AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Denne helga var jeg og kjæresten min å besøkte et vennepar av oss vi ble kjent med i fjor på tur. Vi var på samme guidet tur og fikk god kontakt. Denne helga besøkte vi de for første gang. De bor 6 timer unna. Vi ankom i 6 tiden på fredag og vi hadde bare en rolig kveld hjemme hos de. Neste dag var bare en stor skuffelse! De bor i en liten by, hvor det er vanlig å dra ned til byen på dagen å drikke og være sosial. Det er visst ikke vanlig å dra ut på kvelden. Så vi dro ned til byen i 1 tiden da. Vi merket fort at dette var en liten by hvor alle kjente alle. Vi kom inn på puben litt etter de. Da vi kom etter, så satt de på bord med venner og drakk med de. Vi var liksom glemt. Vi satt oss på et bord og følte oss dumme. Vi kjente jo ingen. Vi ble ikke invitert bort. Vi gadd ikke å gå bort og spørre "er det plass til oss og?" Det var vi ikke komfortabel med. Så vi ble lei og gikk litt rundt i byen istedenfor. Da vi kom tilbake, så satt de enda på samme bord. Vi fikk huket tak i henne og sa vi ville hjem. Han ville ikke hjem enda og vi tre dro hjem da. Han kom hjem noen timer senere full. Etter vi hadde spist middag, så ville han bare sitte på kjøkkenet å drikke øl. Hun gikk å la seg tidlig. Vi to ble bare sittende i stua å glo på tv. Jeg spurte om han ikke ville komme inn til oss, men det ville han ikke. Plutselig hørte vi et smell og da fant vi han i en usse på gulvet. Fikk han opp i seng. Vi dro rett etter frokost og var så skuffet. Mest over han. Han ikke interessert i å være med oss på lørdagen i det hele tatt! Vi har ikke fått se hverandre sist de var hos oss i oktober. Da hadde vi det kjempe hyggelig. Vi hadde gledet oss masse, men vet ikke om vi vil besøke de igjen. Hadde dere tatt det opp med de eller bare latt det ligge? Anonymkode: 2b76a...573 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 Du får vente å se om de tar kontakt med dere. En sånn oppførsel,viser at de ikke er intr i dere. Mulig de har et alkoholproblem? Anonymkode: cb3eb...cd9 9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 Oisann, da ville ikke jeg tatt kontakt med dem igjen, men latt ballen ligge hos dem. Anonymkode: e9e7c...dad 11
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #6 Skrevet 2. april 2017 Nei, ville ikke tatt det opp med DEM. Ville bare droppet DEM som venner. (ikke de...) Anonymkode: 99902...15f 11
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #7 Skrevet 2. april 2017 13 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Var det dem som inviterte dere? Ja Anonymkode: 2b76a...573
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #8 Skrevet 2. april 2017 Drikke midt på dagen???? Var det de som inviterte dere eller hva skjedde egentlig? Det vennskapet hadde jeg glatt droppet. Sletta alt på sosiale medier og numre. Anonymkode: da195...3b3 10
smalls Skrevet 2. april 2017 #9 Skrevet 2. april 2017 Veldig frekk oppførsel! Spiller ingen rolle om de inviterte dere eller ikke, sånn gjør man bare ikke når man har gjester på besøk. Blir de ikke flaue? Jeg hadde lett droppet kontakt. Tar de kontakt, så kan dere forklare hvorfor dere ikke ønsker mer kontakt. Makan! 9
Sirah Skrevet 2. april 2017 #10 Skrevet 2. april 2017 Jeg hadde bare droppet dem med mindre de tok kontakt igjen selv. Det er helt uvanlig å vise så lite interesse for gjestene sine. Mulig de prøvde å "avvise" dere på en skikkelig klønete måte. 10
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #11 Skrevet 2. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drikke midt på dagen???? Var det de som inviterte dere eller hva skjedde egentlig? Det vennskapet hadde jeg glatt droppet. Sletta alt på sosiale medier og numre. Anonymkode: da195...3b3 Hvorfor er det galt å drikke midt på dagen på en lørdag? Hadde vært noe annet om det var midt i en ukedag, men ser ikke noe problem med å drikke på dagen på en lørdag. Ikke alle vil ut å drikke på kvelden/ natta. Bare fordi det er nest normalt. Anonymkode: c31bf...04e 10
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #12 Skrevet 2. april 2017 Man trenger ikke bli offisielt invitert til et bord på et lite sted med kjente. Dere høres litt lettere nevrotiske ut, en annen person hadde bare funnet seg en stol, dratt den til bordet og presentert seg selv. Anonymkode: 700ef...a31 32
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #13 Skrevet 2. april 2017 Jeg bor i en liten by. Her er det IKKE vanlig å dra på pub i ett-tida å drikke i evigheter. Høres veldig rart ut alt sammen. Drikke seg dritings når man har besøk langtveisfra... høres skikkelig uforskammet ut, selv for en "bondeknøl" som meg. Hva med å vise dere rundt i byen? Lage god middag og drikke vin hjemme? Spille noen artige brettspill? Ha en slags opplevelse i lag? Anonymkode: b4700...43d 21
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #14 Skrevet 2. april 2017 Ang. det å sitte sammen med andre; det er helt normalt på små steder. Jeg kommer fra et lite sted selv, og skjønte ikke hvor sosialt inkompetent det er å ikke evne å feks presentere folk. Jeg var vant til at alle kjente alle, og om det kom en utenfra fikk de klare seg selv. Ingen tok hensyn til det. Nå, derimot, har jeg lært hvordan høflige voksne opptrer. Når det er sagt, så kunne dere gjort en innsats selv. Det er en selvfølge at dere burde satt dere sammen med dem, ikke for dere selv. Anonymkode: 5f0a0...16d 10
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #15 Skrevet 2. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke bli offisielt invitert til et bord på et lite sted med kjente. Dere høres litt lettere nevrotiske ut, en annen person hadde bare funnet seg en stol, dratt den til bordet og presentert seg selv. Anonymkode: 700ef...a31 Jeg hadde ikke gjort det. Kanskje du skal begynne å forstå ikke alle er like sosial og tøff som du? Ikke ALLE hadde dratt stolen bort nei. Man vil ikke presse seg på. Ts og kjæresten kjente ingen der. Kun de to som inviterte dem og heller ville sitte på bord med andre. Anonymkode: c31bf...04e 12
Gjest 007_008_007 Skrevet 2. april 2017 #16 Skrevet 2. april 2017 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke bli offisielt invitert til et bord på et lite sted med kjente. Dere høres litt lettere nevrotiske ut, en annen person hadde bare funnet seg en stol, dratt den til bordet og presentert seg selv. Anonymkode: 700ef...a31 Er det virkelig så rart at de følte seg ignorert? Når man har gjester på besøk så vier man tiden til dem. Hvis det ikke passet med besøk, kunne de sagt fra slik at TS og samboeren ikke trengte å reise. Når man har gjester og man er på sosiale tilstelninger så presenterer man de for andre. At noen kan forsvare oppførselen til det andre venneparet er horribelt. Ikke rart at mange ser på nordmenn som uhøflige og vulgære. Jeg hadde vinket de bort til meg og bedt de sitte sammen med meg og min gjeng, og deretter presentert paret for alle. Om det mot formodning ikke var plass så ville jeg reist hjem igjen med dem eller dratt et annet sted. Endret 2. april 2017 av 007_008_007
Kontormus Skrevet 2. april 2017 #17 Skrevet 2. april 2017 Èn ting er at de sitter sammen med venner på pub, men det er mildt sagt merkelig at de ikke gjorde plass til dere ved bordet. Og helt sprøtt at de ikke inviterte når det gikk opp for dem at dere satt på et bord for dere selv. Men hvorfor gikk dere for dere selv FØR puben? Jeg tenker at her må noen ha misoppfattet noe, og denne damen må jo ha vært mektig forbannet på sin samboer for å sitte med dritthumøret og drikke seg så dritings at han ikke klarer å holde seg på bena. Jeg ville ringt og spurt om hva som skjedde. Eller, ikke ta kontakt i det hele tatt, og eventuelt vente til de gjør det. 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #18 Skrevet 2. april 2017 Jeg synes det var frekt av dere å sette dere på et annet bord. Er jo opplagt at dere skulle sette dere sammen med dem. Hallo liksom! Fra det øyeblikket trodde de sikkert at dere ikke likte dem, og så ble det hele kleint. Anonymkode: 08401...442 10
Gjest Rose11 Skrevet 2. april 2017 #19 Skrevet 2. april 2017 Dårlig gjort av dem ja! Tror ikke jeg ville tatt det opp med dem, men bare lat kontakten dabbe av når dem viser dere så liten interesse. Det er rett og slett uhøflig å overse gjestene sine på den måten der. De skulle så klart gjort en innsats, (presentert dere for de andre og vinket dere bort) men når dem ikke gadd det, så skjønner jeg VELDIG godt ts og han ble lei.
Gjest Rose11 Skrevet 2. april 2017 #20 Skrevet 2. april 2017 8 minutter siden, 007_008_007 skrev: Er det virkelig så rart at de følte seg ignorert? Når man har gjester på besøk så vier man tiden til dem. Hvis det ikke passet med besøk, kunne de sagt fra slik at TS og samboeren ikke trengte å reise. Når man har gjester og man er på sosiale tilstelninger så presenterer man de for andre. At noen kan forsvare oppførselen til det andre venneparet er horribelt. Ikke rart at mange ser på nordmenn som uhøflige og vulgære. Signerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå