem. Det minner jo veldig om flass. Temaet flass/eksem har vært oppe før. Her er den ene.

Skrevet

Kanskje det er det jeg har da. Er blitt mye bedre etter to ukers bruk av selukos i hvertfall :) Det klødde endel før også..

Skrevet

Pass på at du skyller det ut i lunka vann! Så kaldt du orker å dusje i, så ikke olja sitter fast etterpå..

Drikk et glass med vann "opp-ned" for å slutte å hikke. ( len deg fremover og sett glasset inntil overmunnen..)Dette funker alltid for meg.

Bland olje og havsalt for peeling av kroppen(blir litt hardt mot huden og vondt og trå på og klissete i dusjen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...