AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Mai og konfirmasjon i de tusen hjem. Med våre barn,dine barn og diverse familier. Noen snakker ikke sammen, samarbeider ikke,tåler ikke svigermor,og vil ikke be barna til svigerinne. Sånn kan jeg fortsette på en evig lang liste. Det er de voksne som har disse problemene. Tenåringen står i midten og må høre på skitten fra de voksne. Også i vår familie. Nå truer mor til barna å avlyse festen 5 mai. Jeg har vært stemor siden ungen var 2 år. Konfirmanten har hatt mye med mine foreldre å gjøre. Er der i huset på lik linje som de andre barnebarna. Det er mor som skriver innbydelser. Far har skrevet liste med hvem han vil ha. I samråd med ungen. Han vil ha mine foreldre der. Der setter mor foten ned. Hun mener hans x svigerforeldre holder. Og at det blir pinlig for x svigerforeldre. Anonymkode: 6010c...206 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 Kan ikke voksne folk begynne å oppføre seg? Både på nett og i virkelighetens verden? Anonymkode: ab96f...2a4 7
RoH Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 Ja sånn blir det fort med dine barn og mine barn og våres barn. Er en del av pakka de greiene der.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #4 Skrevet 2. april 2017 Kjenner til problemet. Gruer meg selv. Men vi må nok bare prøve å ta et steg tilbake og la gale mødre/svigermødre/fedre/ekser/whatever holde på som fjortenåringer, og selv være den voksne og la barna stå i fokus... Anonymkode: 76a27...6c0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #5 Skrevet 2. april 2017 Blir overrasket noen ganger over hvor egosentriske voksne mennesker er. Så ille at de ikke klarer å legge sin egen egoisme til siden på store dager som konfirmasjon, dåp, bryllup, bursdager. Istedet for å lage en dag som skal fokusere på den det gjelder så skal alt handle om de voksne som ikke klarer å oppføre seg sivilisert i noen timer i løpet av en eneste dag! Herregud Anonymkode: 90040...ceb 2
Honey Dew Skrevet 2. april 2017 #6 Skrevet 2. april 2017 Jeg haaaater slike familiefester. En grunn til at vi aldri har hatt dåp/konfirmasjon eller vært tilstede i store bryllup 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #7 Skrevet 2. april 2017 Det er vel verten, altså konfirmanten, som ordner med innbydelser, bordkort og alt slikt. Anonymkode: 1b2cd...56f 1
Lattea Skrevet 2. april 2017 #8 Skrevet 2. april 2017 Uff så egoistiske voksne er! Man klarer liksom ikke ta seg sammen selv på en stor dag for barna sine! Hadde jeg vært i en slik situasjon så hadde jeg heller valgt å stille i kirken og arrangert et eget selskap med de man vil en annen dag. Sikkert bedre for konfirmanten også når folk rundt ikke klarer å oppføre seg! Eneste utfordringen jeg har for Mai mnd er å få bunaden til å passe - ellers elsker jeg Mai :-) Lykke til
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #9 Skrevet 2. april 2017 Ved mine barns konfirmasjon ble Fars nye kones foreldre invitert. Jeg fikk da anledning til å takke dem for å ha vært veldig snille og inkluderende. De reiste fra andre siden av Norge for å delta. Jeg har et et motto om at jeg liker alle som er snille og glad i mine barn. Anonymkode: d7946...ca7 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #10 Skrevet 2. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel verten, altså konfirmanten, som ordner med innbydelser, bordkort og alt slikt. Anonymkode: 1b2cd...56f Som oftest er det foreldre som organiserer slik Anonymkode: 90040...ceb
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #11 Skrevet 2. april 2017 Her kommer stefars foreldre, men ikke stemors sine. Det er fordi den ene siden er engasjert, den andre ikke. Anonymkode: 277fc...b79
Lapper Skrevet 2. april 2017 #12 Skrevet 2. april 2017 Er ikke rart det er krig her i verden. Kan ikke voksene folk oppføre seg og kun tenke på barna når det er konfirmasjon,bursdag,jul? Jeg blir rett og slett forbannet. Har selv ei stedatter,og ja det var nok litt gnisninger mellom mor og meg første året,men så ga det seg. I konfirmasjonen så vare min foreldre og søsken i selskapet og vi hadde det kjempe bra. Begynn og tenk på barnet,og drit i dere selv. Bli voksen 1
Daiquiry Skrevet 2. april 2017 #13 Skrevet 2. april 2017 Vi må ha to selskaper fordi faren mener at det er kleint å samle fire familier i noen timer 😩.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #14 Skrevet 2. april 2017 Vi løser dette ganske enkelt med at Mor bestemmer hvem som skal komme fra mor sin side - og betaler for dem. Og Far bestemmer hvem som skal komme fra hans side - og betaler for dem. Det er konfirmantens dag - så hva JEG synes om hvem min eks inviterer er knekkende likegyldig. Det er konfirmanten som skal ha en mening om dette - og ingen andre. Anonymkode: c1dea...554
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #15 Skrevet 2. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel verten, altså konfirmanten, som ordner med innbydelser, bordkort og alt slikt. Anonymkode: 1b2cd...56f Konfirmanten er ikke vert, det er foreldrene som er verter i konfirmasjon. Jeg hadde virkelig ikke tatt opp kampen for et par stebesteforeldre, altså. Anonymkode: a99fe...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #16 Skrevet 2. april 2017 Så trist at det skal være slik. Det er konfirmanten sin dag. Jeg synes at det er konfirmanten som skal få bestemme. Stesønnen min konfirmerer seg neste år. Og må innrømme at jeg gruer meg litt, fordi jeg vet at samboeren og hans eks kommer opp for noen dilemmaer. Vi har snakket sammen litt samboer og jeg. Samboer vil invitere min familie også, så tenker at han kanskje betaler for sine gjester og eksen for sine Anonymkode: 0db20...fbb
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #17 Skrevet 2. april 2017 Jeg inviterer ikke bråkmakere med som forsurer hele festen:) De kan få rive hverandre i filler i sine egne hjem.. Hilsen mor som har fått nok. Anonymkode: 73bef...269 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #18 Skrevet 2. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mai og konfirmasjon i de tusen hjem. Med våre barn,dine barn og diverse familier. Noen snakker ikke sammen, samarbeider ikke,tåler ikke svigermor,og vil ikke be barna til svigerinne. Sånn kan jeg fortsette på en evig lang liste. Det er de voksne som har disse problemene. Tenåringen står i midten og må høre på skitten fra de voksne. Også i vår familie. Nå truer mor til barna å avlyse festen 5 mai. Jeg har vært stemor siden ungen var 2 år. Konfirmanten har hatt mye med mine foreldre å gjøre. Er der i huset på lik linje som de andre barnebarna. Det er mor som skriver innbydelser. Far har skrevet liste med hvem han vil ha. I samråd med ungen. Han vil ha mine foreldre der. Der setter mor foten ned. Hun mener hans x svigerforeldre holder. Og at det blir pinlig for x svigerforeldre. Anonymkode: 6010c...206 100% enig med barnets mor: du og din familie bør bare holde dere milesvis unna et familieselskap som er for barnets familie! Anonymkode: 0d08c...a7e 1
Zienna Skrevet 2. april 2017 #19 Skrevet 2. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 100% enig med barnets mor: du og din familie bør bare holde dere milesvis unna et familieselskap som er for barnets familie! Anonymkode: 0d08c...a7e Og du er selvfølgelig anonym....
Frøken_fjong1 Skrevet 2. april 2017 #20 Skrevet 2. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 100% enig med barnets mor: du og din familie bør bare holde dere milesvis unna et familieselskap som er for barnets familie! Anonymkode: 0d08c...a7e Så du er en av de voksne som ikke klarer å oppføre seg, og tror verden snurrer rundt deg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå