SparrowR Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Jeg har en venninne som nettopp har fått seg ny kjæreste. Eller, helt ny er han vel ikke, de har holdt på siden i sommer. Forholdet deres har imidlertid vært hemmelig (for de fleste, men ikke for meg) frem til nå, fordi han hadde dame da han traff min venninne, og denne dama var høygravid. Hun fødte barnet i høst, fikk en sønn, mens mannen fortsatte å holde på med min venninne. Jeg har hele tiden ment at enten må min venninne slutte å være med denne mannen, eller så må mannen i det minste være ærlig ovenfor dama si. Aller helst håpte jeg at mannen skulle ta seg sammen og fortsette å være sammen med moren til sitt nyfødte barn. Såpass mener jeg en nybakt mor fortjener. Men - det som skjedde var at mannen til slutt la alle kort på bordet for dama si, gikk fra hus og barn, og nå er han sammen med min venninne. Jeg synes det er en helt uakseptabel ting å gjøre, og jeg blir kvalm av denne mannen. Men nå vil min venninne at jeg skal bli venn med kjæresten hennes, og har null forståelse for at jeg blir kvalm av han. Er det urimelig av meg å ikke ville treffe den nye kjæresten til min venninne? Jeg har ikke noe forhold til eksen hans. 6
Kattugla Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 (endret) Er det egentlig noe verre å omgås ham enn din venninne? Det er mulig at hun ikke har vært utro men hun har etter min mening, oppført seg svært lite sympatisk. Det er ingen som MÅ innlede et forhold til en de vet er opptatt, det er et valg man tar. Tror jeg ville snarere revurdert hele vennskapet til henne. Endret 2. april 2017 av Kattugla 25
Hermine Grang Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 (endret) Ikke lett det der. Kanskje det greieste er at du får tid til å få tingene på avstand før du gir han en sjanse. Jeg er heller ikke noe fan venninnen til TS, men det er vel egentlig ikke det TS ønsker å diskutere i tråden? Endret 2. april 2017 av Hermine Grang 3
Kvinne87Rogaland Skrevet 2. april 2017 #4 Skrevet 2. april 2017 I utgangspunktet er det jo en råtten ting å gjøre. Men du vet jo ikke noe om forholdet til dette paret. Jeg synes det er innafor å gå fra barnets mor - man kan jo ikke holdes som gissel i et forhold på grunn av et barn. Nå kan barnemor heller finne seg en mann som elsker henne. Problemet her er jo at han har gått bak ryggen til partneren sin og vært utro med din venninne. Men hvis forholdet har vært dødt har han kanskje ventet med å gjøre det slutt, slik at mor ikke får en ekstra belastning når hun er høygravid og skal føde? Det er mange faktorer som spiller inn her. Selv hadde jeg aldri blitt sammen med en mann som akkurat hadde fått barn med en annen kvinne. Det blir nok ikke lett dette her. 2
SparrowR Skrevet 2. april 2017 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2017 (endret) Jeg vurderte en stund å sette hele vennskapet til side, og etter en kjempestor diskusjon med henne, trodde jeg hun skulle avslutte hele forholdet. Helt enig i at hun er usympatisk og at det er uforståelig at hun er så forelsket at hun lar en nybakt mor bli sittende igjen dumpa, sviktet og alene. Men nok om det - jeg synes det er vanskelig å forholde meg til mannen, og til de to som et par. Jeg vil ikke omgås mennesker som oppfører seg slik mot folk de bør være glad i. Ikke bare (eks)dama, men også den nyfødte sønnen, er sveket etter min mening. Kanskje er det mamma-hjertet mitt som gjør at jeg synes dette er så innmari dårlig gjort. Orker knapt å forestille meg hvordan det sviket føles. Endret 2. april 2017 av SparrowR 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #6 Skrevet 2. april 2017 Jeg hadde holdt meg unna både mannen og venninna. Hadde faktisk dumpa henne som venn.Jeg vil ikke ha venner med råtne verdier. Anonymkode: 84465...a52 12
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #7 Skrevet 2. april 2017 Det er hardt å falle fra sin høye hest. Din, altså. Du vet ikke hvordan det er å være i andres sko, ikke døm før du selv har opplevd det. Jeg, og mange med meg, har gjort ting vi aldri hadde forestilt oss at vi skulle gjøre. Vi anser oss selv som moralske mennesker, men har likevel gjort ting som ville sjokkere de fleste. Skinnhellige mennesker er ofte mennesker som ikke har opplevd nok i livet til å la andre leve sitt eget liv uten å fordømme dem. Anonymkode: 4fa84...e64 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #8 Skrevet 2. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er hardt å falle fra sin høye hest. Din, altså. Du vet ikke hvordan det er å være i andres sko, ikke døm før du selv har opplevd det. Jeg, og mange med meg, har gjort ting vi aldri hadde forestilt oss at vi skulle gjøre. Vi anser oss selv som moralske mennesker, men har likevel gjort ting som ville sjokkere de fleste. Skinnhellige mennesker er ofte mennesker som ikke har opplevd nok i livet til å la andre leve sitt eget liv uten å fordømme dem. Anonymkode: 4fa84...e64 Hvis det bare hadde vært seg selv det går utover så ser jeg ikke ned på personer som gjør "sjokkerende ting". Men hvis man er villig til å knuse andre mennesker for å tilfredsstille sine egne behov, ja da ser jeg ned på dem, og vil ikke ha noe med dem å gjøre. Jeg er selektiv ved valg av venner, og de som har en råtten moral eller er white trash, de velger jeg bort. Anonymkode: 84465...a52 9
SparrowR Skrevet 2. april 2017 Forfatter #9 Skrevet 2. april 2017 Er det meg du sikter til, Anonym Bruker? At jeg dømmer? Kanskje jeg gjør det, og det smerter meg, men det smerter meg også å vite om denne dama som sitter igjen alene. Nå er det snart påske, og vi har en fast påsketradisjon lørdag før palmesøndag der flere venninner arrangerer brunsj før folk drar på hytta, til familie osv, og som regel har de som vil tatt med kjærester. I år skal vi være hos meg, og jeg vil ikke invitere han, samtidig er det ikke slik at noen inviteres, så jeg må i så fall aktivt si til venninnen min at han ikke får være med. 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #10 Skrevet 2. april 2017 Jeg hadde fortsatt å treffe venninna som normalt. Jeg hadde gått med på å møte mannen også hvis venninna insisterte på det, men ingen kan tvinge meg til å like et menneske og jeg har STORE problemer med menn som svikter gravide kvinner. Jeg ville nok vært kjølig og lagt inn stikk hvis jeg følte for det og latt venninna bli så sur hun bare vil for det. Anonymkode: c46da...110
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #11 Skrevet 2. april 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde holdt meg unna både mannen og venninna. Hadde faktisk dumpa henne som venn.Jeg vil ikke ha venner med råtne verdier. Anonymkode: 84465...a52 Det er ikke bare lykkelige forhold der ute. Det skal vel være litt opp og ned, men denne var vel litt drøy. Det blir vel ikke noe gullbryllup av det her, eller er jeg litt for pessimistisk nå? Anonymkode: d996d...089
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #12 Skrevet 2. april 2017 Må bare si det slik: da får man virkelig lyst på kjæreste. Anonymkode: d996d...089 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #13 Skrevet 2. april 2017 Hvis du først skal ha så sterke meninger om noe, bør du også være i stand til å backe det opp med handling. Hvis ikke er det bare tomt snakk og "virtue signaling". Foreslår derfor at du dumper venninnen din, og bytter henne ut med hun forsmådde. Hun ville sikkert satt pris på det, og det hadde sikkert vært godt for henne å se at hun har allierte der hun kanskje ikke ville forventet det. Anonymkode: caff1...f98 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #14 Skrevet 2. april 2017 Jeg hadde sagt til hun og han at jeg ikke vil omgå noen som lyver til sin gravide dame for å date andre. Og hun venninna hadde jeg droppa som syns det var ok å date en som hadde en gravid dame. Hadde han vært mann hadde han tatt sine valg på en skikkelig måte og ikke gjort det slik. Anonymkode: 83782...cd3 2
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2017 #15 Skrevet 2. april 2017 Hvorfor i helvete er du venninne med ei kjerring som holder på sånn?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #16 Skrevet 2. april 2017 12 minutter siden, O.G. skrev: Hvorfor i helvete er du venninne med ei kjerring som holder på sånn? Det du kaller folk får du stå for selv. Skulle likt å se deg si dette til personen og få se hvordan du ville argumentert for deg i en debatt. Anonymkode: d996d...089
Gjest NotNaomi Skrevet 2. april 2017 #17 Skrevet 2. april 2017 De fleste får sympati med eksen til denne typen,fordi de fleste av oss klarer å sette oss inn i situasjonen til moren med det nyfødte barnet. Jeg syns også det er en dårlig ting å gjøre,å være utro,og så gå fra en nybakt mor. Men nå er det sånn at folk kan gjøre mye en ikke forstår,og det er grunner og omstendigheter en ikke vet noe om. Jeg ville selv reagert,men ville ikke oppført meg som en dommer ovenfor andres gjerninger. Har ikke levd et perfekt liv selv akkurat,og som en skriver over her,-jo mer en se og opplever av livet,jo mer innsikt får en. Jeg ville ikke kuttet ut venninnen min,og jeg ville oppført meg greit mot typen. Best å la andre leve sitt liv uten å blande seg for mye når ingen ber om det.
Kontormus Skrevet 2. april 2017 #18 Skrevet 2. april 2017 Om jeg hadde hatt en slik venninne hadde jeg nok blitt utrolig skuffet. Og denne mannen står ansvarlig for det som skjedde, og handlingene som fulgte. Det er fint med gode venner, som stiller opp og er støttende. Men slike forhold er også på visse betingelser, og da spesielt mht verdisyn. Jeg tror kanskje jeg hadde fjernet meg litt fra en slik venninne, tror det hadde gått av seg selv. 4
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2017 #19 Skrevet 2. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det du kaller folk får du stå for selv. Skulle likt å se deg si dette til personen og få se hvordan du ville argumentert for deg i en debatt. Anonymkode: d996d...089 Det skulle du da ja.
Gjest bergenrosa Skrevet 2. april 2017 #20 Skrevet 2. april 2017 Håper det skjer det samme med venninna di som han gjor mot exen sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå