AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #1 Del Skrevet 2. april 2017 Min datter mobbes av tre jevngamle unger, disse tre har alltid vært "bøller" som plager andre så fort de har sjansen, dette har pågått i mange år. Hver for seg er de pinglete, sammen er de tøffe i trynet. Tilsnakk av rektor og lærere har de fått så mange ganger at det virker ikke lenger, tiltak er satt inn, men det hjelper ikke. Jeg begynner å se hvorfor når jeg møter foreldrene nå... Foreldrene deres overser meg og hilser ikke på meg lenger etter at jeg satte foten ned og krevde at skolen fikk slutt på tullet og sørget for å la min datter få gå på skolen i fred. Hun er passiv i dette, som type er ho ei rolig og omtenksom, moden jente for alderen og flink på skolen, vennene hennes er samme typen og de er liksom ordentlige unger som ikke har behov for å henge ut andre unger. Disse drittungene som mobber sender stygge blikk, lager grimaser, ler og hvisker når min datter er i nærheten, selv er hun passiv i dette og har ikke gjort noe for å fortjene dette, annet enn å si ifra til oss voksne. Hvis et av mine barn fortalte( eller skolen) at de var blandet inn som mobber i mobbesak så ville jeg snakket med barnet mitt først og så foreldrene til ungen som mente at h*n var mobbet. Jeg vill ALDRI oversett det. Disse ungene kommer fra familier som alltid har hatt problemer, mye bråk, fyll og krangling og dårlig oppfølging av barna, de skulker, gjør det dårlig på skolen og driver hærverk. Så jeg ser jo at det ikke er så greit å vokse opp slik, men det er krav til oppførsel og jeg finner meg ikke i at disse mobber. Jeg har selv sett hvordan de driver, de tror voksne er dumme og ikke ser kroppspråket. Det provoserer meg at foreldrene overser meg, med unntak av blikk...de er jo akkurat som ungene sine! Noen ganger har jeg lyst til å snakke til de, burde jeg? Min datter er sterk og vet at det ikke er noe galt med henne, men det er så VONDT å være mammaen hennes og se at hun utsettes for dette, noen dager klarer hun ikke å være sterk og da er det ekstra tøft, men hun står på og har all verdens støtte hjemme Hvorfor må noen være jævlige bare for å være jævlige, hva foregår i hodet på foreldrene til disse barna? Anonymkode: ac4e5...779 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #2 Del Skrevet 2. april 2017 Fy faen. Dette landet har barn som blir opplært av molboer! Anonymkode: 99171...6a8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #3 Del Skrevet 2. april 2017 Det er jo ingen tvil om at barn lærer å mobbe og at det er greit fra sine foreldre. Dette ser dessverre du TS så veldig godt her. Mobbere bør henvises til barnevernet. Det er mangelfull oppdragelse fra foreldrenes side og dem trenger tydeligvis hjelp til denne oppgaven. Be skolen sende bekymringsmelding, det bør dem egentlig gjøre uansett når det oppstår mobbesaker som man ikke får løst. Skolen skal også iverksette tiltak mot mobbing. Tilsnakk er selvsagt ikke nok. Hardere skyts må til. Be skolen om å sette i gang flere vedtak, få alt dokumentert!! Bland inn verneombudene på skolen, få inn FAU. Få i gang alle hjul som kan. Skolen er i seg selv ganske hjelpesløse så lenge foreldrene til barna som mobber ikke gjør noe. Mobberne mister all respekt for skolen med slike foreldre, derfor bryr dem seg katta om 'tilsnakk'. Anonymkode: 371d6...70e 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #4 Del Skrevet 2. april 2017 Høres ut som white trash. Bare overse det, og gå rakrygget forbi dem. Gi samme beskjed til datteren din. Se på dem som søppel. Anonymkode: 47650...74b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #5 Del Skrevet 2. april 2017 De er flaue, siden de har oppdratt mobbere. Eller så tror de at gullungen deres aldri har gjort noe galt og at det er dere som lyver. Kanskje noe sånt. Anonymkode: dd8e5...9e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 2. april 2017 #6 Del Skrevet 2. april 2017 Eple faller ikke langt fra stammen, som det sies. Møkka folk,fysj. Barnevernet må inn i bilde for det er tydelig hvor barna har lært å mobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #7 Del Skrevet 2. april 2017 Når man vet at foreldre er rollemodeller på godt og vondt så bør man kanskje begynne å vurdere omsorgsevnen til folk som har en langvarig historie som mobbere. Mennesker som plager andre i årevis uten snev av empati er ikke skikket til å ta vare på et barn. Anonymkode: 1ad71...b04 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #8 Del Skrevet 2. april 2017 Har samme erfaring dessverre. Jeg prøvde å ta tak i det og komme med en løsning sammen med foreldrene til en av min datters mobber. Type "sette oss ned og se hva vi kan gjøre sammen for å hjelpe ungene å ordneopp i dette " . Det gikk utrolig dårlig! Heldigvis har dattera mi vokst myei løpet av det siste året, og klart å oversemye av dritten, takket være noen gode venner og aktiviteter på fritiden som hun ikke har sammenmed de aktuelle ungene. Tristaltså, for jeg mener at om vi som foreldre hadde gått sammen om en løsning, ville mye vært annerledes. Nå er jeg som luft for dem, selv om jeg hilser og smiler... Anonymkode: 7403f...c02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #9 Del Skrevet 2. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har samme erfaring dessverre. Jeg prøvde å ta tak i det og komme med en løsning sammen med foreldrene til en av min datters mobber. Type "sette oss ned og se hva vi kan gjøre sammen for å hjelpe ungene å ordneopp i dette " . Det gikk utrolig dårlig! Heldigvis har dattera mi vokst myei løpet av det siste året, og klart å oversemye av dritten, takket være noen gode venner og aktiviteter på fritiden som hun ikke har sammenmed de aktuelle ungene. Tristaltså, for jeg mener at om vi som foreldre hadde gått sammen om en løsning, ville mye vært annerledes. Nå er jeg som luft for dem, selv om jeg hilser og smiler... Anonymkode: 7403f...c02 Beklager alle skrivefeilene. Tror telefonen hang seg opp Anonymkode: 7403f...c02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #10 Del Skrevet 2. april 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager alle skrivefeilene. Tror telefonen hang seg opp Anonymkode: 7403f...c02 Ja, dette må du virkelig beklage. Straff kan du få av rettskrivings-mafia'n og. Anonymkode: e8300...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 2. april 2017 #11 Del Skrevet 2. april 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min datter mobbes av tre jevngamle unger, disse tre har alltid vært "bøller" som plager andre så fort de har sjansen, dette har pågått i mange år. Hver for seg er de pinglete, sammen er de tøffe i trynet. Tilsnakk av rektor og lærere har de fått så mange ganger at det virker ikke lenger, tiltak er satt inn, men det hjelper ikke. Jeg begynner å se hvorfor når jeg møter foreldrene nå... Foreldrene deres overser meg og hilser ikke på meg lenger etter at jeg satte foten ned og krevde at skolen fikk slutt på tullet og sørget for å la min datter få gå på skolen i fred. Hun er passiv i dette, som type er ho ei rolig og omtenksom, moden jente for alderen og flink på skolen, vennene hennes er samme typen og de er liksom ordentlige unger som ikke har behov for å henge ut andre unger. Disse drittungene som mobber sender stygge blikk, lager grimaser, ler og hvisker når min datter er i nærheten, selv er hun passiv i dette og har ikke gjort noe for å fortjene dette, annet enn å si ifra til oss voksne. Hvis et av mine barn fortalte( eller skolen) at de var blandet inn som mobber i mobbesak så ville jeg snakket med barnet mitt først og så foreldrene til ungen som mente at h*n var mobbet. Jeg vill ALDRI oversett det. Disse ungene kommer fra familier som alltid har hatt problemer, mye bråk, fyll og krangling og dårlig oppfølging av barna, de skulker, gjør det dårlig på skolen og driver hærverk. Så jeg ser jo at det ikke er så greit å vokse opp slik, men det er krav til oppførsel og jeg finner meg ikke i at disse mobber. Jeg har selv sett hvordan de driver, de tror voksne er dumme og ikke ser kroppspråket. Det provoserer meg at foreldrene overser meg, med unntak av blikk...de er jo akkurat som ungene sine! Noen ganger har jeg lyst til å snakke til de, burde jeg? Min datter er sterk og vet at det ikke er noe galt med henne, men det er så VONDT å være mammaen hennes og se at hun utsettes for dette, noen dager klarer hun ikke å være sterk og da er det ekstra tøft, men hun står på og har all verdens støtte hjemme Hvorfor må noen være jævlige bare for å være jævlige, hva foregår i hodet på foreldrene til disse barna? Anonymkode: ac4e5...779 Det er sikkert mest ekkelt og skremmende da? De er jo foreldre som du selv sier er ganske dysfunksjonelle. Som far, som sønn... Foreldrene virker jo rett og slett mindre begavede. Det er jo fælt at du må gå på en dialog med noen som verken vil eller kan forstå det du mener. Som du selv sier så er det ikke noe i veien med henne, men de blir vel disse ungdommene som ramler utpå om noen få år antar jeg. Hva sa og hvordan var foreldrene før du tok opp alt dette med dem da? Endret 2. april 2017 av fuglekvitter__ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 2. april 2017 #12 Del Skrevet 2. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som white trash. Bare overse det, og gå rakrygget forbi dem. Gi samme beskjed til datteren din. Se på dem som søppel. Anonymkode: 47650...74b Nå mobber du dem også altså. Jeg tror ikke noe på det å møte mobberne med mobbing. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 2. april 2017 #13 Del Skrevet 2. april 2017 Send bekymringsmelding til barnevernet, evt i samarbeid med skolen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 2. april 2017 #14 Del Skrevet 2. april 2017 De er flau for hvordan barna deres er blitt. Det bør de være. Barnevernet skulle vert inni bilde der for lenge siden. Bevis på at noe går galt i oppdragelsen når barna blir mobbere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #15 Del Skrevet 2. april 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: De er flaue, siden de har oppdratt mobbere. Eller så tror de at gullungen deres aldri har gjort noe galt og at det er dere som lyver. Kanskje noe sånt. Anonymkode: dd8e5...9e6 Jeg tror dem er ganske klar over det, men at dem er lei det med barnevernet, det tror jeg og det forstår jeg. Anonymkode: e8300...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 2. april 2017 #16 Del Skrevet 2. april 2017 (endret) Det er ikke bare ressurssvake familier som er slik. Min datter ble mobbet av to klassevenninner. I starten trodde jeg at foreldrene ville ta tak da jeg informerte dem om situasjonen, men det var tydelig at de ikke tok situasjonen alvorlig. Etterhvert måtte skolen lage mobbesak, melde til kommunen, og sette i gang en ganske omfattende prosess. Da ble foreldrene tvunget til å ta dette alvorlig, og det ble til slutt en ende på mobbing. To år etterpå sa ene jenta til min datter "Min mor sier at det var urettferdig av din mor å stemple oss som mobbere. Det var en veldig ubehagelig situasjon for vår familie! " Og dette var ganske alvorlig mobbing over lang tid, men to "prinsesser" som familien mente ikke kunne gjøre noe galt. De var bare "misforstått ". En annen gang var det en episode mellom min datter og en annen klassevenninne. Jeg tok da umiddelbart kontakt med mor til denne jenta, og hver av oss tok noen samtaler med våre døtre, slik at hele episoden ble belyst fra begge sider. Det viste seg at begge parter hadde sagt dumme ting, og begge jentene fikk høre i klartekst at dette ikke var akseptabelt. Dagen etter ga de hverandre en klem og sa unnskyld, og det har aldri vært noe mer tull mellom dem. Så enkelt kan slikt løses, dersom vi foreldre tar skikkelig tak, så hvordan vi foreldre tar tak- eller ikke - er avgjørende i mobbesaker. Jeg er 100% overbevist om at min datter hadde sluppet måneder med mobbing dersom foreldre også der hadde tatt tak, med en gang! Situasjonen ble sikkert ubehagelig for dem ja, men det var fordi de valgte å se gjennom fingrene med døtrenes oppførsel da de ble gjort oppmerksom på dette. Det gjorde vondt verre! Endret 2. april 2017 av Trolltunge Skrivefeil 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2017 #17 Del Skrevet 2. april 2017 Tror mye av dette handler om at mobberne lyver. De lyver og lurer sine foreldre trill rundt. Anonymkode: 42bc4...634 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #18 Del Skrevet 3. april 2017 Mange mobbesaker hadde vært unngått om foreldre hadde tatt det mer seriøst. Et nytt begrep har kommet inn i skolen, og det er "foreldreoppdragelse". Lærere må lære opp voksne mennesker i folkeskikk og oppdragelse, fordi de ikke evner å lære dette bort til barna sine. Voksne mennesker må lære på foreldremøte hva mobbing er og hvordan de kan jobbe med det. Anonymkode: cfb02...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #19 Del Skrevet 3. april 2017 Enig i at du og/eller skolen bør melde til barnevernet. Du kan heldigvis være anonym, det kan ikke skolen. Anonymkode: 10b42...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #20 Del Skrevet 3. april 2017 Når hverken skole eller mobberens foreldre tar det seriøst, og de har fått alle sjanser til å ta tak idet, er det på tide å gå hardere til verks. Be skolen om å innføre nye vedtak der du dokumenterer alt som er gjort før og at det ikke virker, klag hvis du får avslag. Da havner det etterhvert hos fylkesmannen som må vurdere om skolen har gjort en tilstrekkelig jobb. Man kan også gå til sak mot kommunen i alvorlige tilfeller. Anonymkode: f12e4...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå