egosum123 Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 (endret) Hei! Jeg leier en studentbolig i Oslo gjennom SIO. Det har seg slik at jeg ikke kommer til å klare 50% studieprogresjon dette skoleåret, som er et krav på å få bo i studentbolig. Jeg jobber ved siden av studiene og har derfor ikke fått stipend av lånekassen. Spørsmålet mitt er hvordan SIO sjekker hvor mange studiepoeng man har klart. Jeg har hørt at de får beskjed fra lånekassen, men siden jeg ikke har lånt penger av dem så lurer jeg på hvordan de skal kunne se at jeg ikke klart 30 studiepoeng. Jeg har også hørt at de tar stikkprøver når du får tilbud om ny leiekontrakt, men hvor vanlig er det? Jeg skal fortsette studiene mine til høsten og har derfor ikke lyst til å miste leiligheten min. Endret 2. april 2017 av egosum123
plastfolien Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 Hva mener du med stikkprøver? De kommer på døra hos oss rundt studiestart, både i august/september og januar. Da sjekker de bare studentbevis
egosum123 Skrevet 2. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2017 (endret) Jeg vet ikke helt selv. Leste et sted at de sjekker noen få når de skal skrive under ny kontrakt og at du da må kunne påvise at du faktisk har studert i den perioden du har bodd i studentboligen. Hvis du ikke kan det får du ikke fornyet kontrakten din. Men jeg vet ikke om det er sant eller hvor vanlig det er. Er det noen som er blitt bett om å vise hvor mange studiepoeng de har tatt? De har kommet på døra hos meg også og spurt etter studentbevis, men siden jeg har betalt semesteravgift var det null stress Endret 2. april 2017 av egosum123
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 19 timer siden, egosum123 skrev: Hei! Jeg leier en studentbolig i Oslo gjennom SIO. Det har seg slik at jeg ikke kommer til å klare 50% studieprogresjon dette skoleåret, som er et krav på å få bo i studentbolig. Jeg jobber ved siden av studiene og har derfor ikke fått stipend av lånekassen. Spørsmålet mitt er hvordan SIO sjekker hvor mange studiepoeng man har klart. Jeg har hørt at de får beskjed fra lånekassen, men siden jeg ikke har lånt penger av dem så lurer jeg på hvordan de skal kunne se at jeg ikke klart 30 studiepoeng. Jeg har også hørt at de tar stikkprøver når du får tilbud om ny leiekontrakt, men hvor vanlig er det? Jeg skal fortsette studiene mine til høsten og har derfor ikke lyst til å miste leiligheten min. Selv om du ikke er kunde hos Lånekassen, er du allikevel i systemet deres, da de fungerer som en nasjonal database for studiepoeng. Anonymkode: 1cdb8...27a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 Lånekassen henter uansett ut resultatene dine slik at de kan kontrolleres. Det er normal praksis, og felles for alle. Studentsamskipnadene har innsynsrett, og det skriver du under på når du skriver under leiekontrakten. Anonymkode: 6af72...d9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå