Gå til innhold

Hjelp til vektnedgang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg har lagt på meg 7 kilo siden jul og har bestemt meg for å gå ned igjen disse 7 kiloene før sommeren. Jeg har ikke trent noe i denne perioden jeg har lagt på meg, og har spist svært usunt. Har ikke brydd meg om kalorier og har spist mye godteri og kaloribomber av middager

Jeg har nå flyttet hjem og går en time på tur med hunden min hver dag. I tillegg begynner jeg å løpe på mandag, og tenker å løpe 6-7 kilometer tre til fire ganger i uka. 

Det jeg egentlig lurer på er om jeg kommer til å gå ned 7 kilo kun ved å trene eller er jeg nødt å legge om kostholdet også? Skjønner selvfølgelig at jeg ikke skal spise pizza og godteri hver dag, og tenker å innføre godteristopp til jeg har nådd målvekten min, men tenker mer på om jeg er nødt å telle kalorier eller om jeg kan spise vanlig og være mett. 

Noen som har tips og eventuelt tips til dietter som er lette å holde?

Anonymkode: 16411...167

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som teller for vektnedgang er at du ligger i kaloriunderskudd.

Anonymkode: e3721...dd1

• Liker 4
Skrevet

For å gå ned i vekt må bare gjøre en ting, og det er utrolig enkelt, men det slipper du til gjengjeld ikke unna - du må konsekvent ta inn mindre energi enn du forbruker. Du kan gjøre det ved å bevege deg mer, eller spise mindre, eller en kombinasjon. Det at det er enkelt er ikke det samme som at det er lett. Hvis det hadde eksistert en lett diett, hadde du visst om den allerede, og ingen hadde vært overvektige. Men du kan gjøre det så lett som mulig for deg selv ved å finne strategier som fungerer for deg. Hvilke disse er må du finne ut av selv. Et tips er å sammenligne det du gjør nå (som gjør deg overvektig) med det du gjorde før (som holdt deg normalvektig) og gjeninnføre rutiner som fungerer nå, uten å dra inn nye ting som ikke fungerer. Du må kanskje teste ut noen forskjellige ting i praksis før du vet om det virkelig fungerer. Men ikke kast bort tiden på ting du på forhånd vet ikke kommer til å fungere.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg egentlig lurer på er om jeg kommer til å gå ned 7 kilo kun ved å trene eller er jeg nødt å legge om kostholdet også?

Det tar 5 minutter å spise 1000 kcal sjokolade, mens det fort tar halvannen time å forbrenne dette ved å jogge. Sier seg selv at uten å passe på kostholdet kan det være umulig å gå ned i vekt.

Anonymkode: 43e46...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Du er dømt til å mislykkes hvis du skal ned 7 kg ved å kun trene og ha godteristopp. Lær deg å spise mindre, men også ha rom for å spise litt godis på helg. Da slipper du å sprekke underveis...80-90 % ligger i kostholdet, ikke jogginga 4 ganger i uka. Men trening er selvfølgelig bra. Tell kalorier!!

Anonymkode: a043c...16e

AnonymBruker
Skrevet

Spis rent! Kjøtt, kylling,fisk. Potet,ris grønnsaker.  Dropp saus, for mye ost, legg godt med pålegg på skiva.  Få i deg 30-40 gram protein til hvert måltid. Litt karbohydrater og litt fett. Spis frokost, lunsj og middag eventuelt 1-2 mellommåltid.  

Kostholdet er ca 80%av en vektnedgang. Så pass på maten din!

Anonymkode: 6fdf6...302

AnonymBruker
Skrevet

Kaloriunderskudd er det man går ned i vekt av. Så du må bare finne hvilken framgangsmåte som fungerer for deg. En enkel måte å holde seg i tøylene på er periodisk faste. Ha et spisevindu på 8 t om dagen. Dvs. at du spiser frokost f. eks kl 11. Da spiser du siste måltid kl. 19. Dette er det beste som har skjedd meg, og jeg har prøvd MYE :) 

Anonymkode: 4cdb9...ce5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...